13 Reacties

één maand geleden

Als eerste gefeliciteerd, wat leuk dat jullie een zoontje krijgen!!🥳🥳🩵🩵 Ik denk persoonlijk dat het vooral ligt aan wat de karakters zijn van je kinderen, het hoeft niet zo te zijn. Ook hoe je zelf bent, kun je makkelijk schakelen en kun je oplossing gericht denken. Dat kan ook helpen hoe je omgaat met bepaalde dingen. Daarnaast kan je ook pech hebben als een huil kindje hebt. Ik heb zelf al een zoontje van bijna 3 jaar, hij is qua karakter erg makkelijk. Dat geeft mij ook rust, ik denk juist dat hij er erg van gaat genieten als hij grote broer wordt.🥰 Ik denk dat het beste is om je pas druk te maken als het zover is, je kunt nu toch niet voorspellen wat gaat komen. Ik ben ook zwanger en ga straks van 1 kind naar 3. Het was een shock (haha stiekem nog🙈), maar ik denk dat het uiteindelijk goed moet komen. Het zal zwaar zijn op bepaalde momenten, alleen heb ik wel vertrouwen in mezelf dat het goed moet komen. Je zorgen maken is normaal, alleen laat je niet gek maken door andere of verhalen die je leest. Geniet nu vooral van je zwangerschap, de rest komt later haha nuchter gezegd.😁

één maand geleden

Ik krijg mijn derde kindje en krijg ook continue te horen dat drie zoveel zwaarder en heftiger is dan twee. Weet niet waarom velen de wens hebben dit te vertellen of te benadrukken. Alsof je nog terug kan 😅 Maar lijkt mij echt totaal onnodige informatie om te geven. Ik kan je alleen mijn ervaring van 1 naar 2 vertellen, maar dat vond ik echt niet heel zwaar en moeilijk. Ik vond de verandering van 0 naar 1 veel groter. Tuurlijk maakt het uit wat voor kindje je krijgt en kan je eerste kindje af en toe lastige buien hebben, maar ik was zelf veel relaxter en de tweede ging gewoon mee in het leven wat we al hadden. Die tweede deden we er eigenlijk gewoon bij 😄 Ik zou je proberen niet te druk te maken. Ik vond het heerlijk dat ik bij de tweede totaal niet meer bezig was met sprongen en schema's en 'hoe het hoort'. Je bent meer ervaren en daardoor ook rustiger. Met twee is af en toe een uitdaging (zeker als je alleen bent), maar het is ook echt een verrijking. Komt goed! ☀️

één maand geleden

Reactie op Stephanie 1991

Als eerste gefeliciteerd, wat leuk dat jullie een zoontje krijgen!!🥳🥳🩵� ...
Wauuw!! Een tweeling wat bijzonder van harte gefeliciteerd!!✨✨🤍, dat is ook wel zo het ligt ook aan het kindje gelukkig is ons meisje super rustig en heel makkelijk zou ook al veel schelen en idd ik moet proberen om me er nu niet al te druk al om te gaan lopen maken maar werd toch ergs onrustig van alle HORROR VERHALEN😂

één maand geleden

Reactie op Bitterbal

Ik krijg mijn derde kindje en krijg ook continue te horen dat drie zoveel z ...
Dat is misschien ook wel zo, je neemt de 2e mee in het ritme wat je al hebt met het eerste kindje misschien moet ik dit ook maar in me achterhoofd houden! En gelukkig heb ik mijn man en mijn ouders doen super veel voor ons gelukkig heb ik wel genoeg vang netten om mij heen mocht het echt moeilijk worden maar natuurlijk zal ik nooit snel aangeven dat ik het zwaar heb🙈🙈 aard van het beestje denk ik hahahaha

één maand geleden

Ik hoor om me heen juist ook de andere kant: bij een tweede zoveel meer rust omdat je heel veel al kent! Natuurlijk handen tekort komen met 2 ukkies en twee jaar leeftijdsverschil is natuurlijk wel pittig, misschien ook echt lief zijn voor jezelf: niet alles zal altijd lukken, maar het komt goed 💜. Twee keer zoveel rommel en zorgen, maar ook twee keer zoveel liefde en een nog voller hart. Komt echt goed! Misschien helpt het voor jezelf om te kijken hoe je dat eerste jaar goed door kan komen: met je partner duidelijke afspraken maken, nu in alle rust bedenken waar je van op kan laden zodat je dat nu al af kan spreken?

