18 Reacties

2 maanden geleden

Volg! In mijn vorige zwangerschap lag de placenta ook voor. Ben benieuwd maar vermoed dat de placenta nu ook achter ligt!

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap laag mijn placenta perfect om de bewegingen te voelen... Ik denk dat ik op zijn vroegst rond 16 weken wat voelde, maar omdat ik toen nog niet wist hoe bewegingen voelden, dacht ik dat het mijn darmen waren. Achteraf weet ik beter... Dus met 16 weken was het voor mij... Maar ik heb ook wel eens verhalen gehoord van moeders die het al met 13/14 weken voelden

2 maanden geleden

Reactie op ArankaB

Bij mijn eerste zwangerschap laag mijn placenta perfect om de bewegingen te ...
Ik ben heel erg benieuwd

2 maanden geleden

Bij mijn tweede zwangerschap lag de placenta ook achteraan. Ik voelde voor het eerst wat op 14 weken, en vanaf 17 weken voelde ik hem elke dag bewegen. Ik hoop voor je dat je dat ook zo snel mag ervaren!

2 maanden geleden

Reactie op Oostende

Bij mijn tweede zwangerschap lag de placenta ook achteraan. Ik voelde voor ...
Ik hoop het zo kan niet wachten is toch ook elke dag weer een bevestiging dat je kleintje lekker beweegt en doet🥰

2 maanden geleden

Ik hoop het zo kan niet wachten is toch ook elke dag weer een bevestiging d ...
Ja het is zo bijzonder hé! Pas op, toen ik een week of 32 was begon zijn getrap soms wel pijn te doen haha. Op dat moment denk ik dat ik misschien wel blij was geweest met een placenta aan de voorkant 🥲

2 maanden geleden

Vanaf hoeveel weken kun je weten waar de placenta ligt?

2 maanden geleden

Reactie op D12345D

Vanaf hoeveel weken kun je weten waar de placenta ligt?
Bij de termijm echo is her mij verteld was toen 10.2

2 maanden geleden

Bij m'n 1e zwangerschap de placenta achter, daarbij lag m'n baarmoeder al vlot hoog en naar voren. Ik voelde de eerste bewegingen met 14 weken❤️

2 maanden geleden

Hi! Hoe weet je nu al dat het achter ligt? Bij mn dochter lag mijne ook voor maar nu met de echo van afgelopen week zei ze dat dat pas bepaald word bij de termijn echo, nu kan hij nog alle kanten op werd mij verteld..

2 maanden geleden

Ik heb hem nooit voor gehad dus kan wat dat betreft niet vergelijken. Maar bij de eerste zwangerschap voelde ik hem vanaf 16 weken. Tweede zwangerschap al vanaf 11 weken, super vroeg dus. Baarmoeder lag bij 8 weken ook al flink boven het schaambotje. Ben heel benieuwd, hoop dat ik het deze keer weer vroeg mag voelen 🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op zowayh

Hi! Hoe weet je nu al dat het achter ligt? Bij mn dochter lag mijne ook voo ...
Klopt ik heb mijn termijn echo al gehad en daar is het mij verteld ik ben vandaag 10+5

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Ik heb hem nooit voor gehad dus kan wat dat betreft niet vergelijken. Maar ...
Wauw ik hoop ook dat ik het snel mag voelen

één maand geleden

Bij de termijnecho dacht ik te horen dat mijn placenta achter ligt en gisteren opeens schuin voor 🙄 was het dan niet duidelijk op de termijnecho misschien want gisteren zag ik het zelf ook duidelijk op de echo

één maand geleden

Reactie op D12345D

Bij de termijnecho dacht ik te horen dat mijn placenta achter ligt en giste ...
Bij mij zagen ze het bij de termijnecho ook nog niet

één maand geleden

En de verloskundige zei ook dat ze het pas officieel vaststellen met de 20 weken echo

één maand geleden

Reactie op D12345D

En de verloskundige zei ook dat ze het pas officieel vaststellen met de 20 ...
Klopt, dit zei mijn verloskundige ook! Bij mij lag hij bij de 1e ook voor. Ik heb haar met precies 20 weken voor het eerst echt goed gevoeld. Bij de 2e lag hij achter en kon ik haar vanaf een week of 15/16 al voelen. Nu nog geen idee dus waar hij ligt. Ze dacht weer voor, maar kon het pas met 20 weken zeker zeggen.

één maand geleden

Bij mij ook helemaal voor. Hoop toch dat ik over een maand of wat langer iets ga voelen. Lijkt me zo leuk!