17 Reacties

één maand geleden

Hey, nou ik ben nu zwanger voor de 2de. En ben maar 8 weken zwanger maar het verbaasd me wat een grote buik ik heb! Mij de eerste zag je egt niks tot maand 5, toen kwam een buikje maar nu heb ik zo een grote buik🥲 lijkt wel alsof ik veel verder ben ik schrik hiervan.

één maand geleden

Bij mijn eerste zag je het bij 4 weken al (zijn ook meer de darmen) Ik ben ook erg slank. Het is persoon verschillend. Ik hoop dat je inderdaad kan gaan genieten

één maand geleden

Hoi hoi hier ook 12 weken zwanger en ook ik heb een zichtbaar buikje. Dat ligt aan je bouw en genen. Op sommige dagen zie je hem beter omdat ik bijv te vet, teveel brood en fruit (suikers) heb gegeten.

één maand geleden

Hoi! Ik ben voor de 2e keer zwanger. Ik was met mijn eerste zwangerschap ook panisch om na de zwangerschap dik te blijven. Resultaat streng voor mezelf tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk 8 kilo maar gegroeid. En nu zie je het al aankomen… kind eruit en 11 kilo afgevallen. Ik was dus 3 kilo van mijn gewicht voor de zwangerschap kwijt. Borstvoeding geven.. nog eens 3 eraf. Resultaat veeeel te mager. Vreselijk. Zelfs ik vond het niet mooi. Dus conclusie, nu met deze zwangerschap lekker genieten en niet teveel aan denken. Je wordt toch wel weer slank. Als ik naar mijn slanke vriendinnen kijk is iedereen slank na zwangerschap (binnen 3-6 maandjes). Dus nergens zorgen over maken en lekker loslaten! 😘

één maand geleden

Met genieten bedoel ik niet eten voor 3 haha. Maar gewoon normaal doen (of ietsjes meer🤪)

één maand geleden

Ik begrijp wat je zegt! Ik heb je een vriendschapsverzoekje gestuurd.

één maand geleden

Ik zie het nog niet! Maar komt denk ik zo wel binnen 😊

één maand geleden

Reactie op san1236

Met genieten bedoel ik niet eten voor 3 haha. Maar gewoon normaal doen (of ...
Haha nee idd! Dank voor je bericht. Ik vind het gewoon lastig, m’n lijf nu al te zien veranderen. Niet eens in kilo’s dus. Heb weken lang maar de helft gegeten dan wat ik normaal wat, want kreeg er last van, zat heel snel vol. Daarom in kilo’s nu al minder, maar in bolling al een stukje meer. Waarschijnlijk zie ik het zelf gewoon vooral, maar ik moet er maar trots op zijn. Niemand zal er iets van ‘vinden’.

één maand geleden

Reactie op san1236

Ik zie het nog niet! Maar komt denk ik zo wel binnen 😊
Ah ze bedoelde mij als topicstarter

één maand geleden

Hoi, Ik heb ook een verleden met eetstoornis. Ook nu bijna 1 2 wk en eigenlijk al een echte buik. Vooral opgezet natuurlijk, maar ik kan geen normale kleding meer aan. Al lang niet. Mijn buik was al opgezet door alle hormonen, omdat ik met ivf zwanger probeerde te worden. Nu ik zwanger ben, vind ik mijn buik prachtig! Er groeit een kindje in en gaat voor mij totaal niet over of ik aangekomen ben of wat. Geen een lijf is hetzelfde, dus de een heeft sneller een buik dan de ander. Daar zijn geen regels voor. Probeer je lichaam, je buik, te zien als plek waar je kindje ontwikkelt en groeit! Je lijf verandert, dat is een feit. Maar het maakt een kindje! Hoe magisch is dat? Eet gezond, zorg goed voor je lijf en koester het!🩷

één maand geleden

Reactie op An4485

Hoi, Ik heb ook een verleden met eetstoornis. Ook nu bijna 1 2 wk en eigenl ...
Dank je wel, en wat fijn dat jij er nu zo in staat. Ik moet echt leren dat ook meer te doen.

één maand geleden

Reactie op Macy92

Dank je wel, en wat fijn dat jij er nu zo in staat. Ik moet echt leren dat ...
Je moet helemaal niks lieve meid! Wees lief en zacht voor jezelf, dat verdien je!

