13 Reacties

6 dagen geleden

Nee

6 dagen geleden

Reactie op Noortjex

Nee
Is dit schadelijk?

6 dagen geleden

Volgens mijn verloskundige mag je juist paracetamol wel nemen. Geen ibuprofen etc. Elke dag ladingen paracetamol pillen achtereen is denk ik een ander verhaal, maar incidenteel is volgens mij geen probleem. 🤷🏼‍♀️

6 dagen geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Volgens mijn verloskundige mag je juist paracetamol wel nemen. Geen ibuprof ...
Fijn, dus ik kan nu gerust 2 paracetamol innemen van 500mg

6 dagen geleden

https://www.lareb.nl/news/gebruik-paracetamol-tijdens-zwangerschap-alleen-als-het-nodig-is/ Hier bijvoorbeeld iets meer info. Bij langdurig dagelijks gebruik is er misschien kans op bijwerkingen voor het kindje. Maar af en toe een paracetamol als je echt knallende koppijn hebt of griep zou gewoon moeten kunnen.

6 dagen geleden

Reactie op Sterrenmama1995

https://www.lareb.nl/news/gebruik-paracetamol-tijdens-zwangerschap-alleen-a ...
Ik heb last van mijn verstandskies

6 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Ik heb last van mijn verstandskies
Ik heb het nagevraagd een paar weken terug en tegen mij zeiden ze dat 2x500 mg echt geen probleem was om af en toe te nemen. Ik heb bijvoorbeeld soms last van hoofdpijn die richting migraine gaat en dan neem ik het ook. Denk dat ik wel echt gemiddeld een keer in de twee weken een dag paracetamol nodig heb. En dat was volgens de verloskundige geen probleem. Je kan het altijd bij jouw verloskundige navragen als je je daardoor zekerder voelt☺️

6 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Is dit schadelijk?
Volgens mijn verloskundige kan het schadelijk zijn. Maar zo te lezen verschillen hier de antwoorden helaas

6 dagen geleden

Reactie op Noortjex

Volgens mijn verloskundige kan het schadelijk zijn. Maar zo te lezen versch ...
Wat gek dat ze verschillend advies geven. Hebben ze je ook context gegeven? Wat ik op internet lees is ook dat ze zeggen van als het niet hoeft doe het niet, maar dat af en toe paracetamol niet schadelijk is. Pas bij landurig gebruik. Ga het maandag toch nog maar een keer dubbelchecken 😊

6 dagen geleden

Sterker nog..bij koorts moest ik paracetamol...tenminste ik moest dat van de VK! Mn temperatuur moest omlaag om veilig te worden voor het vruchtje. Overal op google is te vinden dat dit veilig te gebruiken is.

6 dagen geleden

Zeker mag dit! Ik was ook voorzichtig, mijn arts (die me specifiek behandelt voor zwangerschapsgerelateerde klachten) heeft me op het hart gedrukt dit echt te doen bij veel pijn. Ook mijn verloskundige gaf aan dat het geen enkel probleem is. https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/De-behandeling-van-(acute)-pijn-tijdens-de-zwangerschap Op de site van het Lareb vind je heel betrouwbare informatie over medicatie icm zwangerschap. Zij geven paracetamol ook als eerste keuze aan voor pijnstilling😊. Het kan echt geen kwaad (ja, tenzij enorme hoeveelheden natuurlijk, dus alleen gebruiken bij klachten). En buiten die ene reactie hier heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat het niet mag.

6 dagen geleden

Bedankt voor de reacties, ik heb vannacht en net toch maar weer even ingenomen het is niet meer zo erg als vannacht hopelijk blijft dit zo

6 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Bedankt voor de reacties, ik heb vannacht en net toch maar weer even ingeno ...
Ja hoop het ook. Veel beterschap!