44 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op T.

Ik heb het juist andersom. Ik ben altijd slank geweest maar ik krijg dus nu ...
Ja lastig is dat hè. Het is bij mij de 4e en waar ik bij de andere drie echt al wel een buik had ben ik nu denk gewoon te druk met werk en de andere drie en zit er ook nog niets aan, met ruim 18 weken beginnen de broeken net wat strak te zitten. Maar dan al die opmerkingen, weet je wel zeker dat je zwanger bent, er is niets te zien enz. Het is nooit goed. Bij de eerste zat er nu al zes kilo aan en dat was weer teveel, je bent al zo vol,je moet nog zo lang enz. Niets van aantrekken dus:)

6 dagen geleden

Ik werd deze week begroet met ‘Hé dikke’ ‘hoe ver ben je nu?’ Door een collega op werk. Ik heb al een grote buik, die ik niet kan verbergen….

6 dagen geleden

'Jeetje, wat heb je een dikke buik. Klopt dat wel? Zegt je verloskundige daar niks van?' Terwijl ik mega trots ben op m'n buik van 18 wk!

6 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Zo herkenbaar en irritant. Ik vertelde iemand dat ik zwanger was "ah that's ...
2 kg is toch nauwelijks te zien 😅 ‘ chubby’

6 dagen geleden

Reactie op candycrusq

Ik werd deze week begroet met ‘Hé dikke’ ‘hoe ver ben je nu?’ Door een coll ...
Ongelooflijk

6 dagen geleden

Reactie op T.

Ik heb het juist andersom. Ik ben altijd slank geweest maar ik krijg dus nu ...
Ja net zo vervelend toch! Blijkbaar mag iedereen iets vinden van je zwangere lichaam

6 dagen geleden

Reactie op An4485

'Jeetje, wat heb je een dikke buik. Klopt dat wel? Zegt je verloskundige da ...
Zoals het hoort lieverd 🤍

5 dagen geleden

Reactie op AJ1990

"je krijgt 100% zeker een meisje. Ze zeggen dat een meisje de beauty van de ...
Haha jeetje 😰 kan echt niet

5 dagen geleden

Ik vind al die opmerkingen juist helemaal niet zo erg. Als iemand tegen mij zegt 'wat ben je (al)groot/dik' of 'wat is je eczeem geëxplodeerd' dan vertel ik gewoon trots dat het goed gaat met de kindjes en mij en hoe blij ik met de zwangerschap ben. Ik snap de opmerkingen ook wel. Tuurlijk maken ze opmerkingen over mijn uiterlijk; ze zijn net zo verbaasd, verwonderd of onder de indruk van hoe mijn lichaam aan het veranderen is als ik. Daar kan je letterlijk niet omheen. Zolang ze het netjes houden en ik weet van wie het komt..

5 dagen geleden

Reactie op Anne0913

Ik vind al die opmerkingen juist helemaal niet zo erg. Als iemand tegen mij ...
Nou, ik vind het maar vreemd dat mensen ineens een vrijbrief hebben om dit soort opmerkingen te maken over je lichaam omdat je zwanger bent. Ik snap de meerwaarde ook totaal niet van zulke opmerkingen. Even vragen hoe het gaat volstaat toch ook prima? Dat ik dikker wordt, een plof gezicht heb of wat dan ook daar ben ik me zelf al van bewust en hoeft niet benadrukt te worden 😅

5 dagen geleden

Reactie op Merel8989

2 kg is toch nauwelijks te zien 😅 ‘ chubby’
Haha echt he, ik dacht precies hetzelfde 😅.

5 dagen geleden

Toen ik 12 weken zwanger was: ‘weet je zeker dat het geen tweeling is?!’

4 dagen geleden

Gister een vriendin: je hebt wel een dikke buik zeg! 🤦🏼‍♀️ Euhm, het is nr 3 en ben 20w. Dan mag je het eea zien, buik lijkt juist kleiner tov mn 2e zwangerschap.

4 dagen geleden

Paar weken geleden op werk via een andere collega ; ,"Is Mara echt niet veel verder? Hoelang moet ze nog joh?" In eerste instantie best pijnlijk zeker omdat het niet eens direct aan mij zelf gevraagd werd... Maar later kon ik dit loslaten en bij deze persoon zelf laten. Ik ben trots op mijn buik en ga het absoluut niet verstoppen omdat iemand daar iets van zou kunnen vinden!

4 dagen geleden

Jeetje ik schrik zo van alle ervaringen van jullie allemaal! Wat erg dat we hiermee te maken krijgen hea.. Helaas heb ik ook een aantal van dit soort ervaringen de afgelopen weken. Mijn schoonmoeder was al heel erg aan het vissen hoe ik het vond dat ik dikker zou worden. Ik heb vroeger een eetstoornis gehad dus ik begrijp dat ze zo’n vraag stelt. Toch begrijp ik het dan niet als je twee zinnen later ‘Tja elk pondje gaat door het mondje’ zegt 🥲 Ook een collega op mijn werk laatst over mijn huid, dat het toch wel echt heel erg was, waarop vervolgens de andere collega zegt ‘nou nee hoor dit is nog niets, ik had een zwangere collega met acne een paar jaar geleden.. die leek wel een krentenbol?!’. Nou echt werkelijk waar SHOCKING dit. Ben nog even aan het broeden op een goeie comeback in bovenstaande gevallen. Ik merk dat ik heel vaak flabbergasted ben als iemand zoiets zegt dat ik letterlijk stil val.. dus jullie tips? 🫶🏻

3 dagen geleden

Ik kaats de bal gewoon soms terug als ik het niet kan hebben 🤣

2 dagen geleden

Ik merk dat ik het best lastig vind dat mijn buik groeit (sinds vorige week gaat het echt ineens heel hard, met 18+1 vandaag). Krijg er nu heel veel, goedbedoelde, opmerkingen over maar moet er zelf nog erg aan wennen. Ik heb altijd al wat struggles met m’n gewicht en beeld daarbij. Klinkt misschien heel gek, maar ik vind het dan eigenlijk “te vroeg” dat mijn buik al zo zichtbaar begint te worden. Herkent iemand deze gevoelens?😅

2 dagen geleden

Reactie op Tamvb

Ik merk dat ik het best lastig vind dat mijn buik groeit (sinds vorige week ...
Heel herkenbaar! Vooral op de dagen dat ik op kantoor werk, vind ik het lastig om kleding te vinden waar ik me goed in voel. In veel dingen voel ik me ‘dik’. Slaat natuurlijk nergens op, maar heb nu nog zo’n twijfelachtig buikje. Ik wil juist trots zijn op mijn zwangere buik, maar merk dat ik het toch af en toe lastig vind 😅.

2 dagen geleden

Mijn buik groeit best hard en snel al sinds de 1e maand (ben 18 weken nu), bij mij zouden er makkelijk 3 in kunnen ziten volgens mijn opa en oma😴 Of weet je zeker dat het er maar 1 is? Er zit 1 kleine meid in🩷

één dag geleden

Reactie op Cocomama

Heel herkenbaar! Vooral op de dagen dat ik op kantoor werk, vind ik het las ...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik scrollde net ook even door het buik foto topic, ook wel even fijn dat ik andere buiken zie die ook lekker groeien en het dus helemaal niet gek is 😊