5 Reacties

12 dagen geleden

Ik heb je een vriendschaps verzoek gestuurd

12 dagen geleden

Zwanger zijn is pittig en in jouw omstandigheden helemaal. Ik heb geen tips, behalve de herinnering dat het echt meestal beter wordt in het 2e trimester. En misschien kun je informeren naar een moeder-kind-huis? Ik weet daar verder weinig van (ken het van het programma 4-handen-op-1-buik 😇), maar zij voorzien in woonruimte en hulp voor jonge moeders. En verder gewoon heel veel sterkte! 😘

12 dagen geleden

Ik weet niet waar je woont, maar kijk is naar Siriz!

11 dagen geleden

Wat een pittige situatie voor jou. 😘 Toen ik 7 weken zwanger was voelde ik me zo ongeveer op m’n slechtst, fysiek en mentaal. De hormonen nemen opeens flink toe en je lichaam heeft tijd nodig om te wennen. Mogelijk zullen ook de komende weken daarom nog flink zwaar zijn, maar waarschijnlijk wordt het daarna zowel fysiek als mentaal beter, nog even los van jouw omstandigheden. Iets wat je direct wat verlichting kan brengen is het gebruik van Suprimal tegen de misselijkheid. Dit kan je (eventueel vandaag nog) gewoon bij de drogist halen. Ik heb dat wekenlang elke ochtend en avond gebruikt, en dat maakte voor mij al een fijn verschil. Mocht het niet genoeg helpen, trek dan gewoon meteen aan de bel bij je huisarts, want er is veel mogelijk. Gezien wat je vertelt over je omstandigheden kan ik me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Het is niet niks wat je op je bordje krijgt. Tegelijkertijd kan je het heel helder verwoorden. Blijf onthouden dat je heel sterk bent en dat het allemaal goed komt, ook als het even niet zo voelt. Leer goed voor jezelf te zorgen en voor jezelf en de kleine te kiezen. Vraag om hulp bij mensen bij wie je je veilig voelt en/of bij professionals. Bedenk en bespreek open en eerlijk met je vriend hoe jij je voelt en waar jij behoefte aan hebt. Ook voor hem is dit een grote impact en verandering en niet makkelijk. Maar tegelijkertijd is het op een bepaalde manier simpel: hij mag het moeilijk vinden, maar hij zal verantwoordelijkheid moeten nemen. Ook hem raad ik aan om iemand (het liefst een man bij wie hij zich veilig voelt) in vertrouwen te nemen en zich te laten ondersteunen. Maar mocht hij echt helemaal niet bijdraaien: durf dan te kiezen voor wat jij nodig hebt, ook als het grote veranderingen met zich meebrengt. Veel adviezen en misschien zit je hier wel helemaal niet op te wachten. Maar misschien helpt het, ik hoop het. Take care lieve vrouw, het komt goed! ❤️

11 dagen geleden

Ik kan me zeker heel goed voorstellen dat je je echt even helemaal niet goed voelt en je je hopeloos voelt..je bent nu al een powermama dat je dan toch voor je kindje kiest en je niet voot abortus kiest. Hoe cliche het ook klinkt, alles komt goed. Er zijn je al miljoenen vrouwen voor geweest door al deze eeuwen heen. Ik weet dat deze woorden je situatie nu niet veranderen maar mijn bedoeling is dat je er moed en hoop van mag krijgen! Ik bid voor jou🙏🏼