14 Reacties
7 maanden geleden
Mijn zoontje had dit ook.. precies zo. Leg hem nu op zn buikje te slapen en hij slaapt als een roosje.. lijkt net alsog hij zn slaap niet goed kan pakken op zn rugje..
7 maanden geleden
Mijn zoontje van 12 weken heeft ook geen slaapritme overdag.Zijn wakker tijd is 2 uur maar die slaapjes...Een keer is het 30 min,andere keer 1.5 uur.We vinden voraal in de avond lastig.We proberen hem om 19-19.30 naar bed brengen,maar soms is ie ineens langer dan 2 uur wakker,dus hele schema schuift naar achter met het slapen.Hij slaapt het beste als hij het fles heeft gehad,maar het is weer lastig ivm 2 uur wakker tijd in combinatie met onregelmatige slapjes...
Geen tip maar wel herkenbaar
7 maanden geleden
Mijn zoontje van 11 weken heeft dit ook. Wel is het zo dat hij in de nacht veel uren maakt waardoor hij overdag gewoon veel meer wakker is. Is dat misschien het geval? Hij slaapt hier overdag niet langer dan 20 min (behalve op mij dan wel langer). Hij is dan ook zo 3-5 uur achter elkaar wakker en ik zat er zo onwijs mee! Tot ik besefte dat hij in de nacht wel 13/14 uur maakt waardoor hij overdag amper slaapt.
7 maanden geleden
Ik herken dit! Snachts is slapen geen probleem en komt hij 1x voor een voeding. Overdag slapen is lastig, zelfstandig in slaap vallen lukt niet goed (heel soms in de wagen of auto) en met wiegen is ie in 2 sec weg. Wegleggen kan soms maar dan is een slaapje van 45 min echt de max. Einde van de dag wordt ie wat grumpy, maar niet vervelend. Maar tips heb ik helaas niet, ik loop tegen hetzelfde aan😅
7 maanden geleden
Mijn gouden tip is: verwacht nog geen lange slaapjes overdag! Veel kindjes doen hazenslaapjes tot ze overgaan naar 2 of 1 slaapje en dat kan nog wel eens een jaar duren. It is what it is en het is heel normaal voor babys. Je zal online veel schema's en adviezen lezen maar naar je eigen kind kijken en hem/haar volgen blijft in mijn ogen toch echt het beste advies. Maak je niet druk om tijden; je kind forceren langer te slapen lukt echt zelden. Een baby is een baby en is nog niet zo makkelijk te regelen. Geniet vooral van deze prille fase want hij vliegt echt voorbij. En dan is het zo jammer als je je vooral hebt drukgemaakt om slaapjes, wakkertijden en schema's!
7 maanden geleden
45 minuten en ochtend zelfs 1,5 uur is eigenlijk best netjes opzich zelf met deze leeftijd en zelf in slaap vallen. Eén hele cyclus, dat koppelen kunnen sommige wel goed/direct of met hulp maar vaak pas vanaf 6+ maanden langere slaapjes.
Wellicht als je het nog niet geprobeerd hebt en op pad wil de draagzak proberen met kapje tegen licht/prikkels?
7 maanden geleden
Toevallig ben ik gister voor het eerst even de slaapjes gaan bijhouden omdat ik benieuwd was of er al een patroon in te ontdekken viel. Ze slaapt ma het flesje van 6.30 nog ruim 3 uur steeds, en de rest van de dag max. 3 kwartier of een half uur. Een enkele keer 2 uur, maar gister dus niet. Dus ik herken wat je zegt, overdag zijn het nog niet heel lange slaapjes. Heb goede hoop dat dat vanzelf komt.
Misschien kan je de draagzak proberen als je weggaat. Of je kindje overdag laten slapen in de kinderwagen zodat hij daaraan went en als je op pad bent misschien ook eerder slaapt?
6 maanden geleden
Heel normaal hoor! Weet je zeker dat hij mopperig is van weinig slapen? Kan er niet wat anders aan de hand zijn? Veel baby’s doen korte dutjes, het is eerder een uitzondering dat ze dutjes doen van meerdere slaapcyclussen. ‘S nachts hebben baby’s veel melatonine waardoor het slapen dan vaak beter gaat.
6 maanden geleden
TS ik ben jaloers op jullie ritme hoor haha! Anderhalf uur en 3 kwartier in het eigen bedje? Dat wil ik ook!
Hier 's ochtends 1 slaapje in de co-sleeper van een half uur, en verder de rest van de dag dutjes van max een half áls ik haar wiegend in slaap heb gebracht en dan stiekem overleg. No way dat ze zelf in slaap valt in de co-sleeper dan. In de kinderwagen kan ze dan weer wel uit zichzelf in slaap vallen als ik er mee wandel, maar dan ook max een half uur. De draagzak en in de maxicosi in de auto werkt hier zoals door anderen genoemd wel goed!
6 maanden geleden
Heel herkenbaar bij mijn dochter van 14 weken heeft dit ook. Zat er eerst ook mee, maar ze slaapt savonds rond 19:00/20:00uur tot volgende morgen met soms nog 1 voeding. Maar overdag max 30min , bij mij kan ze zo 2uurtjes slapen. Ik heb nu een draagzak en slapen in auto of kinderwagen doet ze ook nog wel. Het is volgens mij heel normaal voor die leeftijd. Vaak bij 6/7 maanden komen er meer vaste dutjes overdag en sommige kindjes zelfs eerder of later…
Het zelf in slaap vallen is nog niet voor alle baby’s vanzelfsprekend.
Ik heb me er bij neergelegd en kijk gewoon naar vermoeidheidssignalen dan probeer ik haar in slaap te krijgen, zodat ze ook niet oververmoeid raakt..
6 maanden geleden
Reactie op Zonnebloemmmm
TS ik ben jaloers op jullie ritme hoor haha! Anderhalf uur en 3 kwartier in ...
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar volgens mij hoef je ook nog niet te verwachten van een 3 maand oude baby om zelfstandig in slaap te vallen in bedje hoor! Mijn kindje is 14wk en slaapt Snachts super maar ik wieg hem nog wel in slaap, als ik hem wakker weg leg, dan begint hij meteen te huilen, hij heeft gewoon nog wat hulp nodig, en prima, zo lang hij maar slaapt!
6 maanden geleden
Dit is heel herkenbaar, ons zoontje slaapt van 20:00 tot 07:15/07:30, maar overdag korte slaapjes, begint soms na een slaapje al weer snel te jammeren / in z’n ogen te wrijven… dan laat ik hem gewoon een extra slaapje doen in de wagen ofzo, want in de wagen kan hij goed in slaap vallen. Het is soms zo zoeken, maar wij hebben overdag nog niet echt een ritme erin, behalve het ochtend slaapje, voor de rest vd dag probeer ik een beetje op vermoeidheids signalen te letten en laat hem uiteraard ook niet 3u achter elkaar wakker… maar de wakker tijd zou volgens mij nu 2u lang moeten zijn, nou ik kan je zeggen dat haalt mijn zoontje soms echt niet. Ik denk ook maar, ze zijn vol in ontwikkeling / sprongetjes etc. Logisch dat hij de ene dag meer slaap nodig heeft en pakt dan de andere dag….