Hoi allemaal,
Hier inmiddels al volop aan de slag met de voorbereidingen voor de babykamer. Ik merk dat ik wat betreft slapen erg veel verschillende adviezen tegenkom. Ook bij vriendinnen met kinderen verschillende ervaringen. Hoe maken jullie het bedje op? Dit is ons eerste kindje, ik ben zelf een groot voorstander van een ‘leeg’ bed i.v.m.
veiligheid maar nog geen echte ervaring natuurlijk.
Wat we nu hebben:
Een ledikant en een cosleeper met aerosleep matrasjes. Ik heb voor beide een aantal moltons en hoeslakentjes gekocht. Ik heb 1 dekentje gekocht, maar die wilde ik eigenlijk niet in bed gebruiken, maar bijv. in de wagen.
Ik wil het liefst de slaapplekken helemaal leeg houden (op kruiken na) en de kleine in een slaapzak of inbakerdoek (afhankelijk van voorkeur baby) leggen zonder lakentjes of andere items.
Ik lees namelijk dat een lakentje helemaal niet nodig is en zelfs onveilig zou kunnen zijn. Ik zie op social media de prachtigste opgemaakte bedjes met lakentjes langskomen, maar is dit dat dan alleen voor de sier? Ik hoor ook dat kraamzorg soms wel instopt in een laken, maar wat als ik dat zelf niet wil? Inbakeren+laken lijkt me sowieso onveilig.
Hoe doen ervaren mama’s dit? :)