5 Reacties
2 weken geleden
Ik ga starten zodra ons dochtertje ook kan lopen, duidelijk kan communiceren met gebaren bijv. en goed kan begrijpen wat wij zeggen. Ik heb het boek ‘zindelijk maken is kinderspel’ wellicht heb je daar wat aan! :)
Ik heb dit gezien bij de kinderen van vrienden en werkt super goed! Je pusht je kindje nergens toe maar maakt het leuk. Ik ga het laagdrempelig houden maar kan me zo voorstellen dat luiervrij voor haar net zo chill is als voor ons :)
2 weken geleden
Ik houd mijn zoontje al sinds hij iets van 6 weken is boven het potje. Plassen doet hij nog wel vaak in de luier maar poepen eigenlijk bijna altijd op het potje.
We houden hem er nu boven na een dutje, vaak na het eten en voor we de deur uit gaan bijvoorbeeld. Hij begint nu het gebaar voor eten te doen dus hopelijk kan hij binnenkort ook beter aangeven dat hij moet plassen of poepen. Hij draagt wel gewoon nog luiers en geen trainingsonderbroekjes. Ik vind dat voor hem nog te snel en wacht tot hij alles beter kan aangeven en idd wat meer kan bewegen
2 dagen geleden
Ik ben een maand geleden ongeveer begonnen. Ik zet hem op het potje als hij wakker wordt en voor het slapen gaan. Hij zit dan een paar minuten en dan haal ik hem er weer af. Ik zeg plasje doen en dan pstt (geluid) als hij plast.
Hij plast (en poept) nu bijna altijd als hij wakker wordt op het potje en dan is zijn luier nog (redelijk) droog. Soms voor het slapen gaan ook (als hij dan in de luier nog niet heeft geplast).
gisteren
Wij zijn vanaf de geboorte begonnen. We bieden het aan rond de slaapjes en maaltijden, en wanneer hij windjes laat of aan het persen is.
Hij snapt al heel goed wat het potje is, dus zodra we hem erboven houden gaat hij persen en plassen.
Zeker de helft van de keren vangen we wel iets op, we hebben bijna geen poepluiers meer en kunnen echt al langer met een luier doen.
Aan de andere kant zien we nog helemaal geen gebaren/geluiden/ woordjes die aangeven dat hij naar het potje wil, we zijn hier ook niet heel actief mee bezig.
We hebben nu nog een easypisi potje op de commode staan en houden hem vast, ben benieuwd hoe het gaat met een potje waar hij zelfstandig op zit