27 Reacties
15 dagen geleden
Er valt op die termijn nog niet veel van te zeggen. Een millimeter verschil in meten en je krijgt weer hele andere waardes. Als er aanleiding is krijg je vaak na de 30 weken een groeiecho. Ook die zijn lang niet altijd betrouwbaar. Bij een van mijn drie kinderen klopte die redelijk maar de andere twee zaten ze er finaal naast. Zou mij er niet teveel mee bezig houden!
15 dagen geleden
De foutmarges zijn best flink met echo’s. Al helemaal naarmate je termijn vordert. Foutmarges van 10-20% worden aangehouden, dat is dus best fors. Indien je zorgen houdt zou ik gewoon bellen? Je hebt echt het recht om hier wat over te vragen als je nu dus twijfelt of het wel goed is.
Weet dus alleen wel dat ze het nooit écht objectief zullen kunnen meten.. zo werkt het gewoon niet
15 dagen geleden
Ja ik zou me niet teveel zorgen maken indd!
Bij ons hoofd p15, buik p30 en been p50. Bij ons vorige kindje ook zoiets. Die bleek toen op p5 te zitten dus stukje kleiner. Als het goed gaat met de kleine dan gaat het goed 😊
14 dagen geleden
Reactie op IreneEmma
Suiker meten? Had je zwangerschapsdiabetes, of niet getest?
Nooit getest omdat ze verwacht hadden dat ze rond de 4 kilo zou zijn. Ze was uiteindelijk 4630.
Het was ook suiker meten bij de baby en niet bij mij. Dat is standaard protocol bij kindjes boven de 4300? gram volgens mij.
14 dagen geleden
Reactie op Fox2
Mijn dochter is geboren op p98. Een flinke dame dus! Maar de bevalling is g ...
Precies dit! Hier ook een meid van p99 met zo’n 4300gr. 1 nachtje in het ziekenhuis voor suiker testen. Daardoor nu wel een suikertest tijdens de zwangerschap, om te kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb
14 dagen geleden
Volgens mij gaan ze ook beter opletten als jij heel klein bent en je vriend heel groot. Maar in principe ben jij gebouwd op de grootte van de baby die je maakt. Dat hebben ze mij eens verteld.
Dan kan ik me voorstellen dat zwangerschapssuiker roet in het eten gooit maar in de basis past het altijd. En als er afwijkingen zijn, of reden tot opletten, dan wordt dat altijd gemeld. Maar bij twijfel, inderdaad gewoon lekker de VK bellen om je gerust te laten stellen.
14 dagen geleden
Reactie op IreneEmma
Is die p99 dan een gemiddelde? Of bedoelen ze daar bijv haar hoofdje mee?
Gemiddelde. Na de geboorte kijken ze naar het gewicht icm de zwangerschapsduur. Ik was 39 weken toen ik beviel
14 dagen geleden
Onze oudste had met de 20 wekenecho p85 en nu deze zwangerschap zit k op p15. Verloskundige gaf aan dat alles tussen de 5-95 normaal is. Daarnaast kijken ze niet naar de meting van of het hoofdje of het beentje maar naar het gewicht (dacht k dat ze zei). Ze verwachtte wel dat m’n tweede dochter wss kleiner gaat zijn bij de geboorte dan de oudste. We gaan t wel zien
14 dagen geleden
Reactie op Deems1991
Mijn dochter was ook zoiets. Ze is wel met 41 weken geboren. Ze was 54 cm e ...
Ah ja, ik ben ook met 41 weken bevallen. Maar ik was zelf ook 9 pond dus denk eigenlijk dat ik gewoon genetisch grote kindjes maak 🤣 maar dit keer krijg ik wek een suikertest (dagcurve, wil geen drankje 😇) om extra te controleren.
14 dagen geleden
Reactie op T.K.D.1998x
Precies dit! Hier ook een meid van p99 met zo’n 4300gr. 1 nachtje in het zi ...
Haha is 4300gr p99? Wat was ikzelf dan wel niet?! Ik was 5000gr 😂😂😂 p120 ofzo haha.
Onze baby loopt ook voor, maar heb geen idee welk percentiel? Maar aangezien mijn man 4500gr was en ik 5000gr is dat ook geen verrassing. Ben wel 1.85m dus misschien scheelt dat? Mijn arme moedertje was maar 1,67m🤣