Hallo,
Eind juli was ik zwanger ( icsi traject) en heb ik een miskraam gekregen. In deze periode voor de miskraam kreeg ik ontzettend pijn mijn rechter bovenkiezen met uitstraling naar mijn oor en kaakgewricht. Het was een enorm nare pijn, niet weg te krijgen met paracetamol en het liefst sloeg ik met mijn hoofd tegen de muur. Ik kon niet kauwen op die kant. Meerdere tandarts en doktersbezoeken gehad maar dit leidde tot niets. Er werd gedacht aan kaakklemmen dus een bitje op maat laten maken. Terwijl ik de miskraam kreeg en mijn hcg daalde, ging ook de pijn in mijn kaak/kiezen weg. Ik dacht: vast stress. Nu ben ik opnieuw zwanger, echt net en de klachten zijn er weer. Ik heb al een afspraak bij de kaakfysio gemaakt voor vrijdag. Dit lijkt snel maar ik slaap niet en word in mijn hoofd van de pijn. Ik weet zeker dat het met mijn zwangerschap te maken heb waar ik zo ontzettend dankbaar voor ben, maar de continue pijn zorgt dat ik dit maar beperk kan zijn.. Kan iemand mij helpen? Duidelijkheid geven..? Tips? Paracetamol helpt niet.
Ik heb dit ook gehad toen ik net zwanger was! Ik had enorme kaak/kiespijn, wat uitstraalde naar m’n nek en hoofd. Ik ben toen bij de osteopaat geweest (wordt eigenlijk afgeraden in het begin van de zwangerschap, maar ik verging van de pijn) en dat heeft echt geholpen!
Ook ik had dit aan het begin van m'n zwangerschap, maar dan links. Precies dezelfde klachten.
Ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik dacht aan een oorontsteking. Zij heeft me doorverwezen naar de kaakfysio en de tandarts. Uiteindelijk bleek dat m'n tandvlees pittig ontstoken was linksboven en heeft de mondhygiënist die ontstekingen verwijderd. Daarnaast naar de kaakfysio geweest en die heeft m'n kaak goed gezet en oefeningen gegeven om het soepel te houden. Daarna was het weer houdbaar.
Heel veel sterkte, die pijn is echt heel erg akelig inderdaad.
Ik heb precies het zelfde gehad en dit bleek een heftige ontsteking te zijn in mijn wortelkanalen die bijna mijn kaak inging en dit zou gevaarlijk voor de baby kunnen zijn en met spoed een wortelkanaalbehandeling gehad😭😭 ik moet straks weer terug want moet nog een keer gespoeld worden en dan de 21e me laatste kanaalbehandeling
Nu ik zwanger ben heb ik heel vaak bijholte ontsteking, de holte naast je neus kan klachten geven die jij beschrijft. Ik heb het nu ook en wordt behandeld met antibiotica omdat het zoveel
Pijn deed
Nu ik zwanger ben heb ik heel vaak bijholte ontsteking, de holte naast je n ...
Dank voor je bericht! Ik was in de tijd van miskraam ( aug) ook gestart met antibiotica omdat ik dacht dat ik bijholteontsteking had. Deed niets.. zo vervelend he? Sterkte
Net me behandeling gehad de 2e en laatste nu moet het veeeeel
Beter gaan opnieuw gespoeld helaas was de ontsteking toch tot me wortel vandaar dat het genezen langer de tijd nodig heb