33 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MissTammie

Je hebt een punt hoor. 😉 Helaas zou ik niet met een prettig gevoel deze ke ...
Wij hebben de NiPT tijdens een eerdere zwangerschap wel gedaan. Wat gemakkelijk, want ach had toch al een gezond kindje en verwachten er niet veel van want de kans was nou eenmaal enorm klein. Toch kwam er bij ons een afwijkende uitslag uit en zijn wij in een rollercoaster terechtgekomen in het ziekenhuis. Waarbij de kans steeds verder werd verkleind tot het 1:2 was en er na betere onderzoeken bij 16 weken al gezien werd dat er ook een zware hartafwijking en maagafwijking was. Als de kleine meid het zou halen tot 40 weken en de bevalling, moest ze na de bevalling gelijk een heftige operatie ondergaan. De arts gaf aan dat ze eigenlijk niet levensvatbaar zou zijn en niet duidelijk was of ze de 40 weken zou halen en hoeveel dagen ze daarna nog zou leven. Op basis daarvan hebben wij helaas wel een keuze moeten maken, die je niemand gunt om te moeten maken! Ik hoop altijd dat iedereen een mooie uitslag krijgt of als de uitslag afwijkt er verder geen afwijkingen worden gevonden. Als we de nipt niet hadden gedaan dan hadden ze het pas gezien bij de 20 weken echo. Mijn tip kan alleen maar zijn, doe de Nipt.

2 maanden geleden

Wij doen alleen de 13 en 20 weken echo en niet de NIPT. Hebben wij de vorige keer ook zo gedaan. Wij zouden nooit het kindje weg laten halen en de uitslagen zijn toch nooit 100% waterdicht.

2 maanden geleden

Reactie op Snoesjes

Wij doen alleen de 13 en 20 weken echo en niet de NIPT. Hebben wij de vorig ...
Exact. En ernstige afwijkingen die worden gesignaleerd tijdens verdere echo’s moeten worden gedeeld. Wij dus ook alleen 13&20 weken echo

2 maanden geleden

Reactie op mamafaby

Wij hebben de NiPT tijdens een eerdere zwangerschap wel gedaan. Wat gemakke ...
Wat dapper dat je dit verhaal met ons deelt. Ik krijg hier wel een brok in de keel van. Wat je deelt bevestigt wel dat wij de onderzoeken willen doen. Heb gisteren de NIPT ondergaan. Bedankt voor het delen en jammer dat jullie dit hebben moeten meemaken😘

2 maanden geleden

Wij hebben heel bewust wel voor de NIPT gekozen mét nevenbevindingen. Teveel meegemaakt zelf om dit niet te doen. We hebben een gezonde zoon van 8 jaar en een heel fijn leven samen. Het gemis van een 2e kindje is er al heel lang en we zijn al 6 jaar met ivf bezig en 3 miskramen verder. Eindelijk de 11 weken gehaald! Zoooo gelukkig. De NIPT nog afwachten en dan vertellen aan onze zoon. We konden niet wachten. Toen kwam het telefoontje… Syndroom van Down😭 Een nachtmerrie wordt werkelijkheid… maandag vlokkentest en indien het dan 100% zeker is dan gaan we de zwangerschap afbreken. Ik weet heel goed, vanuit mijn omgeving, wat het is om een gehandicapt kindje te hebben. Bij een handicap horen altijd nog complicatie. Is niet alleen het syndroom. Dit betekent voor mijn zoon dat hij de zorg overneemt als wij er niet meer zijn. De kwaliteit van onze levens gaat achteruit. Hoe erg dit ook klinkt, het is de realiteit. Het is verschrikkelijk… Ons rouwproces is al begonnen, want de kans is heel klein, met ook een verdikte nekplooi, dat de uitslag niet klopt 😢 Iedereen moet zelf weten of hij zich laat testen, maar ook mijn tip is doe het wel. Ook als je het niet wil afbreken, laat je dan goed voorbereiden❤️

2 maanden geleden

Wij hebben altijd gezegd: een gezond kindje zonder afwijkingen of niet. Wij doen de nipt met nevenbedingen, komt hier iets uit dan laten wij het weghalen. Omdat er inderdaad wel wat meer bij komt kijken dan alleen het ‘syndroom’

2 maanden geleden

Wij kiezen voor nipt zonder nevenbevindigen. Een kindje met down is bij ons welkom maar een kindje met Edwards of patou zou ik wel een vlokkentest willen overwegen omdat dit een lijdensweg word voor kindje als hij of zij de zwangerschap al overleeft. De nevenbevindingen worden we alleen maar onzeker van en op basis daarvan zou ik nooit een kindje laten weghalen. 13 en 20 weken echo willen we wel meer als voorbereiding wat we kunnen verwachten mocht er wat uitkomen.

2 maanden geleden

Reactie op Rianeke

Wij hebben heel bewust wel voor de NIPT gekozen mét nevenbevindingen. Tevee ...
Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte in deze weken waar je vooral geleefd wordt en al het andere aan je voorbij gaat ❤️ Doe het op je eigen manier deze periode en niets van de meningen aan trekken die je wellicht over je heen krijgt.

2 maanden geleden

Wij hebben de NIPT wel gedaan omdat ik me liever voorbereid en deze ook niet invasief is voor de baby. 13 weken slaan we over want hebben we bij de vorige ook niet gedaan en ik vind teveel echo's niet fijn voor de kleine, blijkt erg intensief en stressvol te zijn. 20 doen we weer wel.

2 maanden geleden

Reactie op Rianeke

Wij hebben heel bewust wel voor de NIPT gekozen mét nevenbevindingen. Tevee ...
Wat ontzettend verdrietig voor jullie. En moedig dat je je verhaal deelt. Veel sterkte ❤️

2 maanden geleden

Reactie op MissTammie

Nog heel erg bedankt iedereen! 🤗 Mijn vriend en ik hebben alles gelezen. O ...
Wat fijn dat jullie het er samen goed over konden hebben en dat het nu ook echt een gezamenlijke keuze is geworden. Hoop op een goede uitslag voor jullie ❤️

één maand geleden

Goed nieuws! NIPT uitslag is goed! En 13wk echo gisteren gehad, ook goed🥰💞