11 Reacties

9 dagen geleden

Herkenbaar! Hier ook de 3e zwangerschap en dit bij de andere zwangerschappen nooit ervaren. Het begon met langere stukken wandelen maar houd nu constant aan..

9 dagen geleden

Ik heb het bij m'n vorige zwangerschap vanaf 32 weken gehad. Nu begint het vooral al in m'n liezen en onderrug, het geeft mij wel wat verlichting als ik met een zwangerschapskussen slaap. Ik heb altijd gedacht dat het onder bekken/bandenpijn viel.

9 dagen geleden

Als ik op je genoemde klachten zoek komt er bekken- en rugpijn naar boven. Er staan tips bij. https://www.verloskundigenpraktijkmeander.nl/zwanger-en-pijn-in-je-rug-liezen-of-billen/ Hopelijk heb je daar wat aan? Ik zou verder toch even naar een (bekken)fysio gaan als ik het zo hoor.

9 dagen geleden

Zelf heb ik het op een andere plek, in mijn bovenbeen en de bil. Maar dat hoort ook binne dat lijstje. Bij mij begon het constant steken, toen tintelingen en sindsdien een zeurend/brandend gevoel. Met mogelijk een beknelde zenuw. Fysio (laten masseren van het gebied en oefeningen voor het gebied), meer bewegen (wandelen, sporten, zwemmen; al heb je daar dan juist geen behoefte aan) en zwangerschapsyoga en slapen met een voedingskussen tussen de benen helpen bij mij een beetje. Maar het is helaas ook hormonaal en er is me gezegd dat het daarom naarmate de zwangerschap vordert erger kan worden daar je dan zwaarder word. Naar een osteopaat gaan is ook een optie. Dat raadde iemand mij ook aan in deze app. Er is me wel door de osteopaat gezegd dat het gewicht niet meehelpt, ik ben binnen de richtlijnen aangekomen, maar ik ben niet eerst afgevallen in het begin van mn zwangerschap, zoals volgens haar de meesten wel doen, dus dat werkt ook niet mee bij klachten.

9 dagen geleden

Misschien bekkenpijn? Ik heb dat ook aan de voorkant bij mijn schaambot. Voelt oververmoeid, beurs en beetje pijnlijk. Als ik bijvoorbeeld op één been sta om een sok aan te doen, als ik één been los beweeg of als ik begin met bewegen na op de bank gezeten te hebben. Kan merken dat het al minder is nu ik bewuster beweeg en zoveel mogelijk alles met twee benen doe. En zitten voor aankleden.

9 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Nou ergens voelt het natuurlijk fijn en niet zo eenzaam dat ik niet de enige ben, maar vind het uiteraard ook rot voor jullie! Herken de klachten die jullie hebben namelijk ook.. Misschien dan toch de bekken inderdaad? Vond het al zo vreemd waarom ik lopen zo’n opgave vind.. Het is dus toch gewoon de zwangerschap en bijbehorende hormonen waarschijnlijk. Wat ik dan nu anders dan de andere zwangerschappen doe weet ik niet, zal de leeftijd misschien wel zijn 🫣

9 dagen geleden

Deze app heeft ook een artikel met tips zie ik net 🙂 https://www.24baby.nl/zwanger/sporten-en-zwanger/blessures-tijdens-zwangerschap/

9 dagen geleden

Reactie op Amaniem

Bedankt voor jullie reacties! Nou ergens voelt het natuurlijk fijn en niet ...
Elke zwangerschap, ook bij dezelfde persoon, kan weer anders zijn en dus andere klachten geven. Ik hoop in ieder geval dat je iets vind dat je klachten wat vermindert. Ik weet hoe vervelend het is 😫 Sterkte

8 dagen geleden

Zeker herkenbaar. Dat zijn oa plekken die de bekkenfysio bij mij ook precies kan aanwijzen. Het is allemaal zo erg met elkaar verbonden. Fysio helpt me heel erg hierbij; zij maakt en masseert elke 2/3 weken alles los. Verder heb ik oefeningen mee; zoals vlinderhouding. Fysio kan dus echt heel veel baat hebben. Ik had het mijn eerste zwangerschap ook niet. Maar zij gaf aan dat dat vaker voorkomt. Omdat je eerdere zwangerschappen al impact hebben gehad, je aankomt / baarmoeder groeit en door het losser worden en afnemen van spierkracht door waarschijnlijk minder sporten nu de klachten naar boven laten komen.

8 dagen geleden

Dit zijn inderdaad bekkenklachten! Een bekkenfysio kan je hier goede oefeningen voor geven om een stuk minder last te hebben, is mijn ervaring.

8 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde, maar mijn verloskundige gaf aan dat het bandenpijn is 🤔