Ik heb een verleden met eetproblemen, maar ben nu al een hele tijd (redelijk) tevreden met hoe ik eruit zie. Ook geen eetprobleem meer, maar ik zal qua uiterlijk altijd kritisch zijn op mezelf.
Ik heb ook nooit overgewicht gehad en ben van mezelf normaal/slank.
Nu ben ik dus zwanger, bijna 12 weken.
Tot nu nog nog weinig verandering, maar sinds dit weekend wel een meer opgezette onderbuik. Ik had/heb dit altijd wel in de avond en/of na veel eten. Maar nu dus ook al een beetje bij het opstaan ‘s ochtends.
Ik weet dat het normaal is, ik kan ook minder goed naar het toilet.
Daarbij zal het dr buitenwereld in kleding waarschijnlijk nog helemaal niet opvallen.
Toch merk ik dat ik er ergens nu al een beetje moeite mee heb. Omdat het vanaf nu natuurlijk sowieso gaat groeien.
Ik ben nog niks aangekomen, juist 2 kg lichter dan voor de zwangerschap, maar dat buikje begint al iets uit te steken.
Ik denk dan meteen: is dat niet te vroeg voor een eerste, vriendinnen groeiden pas na 16/20 weken…
Maar aan de andere kant denk ik: die hadden dit waarschijnlijk ook wel op deze termijn en viel mij destijds gewoon niet op.
Ik ben van mezelf best snel onzeker en ben echt een controle freak.
Dit ligt compleet buiten m’n controle, hoe ik ga groeien, hoe snel en wanneer, hoe snel het eraf is na de bevalling enz.
Ik hoop dat ik er ook van kan gaan genieten.
Maar ik ben vast de enige niet hierin. Vandaar dit topic.