7 Reacties

14 dagen geleden

Meid, wat vervelend!! Ik heb zelf in het verleden paniekaanvallen gehad over m'n gezondheid, ik kan best een hypochonder zijn en dat is tijdens een zwangerschap ook heel vervelend. Moet zeggen dat het zich dan ook vooral focust op de baby en de zwangerschap dus ik snap helemaal hoe je je voelt. Heb je er wel eens met je huisarts/psycholoog over gepraat? Misschien kunnen die je wat handvaten geven voor als je een paniekaanval op voelt komen. Maar goed, ik weet hoe vervelend het is dus als je er behoefte aan hebt mag je altijd met me praten! Sterkte ermee 😘

14 dagen geleden

Heee, ik heb het ook hoor! Ik denk dat er stiekem echt heel veel meiden zijn die veel angst- en paniekaanvallen hebben tijdens zwangerschap. Net als Elineee92 hieronder heb ik ook (een vorm van) hypochondrie en dat is bar ellendig met al die pijntjes, steekjes en nieuwe dingen in je lijf. Ik loop voor o.a. dit bij de POPpoli, een afdeling in het ziekenhuis waar een medisch psycholoog samenwerkt met gyneacoloog enz om meer rust te geven aan zwangere vrouwen met mentale problematiek. Misschien iets voor jou?

14 dagen geleden

Hier ervaring met paniekaanvallen. Wat mij heel erg hielp was iets anders te gaan doen wat echt compleet je aandacht nodig heeft. Dit zou een oplossing kunnen zijn aangezien je niet uit de situatie kan stappen als jouw lichaam nu de situatie is. Wat ik wel eens ging doen is de oven of het aanrecht echt helemaal poetsen met al m’n aandacht. Wat me ook vaak hielp is dat m’n man z’n hand op m’n rug legde. Naar deze warme plek probeerde ik dan m’n focus te verleggen en naar te gaan ademen. Dit leid ook af en kan helpen.

14 dagen geleden

Ik denk dat het niet gek is dat het af en toe weer omhoog komt.. er gebeurd ook zoveel in ons lichaam 🙏🏼 wel heel vervelend idd heb er zelf ook een paar keer last van gehad en merk eigenlijk dat ik mezelf ‘in mijn lichaam’ moet houden, ademen en alle emoties voelen die er gevoeld willen worden wat soms mega overweldigend is… homeopathie helpt ook bij mij hiervoor (wel echt onder begeleiding). Via een natuurlijke manier je lichaam ondersteuning geven dmv druppels… ik werk nu met pulsatilla (kan je googlen), maar het kan natuurlijk heel goed dat er een ander middel bij jou past. Don’t forget… you are doing a great job momma🤎 liefs

14 dagen geleden

Vroeger had ik ook veel paniekaanvallen en ik heb chronische hyperventilatie. Op dit moment is het rustig. Wat mij toen hielp was (echt 2 rare tips) gewoon een heel stom spelletje spelen op de telefoon zoals solitaire of sudoku. En gewoon blijven spelen (gedachte wegzetten). Wat mij ook veel hielp is tandenpoetsen of kauwgom kauwen. Ook super stom maar uiteindelijk kalmeerde ik daar van en kon ik weer helder nadenken én relativeren.

13 dagen geleden

Misschien kun je naar je huisarts om dit te bespreken en gesprekken krijgen met de POH?

4 dagen geleden

Hoe gaat het nu met je?