12 Reacties

7 dagen geleden

Yep hiero! Heeel herkenbaar!

7 dagen geleden

Ik ook bij vlagen. Niet zo erg als in het eerste trimester, toen was het heel erg en ook zonder aanleiding. Maar sinds een week ofzo wel weer dat ik bijvoorbeeld misselijk word van bepaalde geuren of (bij de gedachte aan) bepaalde soorten eten.

6 dagen geleden

Jup! Stond van de week te koken en ineens stond me alles in die pan weer zo tegen, avondeten werd ook weer lastig, helemaal flashbacks naar het 1e trimester! (Of althans, eerste trimester met verlengsnoer, want ikheb tot 18wk overgegeven) en dit kwam bij mij met ongeveer 23 weken weer terug. Ikben nu 25 weken en met vlagen is er af en toe de misselijkheid weer, maar niet meer met overgeven. Ik ben ook klein (1.59) dus denk dat met een 32cm lange baby in mijn buikholte mijn maag het ook niet echt meer naar t zin heeft 🤣

6 dagen geleden

Jep! Hier dus echt extreem misselijk geweest tot week 18, ging even beter en nu toch weer weinig trek in eten, veel maagzuur en snel een vieze smaak in mn mond.. zo balen! Soms echt een uitdaging wat ik weer moet eten want heb tegelijkertijd ook vaak honger. Wel beetje jaloers als ik dan al die cravings lees van mensen die dat dan heerlijk opeten. Ik heb standaard spijt, een brandende slokdarm en een weeïg gevoel als ik eens iets ongezonds/zoets/vets eet 😅

6 dagen geleden

Heb ik ook gehad bij de eerste en bleek door een hoge bloeddruk te komen. Misschien slim om even met de vk te bellen zodat ze je bloeddruk kan checken.

6 dagen geleden

Jaaaaa herkenbaar ! Tot week 20 ziek geweest. Nu met 24 weken weer af en toe 🙄 ik heb wel omeprazol voor de maagzuur. Daar heb ik gelukkig geen last meer van

3 dagen geleden

Ik heb echt de hele zwangerschap geen een keer hoeven spugen, en vanavond 5x. Was al sinds het avondeten gister misselijk met maagzuur en boeren. Had toevallig een dagje vrij genomen van werk vandaag. Ben om half 4 (beetje rechtop🥲) in bed gaan liggen want kreeg het ook ineens koud. Na wat water kwam alles eruit. Baby trappelt er de hele dag flink op los, die kijkt nergens last van te hebben. Ik ben morgen 24 werken. Hopelijk ligt het gewoon aan m'n eten van gisteravond (alhoewel het niks raars was) en is het geen voorbode voor de rest van het 3e trimester. 😥

3 dagen geleden

Reactie op LissaM

Ik heb echt de hele zwangerschap geen een keer hoeven spugen, en vanavond 5 ...
Klinkt eerder alsof je een buikgriepje te pakken hebt? Veel beterschap!

3 dagen geleden

Reactie op LissaM

Ik heb echt de hele zwangerschap geen een keer hoeven spugen, en vanavond 5 ...
Volgens mij heerst er erg buikgriep. Hier liggen we ook alledrie in meer of mindere mate geveld 😔

3 dagen geleden

Reactie op Oostende

Klinkt eerder alsof je een buikgriepje te pakken hebt? Veel beterschap!
Ik heb er nu ook koorts bij. Niet extreem hoog, ongeveer 38,5. Heb al een paracetamol ingenomen. Ook wat droge crackers op en water. Hier hoef ik de verloskundige niet voor te bellen toch? Ben heel lang niet ziek geweest en voor het eerst zwanger dus geen idee. 🤔

3 dagen geleden

Reactie op LissaM

Ik heb er nu ook koorts bij. Niet extreem hoog, ongeveer 38,5. Heb al een p ...
Volgens mij is de officiele 'regel' bij 3 dagen meer dan 38 graden koorts even bellen ter informatie, maar je kunt als je je zorgen maakt altijd bellen he? Sterkte en beterschap!

3 dagen geleden

Reactie op LissaM

Ik heb er nu ook koorts bij. Niet extreem hoog, ongeveer 38,5. Heb al een p ...
Ik zou eventjes bellen, en veel water drinken zodat je niet uitdroogt. Koorts is wel typisch voor buikgriep, een schrale troost dan dat het wss niet gaat over misselijkheid wegens zwangerschap 😄