27 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op Laura94!
Wauw🤎
Ben zo opgelucht! Heb een maand lang met echt heftige pijn gelopen en eindelijk pijnvrij
8 dagen geleden
Reactie op Laura94!
Dankje!! Dat! Het is afschuwelijk! Hoelang heeft het geduurd? Snel verbeter ...
Het duurde even voordat ik terecht kon bij de osteopaat, dus heb er wel een paar weken mee rond gelopen. Was sommige dagen wel wat minder. Na de behandeling bij de osteopaat heb ik er geen last meer van gehad!
Was daarvoor ook bij de tandarts geweest, maar had geen ontsteking oid. Hij dacht echt aan spanning in m’n kaken door kaakklemmen enzo en de osteopaat bevestigde dat er veel spanning in m’n kaak en nek zat. Het is inderdaad echt heel naar!
8 dagen geleden
Oef kiespijn… 🥺 wat een rot pijn is dat!
Vorige week en deze week een kies laten trekken, ik had al een zwak gebit maar het was al een tijdje rustig in mn mond dus dacht ik toen het ineens lukte zwanger te worden (we hadden al aantal jaren de wens) dacht ik dan komt tandartsbezoek wel na de geboorte heb nu geen last… en met 20 weken begon het 😖 licht wat irritatie aan tandvlees. En daarna ineens echt kiespijn, dacht eerst weer even dat het mijn verstandskies was die doorkwam (ik heb er 2 bovenin staan die mogen blijven omdat er ruimte is en ze goed recht staan) dit geeft bij mij pijn aan geheel die kant van het hoofd waar hij zit, van boven op mijn hoofd tot schouder, en soms komen ze weer een klein stukje door (ben 30) maar het bleef aanhouden en inderdaad paracetamol hielp niet en het werd erger bij temperatuur verschil. Vorige week dus toch met angst naar de tandarts, kies was echt niet meer te redden hij bleek volledig hol van binnen en brak in stukjes bij het trekken. Dacht ik van de pijn af te zijn begon het afgelopen weekend weer maar nu aan de andere kant rechts boven, dus ook die er uit laten halen (hij kon gered worden met een wortelkanaalbehandeling maar het was dd achterste kies, mijn verstandskies zou de ruimte opvangen dus wilde ik er geen kosten/tijd/napijn aan hebben)
Volgende maand weer terug want dan gaan we nog een wortelkanaalbehandeling doen in een andere boven kies en nog ren gewoon gaatje behandelen 🙃
Ik wist dus wel dat mijn gebit slecht was… maar ik heb het idee dat het door zwangerschap iets slechter word (dat had mijn moeder en zusje iniedergeval wel, bij hen vielen de gaatjes er ook in) ik heb overigens gelukkig niet hoeven overgeven in het 1e trimester dat vroeg de tandarts me aangezien door maagzuur het tandglazuur ook schade kan oplopen, hier had ik dus dubbel geluk mee 😄
Veel sterkte met de pijn!
Ps ik gebruik elmex tandpasta de groene, waar pijnverlichting opstaat, dit helpt echt bij gevoelige tanden bij kou en warmte!
7 dagen geleden
Reactie op gloriosa
Oef kiespijn… 🥺 wat een rot pijn is dat!
Vorige week en deze week een kie ...
Dank voor je berichtje! Wat een ellende! Oh man, die pijn! Ik hoor idd dat tijdens de zwangerschap je gebit slechter kan worden. Wat een ramp!! Sterkte. Ga zo meteen elmex halen!