20 Reacties

2 maanden geleden

Ik weet precies wat je doormaakt. Mijn verloskundige vertelde mij dat als je een eerste goede echo gehad hebt, de kans dat het mis gaat nog maar 5% is. Ik heb de 3 weken weten te overbruggen, maar ik kan niet wachten tot het overmorgen 15.30 is.

2 maanden geleden

T blijft altijd spannend. Hoeveel weken je ook bent. Maar neem aan dat je rond 10 weken nog een echo hebt of hebt gehad. Dat is de termijn echo

2 maanden geleden

De zenuwen heb ik ook heel erg, maar ik denk na de 13 weken dat je meer gerustgesteld bent. Althans dat hoop ik zelf omdat de eerste 13 weken natuurlijk van alles kan gebeuren. Probeer positief te blijven en in geloven dat alles goed is! Ik had bij een eerdere topic gelezen dat echo gedaan word en vervolgens nipt test. Maar weet niet zeker of dit altijd het geval is en anders vraag om een echo eerder als het geruststellend werkt🥰 heel veel moois gewenst de komende tijd!🤍

2 maanden geleden

Herkenbaar hoor. Al zeiden ze vandaag "beter kan niet" en dat alles er zo goed uit zag. Toch is er de angst dat er wat aan mankeert of dat er iets misgaat tijdens de zwangerschap of bij de geboorte met de baby of zelfs met mezelf. Het is gewoon zo een life changing event. Het onbekende. Iets waar we helemaal geen controle over hebben en het maar vol goede hoop moeten afwachten

2 maanden geleden

T blijft altijd spannend. Hoeveel weken je ook bent. Maar neem aan dat je ...
Ik ben nu 10 weken en behalve volgende week de nipt test geen afspraken staan tot aan 13 weken. Misschien dat ze dan ook de termijn echo doen?

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was ik in stress tot 24 weken. Want tot die tijd doen ze niks als je een miskraam krijgt. Pas vanaf 24 weken is het met medische hulp mogelijk, maar ook niet altijd, om te overleven met alle gevolgen en stress van dien. Ik merk dat ik nu bij de tweede veel relaxter ben. Ik maak mij totaal geen zorgen en zie het allemaal wel… maar misschien komt dat ook omdat ik (nog) geen miskramen heb gehad. Ik ga er ook vanuit dat dit niet gebeurd want dan kun je tot de bevalling, en dan zelfs tijdens de bevalling, nog in de stress zitten! Probeer vooral te genieten. Dit is en blijft een speciaal wonder!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik heb volgende week donderdag pas de termijnecho met 11 weken, de vitaliteitsecho was met 7+3. Ik voel me hartstikke zwanger en mijn buik groeit zelfs al een beetje maar ik ben er toch best onrustig door. Morgen ga ik de verloskundige bellen. Even mijn onzekerheid bespreken, hopelijk helpt dat tot volgende week. Ik hoop stiekem dat ze zelf opperen om even voor een extra echo te komen want er om vragen vind ik ook weer zo overdreven 😅

2 maanden geleden

Hi Senna, ik ben nu 9 weken zwanger en ik ervaar hetzelfde. Er komt heel veel info op je af en die onzekerheid maakt je helemaal gek. Het komt goed girl 💖

2 maanden geleden

Reactie op SleepingBakery

Heel herkenbaar! Ik heb volgende week donderdag pas de termijnecho met 11 w ...
Hier kan je gewoon om vragen hoor! Het is jou zwangerschap, en als een extra echo jou minder stress geeft zou ik het zeker doen! Ik heb ook om een extra echo gevraagd en daar werd helemaal niet raar van op gekeken!

2 maanden geleden

Je kan altijd een extra echo vragen, helemaal niet raar hoor! Beter dat dan dagelijks zenuwen en stress erom. Vaak moet je die echo dan wel zelf betalen maar dat is meestal rond de 25 euro. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er ook een paar extra gedaan haha want straks heb je tussen 13 en 20 weken geen echo…nou dat vond ik veel te lang haha

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Om die reden (en vanwege een eerdere missed abortion) heb ik voor aanstaande maandag een eigen wens echo geboekt met 8+3. Dan ga ik net iets rustiger op vakantie namelijk. De eerste echo was met 6+5, de volgende echo zou anders pas op 12+3 zijn na mijn vakantie. Dat duurde mij veeeeeeeel te lang! Als ik jou was zou ik dus zelf gewoon een echo bijkopen, als je daar de financiële middelen voor hebt uiteraard. Kost tussen de 35 en 45 euro ongeveer.