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik hoor om me heen juist ook de andere kant: bij een tweede zoveel meer rus ...
Wat fijn om te horen dat jij juist de goede kant hoort!! Mijn man en ik zijn goed op elkaar ingespeeld en gelukkig hebben we het er ook al Over gehad hoe wij dit straks gaan doen, volgens mijn man hoef ik mij niet druk te maken maar alleen maar genieten van nu en wat er allemaal gaat komen🥰

één maand geleden

Dit is zo verschillend en afhankelijk van je kindjes. Ik hoor bij de 1 dat het zwaar is en bij de anders juist niet omdat je het allemaal al eerder gedaan hebt. Die eerste jaren zijn hoe dan ook pittig maar ook ontzettend leuk! Wees vooral lief voor jezelf

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Dit is zo verschillend en afhankelijk van je kindjes. Ik hoor bij de 1 dat ...
Dat moet ik ook proberen ik ben niet altijd lief voor mezelf maar vooral kritisch

één maand geleden

Wij hebben een Zoon van. 2021 en een dochter van 2023 we deden haar er gewoon bij of het altijd al zo geweest was maar nu moet ik ook zegen dat wij het echt getroven hebben Met hoe onze kinderen zijn.tuurlijk heb je ook moment dat je denk van he nee he maar ik geniet echt elke dag van mijn kinderen. Ben nu zwanger van ons derde kind.

één maand geleden

Dat is denk ik van zoveel factoren afhankelijk… Ik kan me voorstellen dat 2 kids onder de 2 jaar een stuk pittiger is dan wanneer je kids 3 jaar leeftijdsverschil hebben en de oudste al wat zelfstandiger is en mee kan helpen bijvoorbeeld. Daarnaast hangt het ook af van hoe flexibel je zelf bent, hoe de verdeling is qua zorg over de kids tussen jij en je partner (zorgen jullie samen voor de kinderen of bijv. vooral jij). Maar ook: hoe is je leven naast het hebben van kinderen? Heb je een heel druk sociaal leven en neem je de eerste overal mee naartoe, dan wordt twee kids misschien een uitdaging. Of is je leven helemaal ingericht op je kids bijv. Kortom, voor iedereen denk ik verschillend! Ik denk dat je er in ieder geval zelf veel invloed op hebt 😊

één maand geleden

Ik vind van 1 naar 2 makkelijker dan van 0 naar 1, de jongste rolde er eigenlijk gewoon in mee. Er zit 2 jaar en 10 maanden tussen de 1e en de 2e. Nu op dit moment zwanger van een tweeling, we gaan dus van 2 naar 4 kinderen dus ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat zijn

één maand geleden

Ik hoop dat je al gerust gesteld bent door de reacties. Ik heb in mijn omgeving wel geteld één iemand die er positief over praat en verder ook veel negatieve opmerkingen en zwartkijkers. Ik verbaas me er ook vaak over dat er zoveel mensen überhaupt vaak negatief praten over kinderen. Heb sinds de eerste zwangerschap tot nu wel echt geleerd dat de meeste dingen waar mensen je proberen bang voor te maken echt totaal niet aan de orde zijn. Het valt me op dat bij werkelijk iedere periode er weer iets gezegd moet worden over wat er allemaal nog voor vreselijks moet volgen. Gelukkig raken deze dingen mij persoonlijk niet. Ik geniet van vandaag de dag en maak me geen zorgen om dingen die er niet zijn en wellicht niet eens zullen komen. Ik hoop voor je dat je er ook zo in kan staan. ❤️