10 Reacties

15 uur geleden

Ik merk ook sinds ik zwanger ben dat ik heel kortademig ben, enorme vermoeidheid heb en sneller last heb van spierpijn. Na een trap lopen ben ik bijna helemaal buiten adem, vergelijkbaar met astma. Mijn bloeddruk was voor de zwangerschap heel laag, en nu normaal. De VK zegt bij mij dat het er helaas bijhoort maar ik vind het verschrikkelijk…

15 uur geleden

Reactie op sandra_26

Ik merk ook sinds ik zwanger ben dat ik heel kortademig ben, enorme vermoei ...
Ja het lastig om met mensen over te praten vaak helemaal als ze zelf een hele fijne zwangerschap hebben gehad of hebben maakt me soms een klein beetje jaloers dat ik er zo door heen zit terwijl ik zo blij ben ik krijg een jongetje en kan mn blijdschap niet houden haha maar voel me gewoon 24/7 zwaar k....'t.

14 uur geleden

Reactie op cynthiaaa2025

Ja het lastig om met mensen over te praten vaak helemaal als ze zelf een he ...
Jaa ik merk dat ook enorm! Het voelt net alsof ik weer in de puberteit zit, alsof ik m’n eigen lichaam niet ken. Ik ben enorm blij dat ik een kindje krijg maar ik ben niet blij dat ik zwanger ben in a way… ik merk dat er nog een enorm taboe heerst op het niet kunnen genieten van je zwangerschap.

14 uur geleden

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die me zo voelt, maar jammer dat we deze klachten erbij krijgen.. Ik voel me ook niet mezelf, lage bloeddruk, zo moe, overal pijntjes en gewoon lamlendig. Ik wil juist zo graag genieten van mijn laatste zwangerschap, maar hierdoor voel ik me juist een beetje down. Ik hoop dat we allemaal snel in een betere periode komen en mogen genieten 🍀

6 uur geleden

Reactie op sandra_26

Jaa ik merk dat ook enorm! Het voelt net alsof ik weer in de puberteit zit, ...
Heel herkenbaar! Veel mensen zeggen tegen je, geniet van je zwangerschap! En mijn directe antwoord blijft dan, hoe doe je dat? Heel cru natuurlijk, maar door alle veranderingen en kwaaltjes die je je niet meer jezelf laten voelen, vind ik 'genieten' heel erg lastig. Ik ben nu 20,5 week, en mijn bloeddruk is nu weer 'normaal'. Dit helpt enorm. Deze week een weekje vrij geweest en gefocust op dingen doen die ik leuk vind en gelukkig kwam daar vanzelf weer positieve energie bij, hou vol!

5 uur geleden

Ja pittig wel hè! Ik was eerst heel ziek/misselijk. Nu 20 weken en opzich wel stuk beter en energie is enigszins terug. Maar ik herken de ‘pijntjes’ en ongemak wel echt! Ik voel me persoonlijk vele malen beter dan het eerste trimester maar dat komt echt alleen omdat het niet slechter kán dan die weken 😅. Ik ben van mezelf wel fit eigenlijk, maar ook nu na 2 trappen even buiten adem, snel kramp in mn kuiten, duizelig, bandenpijn als ik mn peuter teveel til of gewoon drukkere dag heb gehad, voel soms mn rug en ga zo maar door. Ik merk dus een mega verschil als ik rustig 8-9u slaap of dat ik 3x moet plassen en onze peuter om 5.30 wakker is 😬. Bij dat eerste heb ik echt even een topdag en vol energie, maar dat is vaak maar 1 dag helaas haha…. Waarschijnlijk doe je het al (ik ook, en toch die kleine klachtjes), maar slik je de belangrijke vitamines en bijvoorbeeld ijzer? Ik merk dus wel enigszins verschil nu ik ruim 1.5 maand ijzertabletten neem. Luister naar je lijf, neem rust waar kan, kies iets lekker ontspannends om te doen en kijk ergens of je kan vertragen in de dagelijkse dingen. Ik kies echt heel saai meer voor mezelf en plan mn agenda niet zo vol, trek dat gewoon niet op dit moment en dat is okee!

4 uur geleden

Tip: Ga naar ZwangerFit of zwangerschapszwemmen o.i.d. Het lijkt tegenstrijdig, maar het bewegen en ook het kletsen met andere zwangeren helpt echt. ZwangerFit is ook onder begeleiding van een fysiotherapeut, dus die kan je ook tips voor de pijn in je lichaam geven.

3 uur geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ja pittig wel hè! Ik was eerst heel ziek/misselijk. Nu 20 weken en opzich w ...
Ja ik was ook heel ziek in het begin maar vind hoe ik me nu voel erg eenzaam gaat allemaal niet zo als ik dacht dat het zo gaan nu slik ik wel vitamines maar mijn buik is al erg groot en is echt pijnlijk met banden pijn haha

3 uur geleden

Reactie op sandra_26

Jaa ik merk dat ook enorm! Het voelt net alsof ik weer in de puberteit zit, ...
Ja klopt als je bijvoorbeeld aan geeft hoe je je voelt direct kijken mensen je vreemd aan ben zelfs overgestapt van verloskundige omdat mijn oude verloskundige er een groot probleem van maakte maar oprecht vind ik zwangerschap heel heftig en niet leuk maar kan niet wachten om mijn kleine spruit te ontmoeten heel gek dat je in deze wereld alleen maar mag vertellen hoe mooi het allemaal is

3 uur geleden

Reactie op Mndy21

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die me zo voelt, maar jammer ...
Ik hoopte na het eerste semester dat het 2de semester beter werd nu zit ik in de 2de semester en hoop ik dat het 3de semester beter gaat hhaha ik kan eigenlijk heel stiekem niet wachten dat het allemaal voorbij is en ik gewoon een gezond kleinte op de werled mag zetten en dan hoeft het zwanger zijn voor mij eerst even niet weer haha