14 Reacties

vorige maand

Ik heb geen ervaring met een versie, maar ik weet wel van mama's dichtbij dat de borstvoeding gewoon op gang komt na een keizersnede, mijn kleine ligt ook in onvolkomen stuit

vorige maand

Ik heb een keizersnede gehad twee jaar geleden. Borstvoeding kwam prima op gang.

vorige maand

Ik hoor vaak dat voetreflex hier heel goed voor werkt. Zelf geen ervaringen mee.

vorige maand

Ik heb hetzelfde als jij. Alleen lag onze baby altijd al in stuit, maar een enkele keer voor 30 weken wel in hoofdligging. Ik ben nu 35+2 en nog steeds in (onvolkomen) stuit. Ik heb voor volgende week vrijdag de versie gepland staan. Mocht dat niet lukken, dan wil ik gaan voor een geplande keizersnede. Vind het wel spannend en onzeker allemaal. Het is ons eerste kindje.

vorige maand

Ik heb gisteren een consult gehad in het ziekenhuis want mijn kindje ligt ook in onvolkomen stuit. Ik ga wel voor een stuitbevalling, omdat een keizersnede wel een zware ingreep is. Er is idd 50% kans op alsnog een keizersnede, maar er is dus ook 50% kans dat het wel lukt met een bevalling

vorige maand

Reactie op mvd1212

Ik heb gisteren een consult gehad in het ziekenhuis want mijn kindje ligt o ...
Heb jij niet gekozen om een versie te proberen?

vorige maand

Reactie op Macy92

Ik heb hetzelfde als jij. Alleen lag onze baby altijd al in stuit, maar een ...
Nou dan kunnen wij echt met bijna alles de hand wel schudden ja! Ben benieuwd hoe onze ervaringen gaan zijn.. :)

vorige maand

Ow ik lees even mee. Die van ons ligt er ook zo bij. In ieder geval al sinds wk 28. As woensdag heb ik een groeiecho ben dan ruim 34wk en als hij dan nog zo ligt gaan we een versie doen met 35 wk

vorige maand

Bij mij kwamen ze er de vorige zwangerschap met 36 weken achter dat de baby in onvolkomen stuit lag. Al voelend dacht iedereen dat het hoofdje al weken beneden lag. In de 36ste week heb ik tweemaal een versie geprobeerd. Eenmaal bij de verloskundige en eenmaal in het ziekenhuis met weeenremmers. Het moment zelf is even erg onprettig. Het is lastig om je buik helemaal te ontspannen als er geduwd wordt. Ik vond het zeker de moeite van het proberen waard. Helaas hield ons kindje lekker zijn benen gestrekt en was er geen draaien mogelijk. Ik heb toen voor een keizersnede gekozen, vanwege de minder grote risico’s voor de baby. Ik baalde daar enorm van en zag er enorm tegenop. Met 37+6 braken spontaan mijn vliezen, er kon alsnog een gentle sectio plaatsvinden. Het viel mij zo enorm mee! De borstvoeding was meteen goed op gang en het herstel ging heel vlot. Ik zou het geen enkel probleem vinden als ik nu weer een soortgelijke keizersnede zou moeten ondergaan. Dit keer ligt ons kindje echter nog met het hoofd naar beneden, ben benieuwd. Succes allemaal!

vorige maand

En het ‘onprettige’ duurt dan dus hooguit een paar minuten (met tussendoor rustmomenten). Elke keer een halve minuut misschien proberen en dan weer even stoppen. Ik zou zeggen, spreek van te voren af hoe lang het ongeveer duurt, dat hielp mij om mij gedurende die tijd beter te ontspannen. De eerste keer wist ik niet goed hoe lang het zou duren.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en bizarre bevallingsverhalen

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby. Welke mijlpalen kan je verwachten? Verder klapperen onze oren van de meest bizarre bevallingsverhalen van onze communityleden. En we buigen ons over de vraag of vrouwen geschikter zijn in opvoeden dan mannen. Want daarover zijn nogal wat hardnekkige denkbeelden.

vorige maand

Er zijn hier al topicstarter over. Miss kun je eens zoeken. 6jr geleden een versie gehad. Viel me alles mee. Niet fijn, maar wel te doen. Maar dit verschilt evht per persoon. En ook hoe de artsen het doen. Bij mij stopte ze toen ze merkten dT het geen zin had. Bij anderen lees ik dat ze heel veel pogingen probeerden. Voor mij psychisch vond ik het belangrijk natuurlijk te bevallen. Ik wil die ervaring hebben gehad. Plus een KS wordt vaak onderschat. Het is wel echt een buikoperatie dat je ondergaat. Het ziekenhuis heeft mij het vertrouwen gegeven dat het allemaal kon en zo is mijn zoon gezond en wel op de wereld gekomen. En alles ging heel vlot. Nu 34qkn van m'n dochter zwanger. Zelfde verhaal, weer stuit. Ik ga er voor om weer te bevallen!

vorige maand

Reactie op AMol

Er zijn hier al topicstarter over. Miss kun je eens zoeken. 6jr geleden een ...
Jaa ik heb al aardig wat mee gelezen bij anderen! Kon alleen niet direct vinden bij wie er ook dan een onvolkomen stuit aanwezig was. Lijkt mij een moeilijke positie om de baby in de draaien omdat die zijn beentjes dan niet kan gebruiken om af te zetten met draaien. Vraag me dan ook af als ze bij mij zou draaien wat haar benen dan gaan doen. Blijven die dan kaarsrecht bij haar gezicht liggen en gaat ze ze optrekken? 🤭 Stiekem gewoon hopen dat ze voor vrijdag zelf draait 🤞🏼🤞🏼

vorige maand

Hier 2x uitgelopen op spoedkeizersnee. Deze keer toestemming voor alsnog zelf proberen, mocht bevalling spontaan komen (dus ik zou zelf niet zo snel kiezen voor keizersnee als er nog opties zijn, maar goed...verschilt per persoon dus blijft zelf kiezen hah) . Maar nu ligt t kindje opeens dwars....dus volgende week ook versie. Keizersnede verschilt erg per persoon. Vriendin van mij stond zelfde dag al naast haar bed en amper last!:) Bij mij duurde herstel heel lang en in de kraamweek de kinderen ook niet zelf kunnen verzorgen. Beide keren de borstvoeding ook heel traag op gang, dus start begon met eerste weken: voeden, kolven, bijvoeden. Uiteindelijk goed gekomen :-)