13 Reacties

één maand geleden

Ik kan me voorstellen dat je honger. Blijft houden. 3 smoothies is geen substantiële maagvulling, maar geeft je wel een suikerbom vanwege al het fruit. 5 beschuiten, ook al zijn het er 5, schiet ook niet echt op qua goede vulling en begrijp best dat je er nog een wrap naast nodig hebt. Waarom eet je niet gewoon volkoren boterhammen? Dan zou je er ook geen 5 nodig hebben. En meer eiwitten over de dag verspreid. Als je bv de wrap zou vullen met ei of iets van kipfilet, denk ik dat het al een heel verschil maakt. Met het dagmenu dat je noemt denk ik dat je je doel om gezond te eten juist helemaal voorbij gaat door jezelf van de ene kant te weinig te geven en van de andere kant veel te veel fruit en fruityoghurtjes.

één maand geleden

Zou inderdaad verspreid over de dag zorgen voor voldoende volkoren vezels en eiwitten. Geen smoothies maar gewoon fruit en groenten in vaste vorm. Als ontbijt zou je ook havermout kunnen overwegen, heel gezond en vult goed. En veel water drinken bij elke maaltijd, is goed voor vrijwel alles en helpt om je vol te voelen. Je avondmaaltijd klinkt overigens prima, maar zou het aanvullen met groenten, dat zijn weer vezels die ervoor zorgen dat je minder snel hongergevoel hebt. Als je iets oneindig wilt eten, ga dan voor rauwkost. Komkommer, tomaat, radijsjes etc kan je oneindig eten. Augurken weet ik niet, is niet ongezond maar zou het misschien toch met mate doen omdat het zuur is. Teveel is misschien niet zo goed voor gebit en maag? Maar dat weet ik niet zeker. Anyway, beetje in lijn met de andere reactie, maar hopelijk ben je ermee geholpen! :)

één maand geleden

Alles gaat om de balans van koolhydraten - eiwitten en gezonde vetten. Wat je aan zou kunnen passen: - s ochtends smoothies vervangen voor vaste vorm. Overigens kán een smoothie echt wel, maar ik zou er daarnaast ook iets bij ‘kauwen’ zegmaar haha. Misschien de noten er niet doorheen maar er los bij eten? Als ik enkel drink als ontbijt voel ik me ook niet verzadigd. - combineren bij al je maaltijden: dus altijd eiwit - koolhydraten - vet. Is je volkoren wrap echt volkoren? Vaak staat dit op een pak maar is het 80% bloem, is niet volkoren 😬. En kies bijvoorbeeld door je wraps iets van: zoete aardappel, bonen, kikkererwten, tempeh of tofu. Enkel een wrap en groente is niet vullend genoeg. Ik kan me voorstellen dat de fruityoghurtjes lekker zijn maar is vooral een suikerbom en zal niet veel toevoegen. Af en toe voor de lekker prima natuurlijk… Groente vult je maag, maar alleen snacken op groente zal ook niet een verzadigd gevoel geven want aantal calorieën is dan zo beperkt. Misschien eens met een dip er bij (yoghurt of hummus)

één maand geleden

Reactie op nikkii1988

Ik kan me voorstellen dat je honger. Blijft houden. 3 smoothies is geen s ...
Bedankt om te reageren! Vreemd genoeg vullen die smoothie's enorm! Ik verkies ook liever de suiker vh fruit ipv continu mij vol te stoppen met zoetigheden en junkfood voor verandering van etensstijl 🫣😁. 'S middags vult het ook enorm maar eet wel veel in 1x 😁. Eet zeker ook volkoren brood hoor! Wissel het af met beschuiten. Beschuitjes of wraps bevatten al kipfilet en ei 😆. Maar idd goeie tip om beter te spreiden over een dag... Mijn suiker id Magere fruityoghurtjes weet ik enkel niet goed te vervangen, is mijn guilty pleasure in de dag 😅😉.

