27 Reacties

5 dagen geleden

Oooeh heel naar, wij hebben het juist andersom. Ze zijn heel begripvol dat ik met m’n partner naar de medische echo’s ga, aangezien er ook wat aan de hand was met ons mannetje. En binnenkort een pretecho met mijn ouders. De ouders van m’n partner hadden we juist wat meer willen zien of horen dat wat ze nu doen, zelfde als onze vrienden; valt ons erg tegen hehe. Maar ik vind wel dat je goed gereageerd hebt; en je grenzen aangegeven!

5 dagen geleden

Reactie op elielieli

Oooeh heel naar, wij hebben het juist andersom. Ze zijn heel begripvol dat ...
Dat kan natuurlijk ook nog ja. Ik hetken dat in bepaalde zin. Ik mis het enthousiasme nog bij mijn vader, maar dat komt denk ik merr tot uiting als het zo ver is. Mijn moeder is wel enthousiast. Maar helaas wonen mijn ouders op een paar uur rijden en zijn ze 70+ en moeders niet zo fit, dus helaas zullen ze weinig en daarmee ook niet zo veel hier zijn als ik zou willen. Verder erg jammer dat mijn partners vader niet meer leeft en het dus niet mee kan maken. En zijn moeder is heel enthousiast, maar woont ver weg in het buitenland woont. Zo is ieder zn situatie weer anders. Wij zullen ook proberen er het beste van te maken.

5 dagen geleden

Wat vervelend zeg! Goed je grenzen aangeven en inderdaad niet steeds verklaren waarom je bepaalde dingen doet. En helaas wordt het als de kleine er is alleen maar erger (ik spreek uit ervaring). Dus dan is het goed nu al duidelijk te zijn. Succes 🥰

4 dagen geleden

Bedankt voor al jullie reacties! 😊. Het is inderdaad belangrijk om mijn grens aan te geven, dat doe ik ook. Maar helaas lijken ze het steeds de eerst volgende keer weer ‘vergeten’ te zijn, heel lastig dus. Maar inderdaad, je wilt niet dat het van kwaad tot erger wordt. Ze bedoelen het natuurlijk heel goed allemaal, maar het mag gewoon een beetje minder. Ik heb ze inderdaad ook uitgelegd dat medische echo’s maar voor 1 persoon erbij is, en dat ik heel blij ben dat mijn vriend erbij aanwezig kan zijn. Maar dat als ik een 2de persoon mee mocht nemen, ik zeker een van hun zou meenemen. Geen idee of ik dat echt zou doen, maar goed laten we het maar gewoon zeggen 😂. En erbij benoemd dat ze straks 1 keer in de week oppassen, en de kleine dan ook gewoon regelmatig zullen zien. Dat is het belangrijkste toch?

4 dagen geleden

Klinkt heel heftig. Persoonlijk vind ik het egoïstisch en een gebrek aan respect en empatisch vermogen naar jullie toe. Het is jullie kindje. Jullie bepalen en ik zou dan zelf op geen enkele manier toegeven om je ouders een beter gevoel te geven. Als zij jullie keuzes niet kunnen accepteren/respecteren dan is dat hun probleem en zullen ze daar iets mee moeten. Niet jou met nog meer stress (en kosten van pretechos) opzadelen. Ik begrijp dat oma worden voor veel mensen ook heel veel gevoelens met zich mee brengt maar het is niet oma's baby dus verwachten dat je mee mag naar echo's en verwachten dat je bij de bevalling mag zijn, en dan teleurgesteld zijn als dat niet zo is, is in mijn ogen alleen maar denken aan je eigen gevoelens en niet die van de mama/papa to be 🤷🏼‍♀️ Ik ben daar zelf altijd heel duidelijk en direct in maar dat weten mijn (schoon) ouders ook 🤭 Ik hoop echt dat je naar je eigen gevoel blijft luisteren, wat andere ook verwachten/zeggen. Nee is nee 🤭

4 dagen geleden

Mijn moeder heeft dit niet met zoveel woorden uitgesproken, maar ik heb hetzelfde ervaren met mijn moeder. Ze had het liefst overal bij geweest. Ze heeft wel ooit uitgesproken dat haar moeder overleden is toen ze nog redelijk jong was en zij heeft dit nooit zo kunnen ervaren haar moeder. Zij had dus min of meer verwacht dat ik haar meer zou betrekken bij de zwangerschap en ze wilde eigenlijk een week vrij nemen na de geboorte van onze oudste. Mijn vriend heeft toen even bot duidelijk gemaakt dat we daar niet op zaten te wachten. Het was toen wel even duidelijk voor mijn moeder. Ik vind het sneu dat zij dit niet zelf met haar moeder heeft kunnen ervaren en dat ik niet aan haar verwachting voldeed. Maar wij deden het op mijn manier en niet zoals zij het verwachtte

4 dagen geleden

Heel erg lief van jou dat je speciaal voor je ouders een pret echo hebt ingepland! Snap dat dan zo’n reactie heeeel erg vervelend is en dat je daar boos om word lijkt mij een hele begrijpelijke reactie. Ik zou gewoon duidelijk je grenzen aan blijven geven, als hun hier moeite mee hebben is dat niet jouw probleem. En dat zij hebben gekozen om het vroeger wel zo te doen betekend niet dat jij dat ook moet doen. Je laat al heel erg zien dat je rekening houd door die afspraak te maken voor een pret echo, wat je ook nog uit eigen zak betaald.