2 maanden geleden

Reactie op Wishhh

Hier kan je gewoon om vragen hoor! Het is jou zwangerschap, en als een extr ...
Ik ben vandaag gelukkig een stuk rustiger! Ik heb deze week veel last van stemmingswisselingen en ik denk dat mijn hormonen gisteren heel erg met me aan de haal gingen 😅

2 maanden geleden

Reactie op SleepingBakery

Ik ben vandaag gelukkig een stuk rustiger! Ik heb deze week veel last van s ...
Heel normaal lieverd. Hebben er bijna allemaal last van. Het overspoelt je soms he. Er komt veel op ons af

2 maanden geleden

Ik zie ook veel berichten op deze app over dat het misgaat. Heel treurig allemaal 😔 En het maakt me ook nog bewuster over wat er allemaal mis kan gaan. En dat ik daarna zelf info over ga opzoeken. v. 15% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam. Jeetje wat veel zeg.

2 maanden geleden

Reactie op Mosan21121994

Ik zie ook veel berichten op deze app over dat het misgaat. Heel treurig al ...
Ik moet mn focus maar omdraaien dat het bij 85% wel goed gaat

2 maanden geleden

Reactie op Mosan21121994

Ik moet mn focus maar omdraaien dat het bij 85% wel goed gaat
Hier 9 weken zwanger en ook nog steeds last van! Maamdag termijn echo met met 6 en 8 weken ook echo gehad maar iedere keer denk ik wat als het niet goed zit, hartje niet meer klopt missed abortion, heb ik minder klachten dan eerst etc. Echt Pff wilde dat ik alles uit kon zetten

2 maanden geleden

Reactie op Chann23

Hier 9 weken zwanger en ook nog steeds last van! Maamdag termijn echo met m ...
Dank voor het delen. Het geeft steun te lezen dat anderen het ook ervaren. Konden we dat maar uitzetten ja. En als alles wel goed gaat zullen we ons daarna vast ons leven lang zorgen maken om ons kind. Ik denk ineens dat ons moeder instinct/gevoel is gestart :) Het zorgen maken over.

2 maanden geleden

Ik herken jullie berichten zo goed! Ook ik ben nog bij vlagen angstig dat het misgaat. Het is bij mij gelukkig wel minder geworden. Heb vertrouwen, hoe moeilijk dat soms is 🙏 Het gaat vaker wel dan niet goed. Mij heeft deze site erg geholpen (en nog steeds): https://datayze.com/miscarriage-reassurer en ook het volgende wat ik hier ergens las: die kleine doet zo zijn best om te groeien, het minste wat wij kunnen doen is een positieve mindset hebben een vertrouwen hebben in hem of haar. ❤️

2 maanden geleden

Reactie op LissaM

Ik herken jullie berichten zo goed! Ook ik ben nog bij vlagen angstig dat h ...
Mooi bericht! En bedankt voor de tip. En ik las ook ergens dat de embryo/baby onze emoties voelt, dus ons goed voelen is erg belangrijk.

2 maanden geleden

Reactie op Mosan21121994

Mooi bericht! En bedankt voor de tip. En ik las ook ergens dat de embryo/ba ...
Ja ik heb niet helemaal onderzoek gedaan of dat echt zo is, maar het lijkt me erg aannemelijk, dus die realisatie maakte dat ik dacht: ik kan wel continue zenuwachtig en bang zijn, maar wat heeft die kleine daar aan? Ik kan beter vertrouwen hebben ipv hem of haar in twijfel trekken. Die gedachte heeft me dus erg geholpen. Ik vind het nog steeds spannend maar angst en zenuwen voeren niet meer de boventoon gelukkig. Ik hoop dat mijn bericht een beetje helpt 💖