één maand geleden

'Dankje om te reageren 😊. 'S ochtends vullen de smoothie's eig enorm en is voor mij imens gemakkelijke manier om meteen mijn extra groenten binnen te krijgen. Idd havermout en handjevol noten eet ik er wel naast. Zelf drink ik 3,5liter water per dag. Enkel maar water. Geen alcohol, koffie en frisdrank zou zijn als we uitgaan en daarbij later opblijven, komt zelden voor bv bij Kerst en Nieuwjaar. Probleem met lijn groenten is ook dat ik ze niet graag warm eet... En warme maaltijd met koude slamengeling 's avonds is mengeling v koud en warm wat ik niet graag doe. Is trouwens elke avond warm omdat mijn man dat verkiest, ook geen prob mee. Maar meer spreiden op een dag zal ook wel goeie tip zijn 🙃!

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Alles gaat om de balans van koolhydraten - eiwitten en gezonde vetten. Wat ...
Dankje om te reageren! Smoothie's vullen wel imens voor mij,... En wat havermout en handjevol noten eet ik er idd bij! Zijn zeker volkoren wraps 😁. Weet dat anders niet zou helpen 😅. Jammer genoeg geen voorstander van de bonen enz. Als ik het niet graag eet zal ik mezelf ook niet forceren natuurlijk 😁. Natuurlijk wel heel goede tip. Wat stel je dan voor ipv fruityoghurtjes? Danku voor tip om een dip erbij te nemen hoor!!

één maand geleden

Reactie op tanniegie

Zou inderdaad verspreid over de dag zorgen voor voldoende volkoren vezels e ...
Reactie staat bovenaan, was vergeten op beantwoorden te klikken 😁

één maand geleden

Reactie op Parast

Dankje om te reageren! Smoothie's vullen wel imens voor mij,... En wat have ...
Maar wat wil je wel aanpassen dan? Alleen de tussendoortjes of ook iets anders?

één maand geleden

Reactie op fifi89

Maar wat wil je wel aanpassen dan? Alleen de tussendoortjes of ook iets and ...
Vooral tussendoortjes 🙃

één maand geleden

Reactie op Parast

Vooral tussendoortjes 🙃
Dan zou ik daar kiezen voor producten waar veel eiwit in zit. Bijv magere kwark evt met kaneel. Als je echt een vervanger zoekt voor een fruit yoghurt kun je ook bijv diepvries vruchten blenden met kwark. Zit minder suiker in en meer eiwit waardoor je sneller vol raakt. Daarnaast moet ik de eerdere reacties wel gelijk geven: als je je ontbijt en lunch aanpast naar vast voedsel met een minder hoog suikergehalte vermoed ik dat je tussendoor een appel of mandarijn kunt eten en daar genoeg aan hebt. Kijk bijv ook naar vloggers die hier voorbeelden van geven. @paminthegym op Instagram heeft veel voorbeelden van voedsel met een hoog eiwitgehalte en laag calorie gehalte, vooral ook voor mensen die niet uren hoeven te koken.

één maand geleden

Hier ook 5 maanden en ong 8 kilo aangekomen☺️ mijn verloskundige zei dat het prima was (misschien vergeleken met mn bmi, geen idee), maar als je minder wilt eten zou ik idd meer eiwitten gaan eten en je beschuit vervangen door iets meer vullends misschien? Maar alsnog eet je vrij gezond dus zou je niet te druk maken en ook gewoon naar je lichaam luisteren 🤎

één maand geleden

Reactie op Carmen888

Hier ook 5 maanden en ong 8 kilo aangekomen☺️ mijn verloskundige zei dat he ...
Dankje, zal ik doen 😊.

één maand geleden

Reactie op fifi89

Dan zou ik daar kiezen voor producten waar veel eiwit in zit. Bijv magere k ...
Danku voor de info en uitleg! Zal ik nu zeker doen 😊!