Hi meiden,
Ik ben 22 weken zwanger en sinds gisterochtend had ik opeens mega erge buikpijn rechts onder. Heb een MRI gehad en daar kwam een grote niersteen uit. Deze zit 4cm boven mijn blaas vast, daardoor is de urineleider en de rechternier helemaal opgezet (blowout nier). Ik heb een nefrodrain gekregen om dit gebied te ontlasten. Ze halen de steen namelijk pas weg als dit gebied rust heeft gehad om te herstellen.
Normaal gesproken zien ze dit pas in het derde trimester bij zwangere vrouwen en dan wachten ze tot de baby geboren is voordat ze opereren. Ik ben nog bijna 20 weken zwanger (vorige twee babies met 41+6 geboren) dus dat duurt nog heel lang. Ik wil die pijn van de steen en de drain niet zo lang en de mogelijkheden qua pijnstilling zijn beperkt door de zwangerschap. Dus dat zou opereren betekenen.
Nou brengen ze zwangere vrouwen liever niet onder narcose als dat niet hoeft. Als ze gaan opereren kunnen ze er beter bij als ze er niet te lang mee wachten, dus dat zou rond 25-28 weken zijn. Zijn er hier vrouwen die in het tweede trimester een OK onder algehele narcose hebben gehad? Is dat goed gegaan? Voor jezelf en voor je baby?
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen en wat jullie in mijn situatie zouden doen. ☀️