Hoi! (Sorry voor het lange verhaal)
Hoe gaan jullie om met ouders die soms iets te betrokken zijn in jullie zwangerschap?
Ik vind het heel lief allemaal, maar het is allemaal net iets te voor mij. Waardoor ik mij erg ga irriteren, en mij me eigen juist meer verzet tegen ze.
Mijn ouders zijn bijvoorbeeld boos omdat ze niet bij de echo’s aanwezig waren. Maar tot nu toe heb ik alleen nog maar de eerste echo’s bij de verloskundige gehad, toen hun het nog niet wisten. En de 13,20 weken echo en bij de gynaecoloog. Dit zijn medische echo’s, en sorry maar daar heb ik mijn vriend gewoon echt het liefste bij. Als ik een tweede persoon mocht meenemen, had ik zeker een van hun meegenomen.
Ik wilde deze week speciaal voor mijn ouders een pretecho inplannen, en dat heb ik dus vanmorgen aangeboden. Maar nu sprak ik mijn vader net en zei ; je had toch wel je moeder bij 1 van de ziekenhuis afspraken mee kunnen nemen. Zo deden wij dit vroeger ook. Daardoor heb ik boos opgehangen, en gezegd dat het op deze manier niet meer hoeft voor mij. Sorry, maar ik was echt even boos.
En ook verwacht mijn moeder dat ze bij mijn bevalling aanwezig is, maar dit wil ik echt samen met mijn partner doen.
Wat vinden jullie hiervan? En hoe zouden jullie hier mee omgaan?