44 Reacties

8 dagen geleden

Sowieso gek dat mensen over je spreken. Ik heb het andersom, ik ben voller van mezelf en krijg steeds te horen dat ze niets zien, er is ook altijd wel weer wat. Lekker laten gaan en aangeven dat ze je pijn doen. You got this! 🤍

8 dagen geleden

Reactie op elizmuriel

Sowieso gek dat mensen over je spreken. Ik heb het andersom, ik ben voller ...
Deze krijg ik ook, en ik werk in de thuiszorg en die oudere hebben echt geen blad voor hun mond hoor

8 dagen geleden

Ik weet precies waar je het over hebt, Al moet ik zeggen dat ik van mijn eigen familie positieve reacties krijg en er niks gezegd word behalve dat ik er goed en trots uit zie als nieuwe mama. Maar mijn schoonfamilie, de opmerkingen zoals "zo jij bent al aardig dik, dat gaat een grote baby worden dus zal een zware bevalling worden, succes met het terug naar je oude lijf komen" Dit zijn een aantal van die opmerkingen die ik nu al krijg en ik heb er ook heel veel moeite mee maar ik bespaar het terug happen naar ze.

8 dagen geleden

Reactie op Kentje1994

Deze krijg ik ook, en ik werk in de thuiszorg en die oudere hebben echt gee ...
Die oudjes zijn het ergst. Mijn oma gaat ook steeds los, zeg gewoon tegen haar dat ze moet ophouden, anders gaan we weer naar huis 😂

8 dagen geleden

Weet je wel zeker dat je zwanger bent? Ik zie nog niets namelijk (19 weken nu) ja dat weet ik zeker en deze keer zit er inderdaad niet al 6 kilo aan, maar wat dan nog?!

8 dagen geleden

Ik krijg vooral opmerkingen over mijn huid. Nooit last van puistjes gehad naast mijn puberteit en zit nu volledig vol. Ze gaan ook niet weg, maakt niet uit welke facewash ik gebruik. Opmerkingen als "oww je hebt wel veel last van puistjes he! Vind je dat niet vervelend?" Tuurlijk vind ik dat vervelend en al helemaal als iemand het benoemd...

8 dagen geleden

Reactie op aluapyvan

Ik krijg vooral opmerkingen over mijn huid. Nooit last van puistjes gehad n ...
Ja vooral dat inderdaad, waarom moet het extra benoemd worden denk ik dan?!

7 dagen geleden

Reactie op Kentje1994

Deze krijg ik ook, en ik werk in de thuiszorg en die oudere hebben echt gee ...
Dat is ook niet echt leuk idd, waar bemoeit iedereen zich toch mee he

7 dagen geleden

Reactie op cassandravincentbaby

Ik weet precies waar je het over hebt, Al moet ik zeggen dat ik van mijn ei ...
Ik was nog vergeten: Weet je zeker dat het er maar 1 is?

7 dagen geleden

Reactie op elizmuriel

Sowieso gek dat mensen over je spreken. Ik heb het andersom, ik ben voller ...
Dit heb dus ook!! Letterlijk iemand die vroeg of ik dikker was geworden….. die niet wist dat ik zwanger was. 😳 oké dan! Lekker bodyshaming

7 dagen geleden

Sta ik in een winkel zeg ik wil die jurk passen die vrouw pas je die nog wel dan ik dat weet ik alleen als ik hem pas. Laat mijn moeder de jurk zien o pasje die nog wel dan ik ja de jurk pas ik nog.

7 dagen geleden

Zo herkenbaar en irritant. Ik vertelde iemand dat ik zwanger was "ah that's why you are more chubby" Ik ben maar 2 kilo aangekomen tot nu toe dus overdrijven is ook een vak 🥲

7 dagen geleden

Heel herkenbaar! Zo raar dat mensen denken opeens alles over jouw lichaam te mogen zeggen tijdens een zwangerschap. Ik ben ook van plan om dat als reactie te geven want volgens mij komt er nog een fase hier bovenop van "oh wat een kleine buik", "oh wat een grote buik", "is het geen tweeling" etc etc

7 dagen geleden

Reactie op aluapyvan

Ik krijg vooral opmerkingen over mijn huid. Nooit last van puistjes gehad n ...
Eigenlijk mag je dat ook gewoon zo zeggen vind ik.. Dat het extra vervelend is als mensen het dan benadrukken of er zo naar vragen.

7 dagen geleden

Reactie op fifi89

Heel herkenbaar! Zo raar dat mensen denken opeens alles over jouw lichaam t ...
Ja precies dit hè. Ik vind het echt vreselijk dat je lijf ineens publiekelijk geëvalueerd mag worden door alles en iedereen die daar zin in heeft. Slaat eigenlijk nergens op. Ik vind dat echt niet leuk! Ik snap ergens wel de neiging van mensen om iets te zeggen, ik vind andere zwangere vrouwen ook mooi, maar ik zou dan alleen tegen vrouwen die ik ken iets zeggen van ‘wat zie je er mooi uit’. Al het andere vind ik gewoon onbeschoft, bemoei je lekker met je eigen lijf en buik 😑

7 dagen geleden

"je krijgt 100% zeker een meisje. Ze zeggen dat een meisje de beauty van de moeder weghalen" . Bedankt vriendin 😅 het is een jongen

7 dagen geleden

Reactie op AJ1990

"je krijgt 100% zeker een meisje. Ze zeggen dat een meisje de beauty van de ...
aaaaahaha 😂

7 dagen geleden

Reactie op AJ1990

"je krijgt 100% zeker een meisje. Ze zeggen dat een meisje de beauty van de ...
Leuke is dat mijn dochter presies op mij lijkt allebei even knap 😉

7 dagen geleden

Ik kreeg vanavond van een wild vreemde hoelang moet je nog na dat ik gezegd had kijk uit voor me buik die persoon liep er bijna tegen aan.ze kijkt echt zo van bijna uitgerekend ik nee komt omdat mijn dochter net 1 jr is.

6 dagen geleden

Ik heb het juist andersom. Ik ben altijd slank geweest maar ik krijg dus nu vooral opmerkingen hierover. Van ‘ oh ja de baby krijgt alles he. Je ziet er minnetjes uit en je bent dun’ etc. Ik heb ook nog eens een te snel werkende schildklier en mijn waardes zijn nog niet goed, dus aankomen is gewoon heel moeilijk. Maarja leg dat maar eens uit meerdere keren..