16 Reacties

19 dagen geleden

Ik ook! Maar heb zelf niet het gevoel dat het per se door werken komt.. heb t vaak na het slapen terwijl ik op me zij lig😅

19 dagen geleden

Reactie op sands2023

Ik ook! Maar heb zelf niet het gevoel dat het per se door werken komt.. heb ...
Ooh hahah, gebruik je al wel zn zeangerschapskussen ? Dat helpt wel iets bij mij

19 dagen geleden

Heb er ook last van! We zijn nu volop aan het klussen in ons nieuwe huis en na een dag hard werken heb ik echt pijn in m’n onderrug

19 dagen geleden

Oh hier ook… echt een ellende! Soms zelfs zo heftig dat ik niet overeind kan komen 😩vorige zwangerschap geen last van gehad.. hoop niet dat dit hele zwangerschap zo gaat zijn. Lijkt wel of er dan een zenuw bekneld zit ofzo? Hele heftige steken en uitstraling naar bil en been. Ene dag is t ineens weer wat minder om vervolgens ineens weer erin te schieten

19 dagen geleden

Reactie op Lulu26

Oh hier ook… echt een ellende! Soms zelfs zo heftig dat ik niet overeind ka ...
Precies dit heb ik ook 😮‍💨

19 dagen geleden

Reactie op Lulu26

Oh hier ook… echt een ellende! Soms zelfs zo heftig dat ik niet overeind ka ...
Klinkt heel erg als bekken instabiliteit en dat wordt helaas niet beter vaak alleen maar erger. Ik heb dit ook gehad tijdens mijn vorige zwangerschap en nu weer last van😭

18 dagen geleden

Ik had ook hele heftige rugpijn, bleek een nierbekkenontsteking te zijn. Je zou voor de zekerheid je urine kunnen laten controleren?

18 dagen geleden

Reactie op Lulu26

Oh hier ook… echt een ellende! Soms zelfs zo heftig dat ik niet overeind ka ...
Ja precies bij mij schiet het dan ook in de bil

18 dagen geleden

Reactie op Positiefzwanger

Ik had ook hele heftige rugpijn, bleek een nierbekkenontsteking te zijn. Je ...
Ja innd misschien wel een goed idee

17 dagen geleden

Ik heb hier ook enorm last van, vooral na een dag werken. En dan schiet het idd ook naar mn bil. Is er iemand die met zo’n band loopt? En werkt het? Ik twijfel om er een aan te schaffen..

17 dagen geleden

Reactie op Daphne0822

Ja innd misschien wel een goed idee
Het schijnt dat je blaasontsteking niet zo gauw in de gaten hebt in de zwangerschap, omdat maar weinig vrouwen dan pijn bij het plassen voelen. Bij mij was het dus doorgegroeid tot nierbekken. Ik zou zeggen; liever een keer te veel urine inleveren dan te weinig 😉

12 dagen geleden

Ik ben zelf fysiotherapeut en heb sinds ook 3 weken extreem veel last van rugpijn en schietende pijn naar en in mijn billen. Daarnaast ontzettend moe. Nu ben ik toch gestart met grondoefeningen voor de rug, core en bil spieren (3x nu). En ik heb sinds 3 dagen geen rugpijn meer..

12 dagen geleden

Reactie op DYE41

Ik heb hier ook enorm last van, vooral na een dag werken. En dan schiet het ...
Mijn beklenfysio raadt dit in dit stadium nog af, omdat het je spieren juist lui maakt en we nog best we even moeten. Kan wel met 32 weken bijv voor het laatste eindje, maar nu echt focussen op spierkracht opbouwen voor de stabiliteit

12 dagen geleden

Reactie op AnneAnne90

Mijn beklenfysio raadt dit in dit stadium nog af, omdat het je spieren juis ...
Hmm, dit is wel een goeie idd. Had er nog niet zo over nagedacht dat je spieren er lui van kunnen worden.. bedankt voor de tip! ☺️

12 dagen geleden

Ga je al naar de fysio? Ik heb bestaande rugproblematiek en al vroeg in de zwangerschap doorverwezen naar een fysio waarmee de verloskundige samenwerkt. Zij begeleidt me nu, oefeningen en eventueel een en ander masseren/losmaken. Mocht je verzekerd zijn, is dit zeker een aanrader! Ik krijg ook hele simpele tips die ik op werk (combi kantoorbaan + veel staand werk) en thuis kan gebruiken. Verder doe ik zwangerschapzwemmen bij ons in de stad. Werkt ook versterkend en verlichtend. Wat ik al jaren heb, is een apparaatje dat masseert. Geeft ook warmte. Toen gekocht bij bol, dat werkt ook fijn (meer voor schouder- en nekpijn). En als het echt niet gaat, zei de gyneacoloog dat je paracetamol veilig kunt slikken.

12 dagen geleden

Hier ook veel last van! 15 + 1 Zowel lage rug/stuitje uitstralend naar de bil als liespijn. Vaak aan dezelfde kant. Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik aangepast werk mag doen en/of meer rust momenten mag pakken. Fysio oefeningen helpen en ga naar een osteopaat om te kijken of dit verlichting geeft