13 Reacties

12 dagen geleden

Ook geen collega’s, vrienden? Die met haar naar de dierentuin of iets kunnen? Als je overdag bevalt ofcourse

12 dagen geleden

Reactie op elizmuriel

Ook geen collega’s, vrienden? Die met haar naar de dierentuin of iets kunne ...
Ikzelf werk niet ik ben huismoeder en mijn partner heeft wel 2 collega’s/vrienden maar gaat dan ook te zien zijn of het lukt of niet overdag zou mss bij 1 iemand wel gaan maar snachts niet en de andere zou ik niet weten want tegen dan zou hij zelf een pasgeboren baby hebben maar hij ging het sws eens bespreken maar willen ook zien wat we mss kunnen doen moest zun juist dan niet kunnen…

12 dagen geleden

Reactie op ZoëH

Ikzelf werk niet ik ben huismoeder en mijn partner heeft wel 2 collega’s/vr ...
En buurtjes desnoods? Je hebt volgens mij ook weekend oppas, althans hier in arnhem. Wellicht is dat wat. Dan huilt die kleine maar eventjes helaas. Of nu alvast beginnen met een nanny en die dan boeken voor 30 maart?!

12 dagen geleden

Reactie op elizmuriel

En buurtjes desnoods? Je hebt volgens mij ook weekend oppas, althans hier i ...
Hier zijn de buren geen optie en ook pas verhuisd naar hier. Maar zou mss eens moeten kijken hoe het hier is want ik woon in België en ga het ook sws eens bespreken met mijn gynaecoloog mss dat zij ook wel iets weet

12 dagen geleden

Reactie op ZoëH

Hier zijn de buren geen optie en ook pas verhuisd naar hier. Maar zou mss e ...
Ooooh dat is wel lastig dan idd! Wens je heel veel sterkte iig, hopelijk vinden jullie snel iets

11 dagen geleden

Hier een vergelijkbare situatie. Ik ga thuis bevallen en er komen twee verloskundigen en een doula, samen met mijn partner zijn er dan 4 mensen ik denk dat wel iemand op mijn dochter kan passen dan. Mijn dochter is mogelijk dus ook bij de bevalling. Anders zouden we denk ik toch vrienden die in de buurt wonen vragen. Weet je al of je thuis of in het ziekenhuis gaat bevallen?

11 dagen geleden

Reactie op etos

Hier een vergelijkbare situatie. Ik ga thuis bevallen en er komen twee verl ...
Nee ik zou in het ziekenhuis bevallen

11 dagen geleden

Reactie op ZoëH

Nee ik zou in het ziekenhuis bevallen
Dan denk ik toch iets van tevoren je kindje laten wennen bij een oppas. Dat je kindje diegene al een paar keer gezien heeft en langzaam kan wennen. Eventueel de eerste 2 keer kort wennen met jou erbij?

11 dagen geleden

Ik zou ook m’n kindje laten wennen bij een oppas, sowieso fijn als je buiten de bevalling een keer om weg zou kunnen gaan (in ieder geval de optie hebben) en het zou mij best wat stress geven als ik hier niks voor geregeld heb tijdens de bevalling..

11 dagen geleden

Ik vind dit echt heel lastig voor je. Zou zelf zeker voor de oppas gaan als er geen opa's of oma's, broers of zussen etc. zijn die kunnen en willen oppassen. Natuurlijk hopen we allemaal dat onze bevalling zonder complicaties verloopt, maar stel dat er toch iets mis zou gaan dan is dat super traumatisch voor ons, laat staan voor zo'n kleintje. Of stel dat je een keizersnede nodig hebt en alleen naar beneden moet omdat papa bij jullie oudste moet blijven. Ik zou er zelf voor zorgen dat ik nooit voor zulke keuzes kan komen te staan en een betrouwbaar iemand regelen waarbij ik haar met een goed gevoel kan laten terwijl jullie je op de bevalling focussen.

11 dagen geleden

Wonen er geen bekende in de buurt die je zou kunnen bellen als het zover is? Ik had bij mijn 2e mijn moeder gebeld die woont 10 min bij ons vandaan. En als zij niet te bereiken was had ik een vriendin als achterhand die hier in de buurt woont. Beide hielden hun telefoon in de nacht gewoon aan.

11 dagen geleden

De kinderoppasdienst van de Gezinsbond? Ik denk dat je daar wel eens contact mee kan opnemen of er niemand is die het ok vind om last minute opgebeld te worden. Onze zoon ging vanaf 1,5 jaar naar een onthaalmoeder die dat zonder twijfel ook zou gedaan hebben. Misschien is dat ook nog een optie, als je tegen dan nog iemand vind natuurlijk.

7 dagen geleden

Ik zou ook een oppas zoeken, misschien een leuke jonge meid. Toen wij gingen trouwen wilden we iemand hebben die ons zoontje van 2 een dag op sleeptouw kon nemen tijdens de dag en daarna in de avond naar huis kon brengen. Maar ons zoontje vond het zoooo lastig. Hij ging meteen huilen toen hij haar zag. We lieten haar om de week even 2-4 uurtjes komen, met hem spelen of hem juist even op bed leggen. Hij ging elke keer huilen en ik vond het zo zielig, maar ze werden uiteindelijk dikke vriendjes.