13 Reacties
8 dagen geleden
Bij mijn ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik ben nu bijna 26 weken . Maar het is heel normaal dat je weinig voelt . Mijn gynaecoloog zei dat Je vaak alleen maar voelt als ze aan de zeikant van je buik trappen of bewegen. Bij mijn was het ook pas na 23 weken af en toe. Maar op de echo's is ze enorm beweeglijk
8 dagen geleden
Bij mijn vorige zwangerschap had ik mijn placenta ook aan de voorkant, toen voelde ik m'n zoontje redelijk laat, vgm was het rond de 24 weken. Nu ligt de placenta aan de achterkant en voel ik m'n zoontje al sinds 19 weken. Maak je geen zorgen, komt vanzelf wel!
8 dagen geleden
Bij mij hetzelfde. Placenta ligt rechts voor, met de 20 weken echo ook echt een heel beweeglijk kindje te zien. Omdat ik ongerust was de verloskundige gebeld afgelopen week (nu 22 weken) en die zei dat ik me geen zorgen moest maken en met 27/28 weken je het dagelijks zou moeten voelen. Het is ons vierde kindje, dus ik weet echt wat ik 'moet' voelen, maar ik voel het gewoon niet?!
Geef het gewoon nog even de tijd...
8 dagen geleden
Hier ook aan de voorkant. Ik voel haar wel, maar vaak alleen op dezelfde plek vrij laag onderin aan de zijkanten. Ik heb morgen ook een afspraak en ga er ook naar vragen. Ik ben 21 weken. Op echo is ze bij mij trouwens ook vrij rustig, haha. Het komt vanzelf wel wat meer, en bij zorgen gewoon bellen! Is er een hartjesspreekuur bij je praktijk?
7 dagen geleden
Mijn placenta ligt ook voor ik voel de baby wel soms, maar had inderdaad begrepen dat het nog niet heel erg is als je de baby nog niet voelt al helemaal als het je eerste kindje is. Verder vroeg ik me af of je al een keer plat op je rig bent gaan liggen met je handen op je buik, meestal voel ik dan wel beter de bewegingen kunnen lijken op een soort hartslag of hele kleine plopjes. Ik hoop dat je het binnenkort kunt ervaren ❤️
7 dagen geleden
Ik heb hetzelfde. Wij hebben een doppler aangeschaft via Bol.com, daarmee kan ik haar hartje toch horen en weet ik dat alles goed is, als ik me er onzeker over voel!
7 dagen geleden
Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ben nu 22 weken en kan het kind als ik rust inmiddels duidelijk voelen. Sinds een week nu. Scheelt wel dat het mijn tweede is: daardoor weet ik hoe het voelt dus heb intussen wel door wanneer het mijn darmen zijn en wanneer de baby.
Leven voelen wordt straks inderdaad wat belangrijker maar elk kind is anders. Wordt dus belangrijk dat je de vk kan laten weten als je kindje meer of minder beweegt dan normaal. Dit is pas vanaf 28 weken. Je hebt dus nog alle tijd!
Zie ook: https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/je-baby-voelen-bewegen/
7 dagen geleden
Mijn placenta ligt ook voor, ben nu 24+3. Ik voel de baby nu sinds een week echt goed dus 23 weken. Het komt echt wel ❤️
7 dagen geleden
Ik snap het hoor, dat je onrustig er van word. Mijn placenta zit ook voor en voelde de kleine man sinds 19 weken, soms voel ik hem dagen super goed en nu twee dagen nauwelijks bewegen. Brengt ook onzekerheid met zich mee , eergisteren zei de VK dat je hem met 28 weken elke dag hoort te voelen, ongeveer 7 a 10 keer per dag. Als je tijdens de echoscopist veel zag bewegen, dan zal ik daar lekker op gaan focussen.