één maand geleden

Reactie op An4485

Je moet helemaal niks lieve meid! Wees lief en zacht voor jezelf, dat verd ...
Ja dat woordje al hè. Maar het zal goed voor me zijn als ik er ook zo in zou kunnen staan. Dank voor je woorden, heel lief. ♥️

één maand geleden

Fijn deze topic. Veel herkenbaarheid. Bang om veel aan te komen, en dat het na de bevalling mijn oude lijf niet meer terug krijg. Zelf ben ik ook slank gebouwd. Ik ben nu bijna 11 weken, en voorzichtig zie je in de avond een kleine bolling. Vooral van het eten. Tegelijkertijd vind ik het ook ook mega bijzonder proces wat er vanbinnen groeit. M'n gedachten wisselt met ieder moment. Ik let vooral dat ik gezonde voeding naar binnen krijg (voor zover het lukt met eetlust). Maar tegelijkertijd ook niet te streng en lief te zijn. Onthou dat het ook echt een proces is wat heel de zwangerschap voortduurt en daarna. Dus ook aankomen/afvallen en je gehele lichaamsbeeld gaat mee in dat proces. Wat je voelt is helemaal oké. Vaak als je dat al erkent voor jezelf, kan de lading al minder worden 😘

één maand geleden

Heel herkenbaar inderdaad. Ik was vroeger wel wat te dik en ben op een gegeven moment bijna 15 kilo afgevallen. Daar was ik me toen niet zo van bewust maar dat is echt wel heel erg veel. Sindsdien eigenlijk altijd met een soort van dieet/calorieën tellen bezig geweest. Niet per se obsessief want in de weekenden liet ik me altijd helemaal gaan maar door doordeweeks dan weer streng te doen bleef ik op gewicht (ook niet helemaal zoals het hoort eigenlijk). Na het afvallen natuurlijk wel weer wat aangekomen maar dat was prima. Ik wilde nooit boven een bepaald gewicht. Een paar jaar geleden begon ik daar rond te schommelen. Heeft even geduurd voordat ik dat geaccepteerd had. Vorig jaar woog ik in de zomer wel weer iets zwaarder, maar ik vond niet dat je dat zo heel erg zag als vroeger en kon dat ook redelijk accepteren. Qua maat heb ik ook nog steeds S/M dus dat is echt prima. Ik heb wel altijd een buikje gehad maar die had ik ook toen ik 15 kilo lichter was, dat is gewoon mijn bouw. Maar nu komt het dus, ik was ook heel erg bang om aan te komen en ben ook een beetje bang dat ik die buik helemaal niks ga vinden. Ik ben nu bijna 13 weken en ik zie het nog niet echt. Ik heb wel het calorieën tellen echt los gelaten. Ik dacht eerst dat blijf ik doen maar dan met meer calorieën per dag, want ik at anders veel te weinig. Alleen eet ik dan soms in de weekenden alsnog meer als we bijvoorbeeld een feestje of een etentje hebben. Dus ik dacht dan kom ik toch alsnog te veel aan. Maar nu ben ik blij als ik überhaupt ergens zin in heb. Ik probeer heel erg te eten op behoefte. Dat is op dit moment vooral 's avonds wel echt makkelijk en daardoor ongezond, maar dat heb ik voor nu geaccepteerd. Ik voel me verder goed dus probeer zoveel mogelijk te blijven sporten zoals ik al deed. Ik zei altijd ik word niet mooi zwanger ik word echt zo iemand die helemaal uitdijdt, maar daar heb je helemaal geen invloed op. Ik denk echt dat ik er nog wel moeite mee ga hebben dat ik zwaarder en dikker word en zeker na de bevalling zal het even zwaar zijn maar hallo dan heb je wel een kind op de wereld gezet! Beetje lang verhaal geworden 🙈 Maar wie weet heeft iemand er wat aan 😊

één maand geleden

Ik had er bij mijn eerste zwangerschap ook moeite mee en was in het eerste trimester al 3 kilo aangekomen. Uiteindelijk 15 kilo in totaal aangekomen en na de bevalling woog ik nog 7 kilo meer. Die kilo’s zijn er binnen 6 maanden af gegaan en had mijn oude lijf weer terug. Nu bijna 11 weken zwanger van de tweede en heb mij voorgenomen om mij niet druk te maken om die kilo’s. Uiteindelijk komt het gewoon weer goed!

één maand geleden

Reactie op Macy92

Ja dat woordje al hè. Maar het zal goed voor me zijn als ik er ook zo in zo ...
Komt goed. Begin met kleine stapjes 🩷