Hey hallo dames,馃
Morgen is ons tweede echo en ben dan richting de 12 wk.
Mijn vriend is er overuit; NIPT niet, rest onderzoeken wel. Zijn reden; kan is klein dat de kleine het krijgt. Stel de kleine wordt wel zo geboren, daar denkt hij nog niet aan, hij wilt optimistisch blijven. Als ik de test wil, dan steunt hij mij.
Mbt NIPT voor mij;
Ikzelf daarentegen ben er nog niet overuit. Ene kant wil ik positief zijn en van het kind houden ongeacht hoe of wat. Andere kant; stel uitslag is niet gewenst, hoe pakken we alles aan? Maar stiekem wil ik ook wel weten waar we aan toe zijn. Ik hoop dat mensen mij niet verkeerd gaan opvatten; diep van binnen zou ik de zwangerschap ook willen stoppen als ik zou weten dat er een verstandelijk beperkt of een nare toekomst ziektebeeld mbt patau etc. ter wereld zou komen. Maar je weet natuurlijk nooit als het moment er zelf is of ik het alsnog zou willen onderbreken.
Vanavond ga ik met m'n vriend erover hebben. Is toch een keuze van ons samen. Toch ben ik erg benieuwd naar jullie mening. Hoe sta jij met je partner erin? Hoe sta je met jouw gevoel?
13wk en 20wk weet ik zeker dat we die doen. Maar die NIPT is nog zo'n twijfelgeval.