Wat mijn grootste angst was is uitgekomen. Ik had promotie gemaakt en in september startte ik met de opleiding. Ik was in April al aangenomen voor de nieuwe functie (intern) maar moest even wachten op de begin datum en dat was later bekend gemaakt dat het september zou worden.
In juli kwam ik erachter dat ik zwanger was en dat was nog het begin van alles nieuws.
Rond de 13 weken had ik het op werk bekend gemaakt en dat was in september toen mijn opleiding begonnen was.
Nu ben ik 22 weken. Ik kreeg afgelopen dinsdag te horen dat ze willen dat ik de opleiding (on the job) ga staken omdat ik het voor mijn verlof ingaat het niet ga halen. Er is meer tijd ervoor nodig en het is "zonde van het bedrijf en de tijd van je mentor". Ze hadden het beste met me voor en willen dat ik de rust pak en aan de gezondheid van de baby en mijzelf denk.
Ik was het er niet mee eens en heb er een zaak bij HR lopen dus dit krijgt nog een staartje. Ik heb alle recht om de opleiding door te zetten en na me verlof het te hervatten. Het is geen verspillen tijd want in de komende 4 maanden kan ik voldoende kennis opdoen en ervaringen en die gaat niet na mijn verloftijd ineens verloren zijn.
Ik ben vooral benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets nog meemaken op het werk? Ik hoor graag jullie ervaringen en hoe jullie ermee omgingen.