10 Reacties

één maand geleden

Je mag het gewoon eten! Niets aan de hand

één maand geleden

Een keer een kleine hoeveelheid moet echt geen kwaad kunnen hoor! Zelfde als salami. Word ook afgeraden en had hier geen erg in. Maar het ziekenhuis vertelde me dat als je eens een keer een kleine hoeveelheid binnenkrijgt van iets wat je beter kunt laten staan, het hek echt niet van de dam is!

één maand geleden

Bij rauwmelkse kaas zit er een verschil tussen verse/jonge kaas en oude kaas. Bij oude kaas schijnt het niet uit te maken.

één maand geleden

Reactie op Verseau

Je mag het gewoon eten! Niets aan de hand
Aaah zo staat het erbij in ZwangerHap. Top, dank je wel!

één maand geleden

Ik denk dat grote hoeveelheden pas echt invloed hebben. Dus voor deze ene keer vast niet erg. Gewoon voortaan goed de labels van de kazen checken 🙂 en rauwe melk kazen vermijden. Van andere generaties hoor ik dat ze helemaal niet zo op zulke dingen hebben gelet en de kinderen zijn ook prima ter wereld gekomen 🙂

één maand geleden

Reactie op Verseau

Je mag het gewoon eten! Niets aan de hand
Raden ze een halve liter zuivel aan per dag?! Pfoe dat lijkt me best veel!!

één maand geleden

Reactie op Mosan21121994

Ik denk dat grote hoeveelheden pas echt invloed hebben. Dus voor deze ene k ...
Ik had ZwangerHap niet goed gecheckt. Maar harde rauwmelkse kazen mogen dus gewoon gelukkig.

één maand geleden

Ik neem de adviezen van Zwangerhap met een korreltje zout 😆. Ik heb nooit trek in leversmeerworst, maar toevallig de vorige en deze zwangerschap ineens een trek in.... Ik smeer het gewoon op hoor, wel maar 1 a 2x per week.... Zelfde als kroepoek, mag officieel ook niet want zit garnaal in... Vegetarische vind ik niet lekker, maar voor die ene keer in de 2 weken dat ik nasi eet, neem ik er gewoon kroepoek bij. Ook tonijn kan ik juet laten staan... Maar dat eet ik ook maar 1x per maand! Zo lang je het met mate doet (en dus geen heel blok parmezaan op 1 dag), lijkt het me allemaal geen probleem. Tenzij het om alcohol gaat dan uiteraard 😉

één maand geleden

Reactie op iirrssjjee

Ik neem de adviezen van Zwangerhap met een korreltje zout 😆. Ik heb nooit ...
Dat is voor iedereen weer anders. Ik eet liever geen dingen waarvan ik weet / waarvan bekend is dat het niet ‘mag’. Gelukkig mag rauwmelkse parmezaan / harde kaas dus toch wel :)

één maand geleden

Persoonlijk denk ik dat de kans dat dit kwaad kan nihil is. Met veel van dergelijke adviezen is er een kans van 1 op 250.000 dat er een bacterie inzit die vervolgens weer bij 1 op de 100.000 vrouwen schade toebrengt. Zoiets. Cijfers zelf bedacht nu trouwens. Dit is wordt mijn tweede kindje en als vegetariër zijnde die geen spannende blauwe schimmelkazen eet ervaarde ik bij de vorige dat ik vrijwel alles kon eten. Nu kijk ik niet meer op apps oid. Behalve wijn eet en drink ik gewoon alles. O ja, en max. 2 koffie per dag. Hopelijk heb je een heerlijke paste genoten! 😀