60 Reacties

3 maanden geleden

Met 7 weken mogen wij een echo, dat is aankomende donderdag heel spannend inderdaad.. ik probeer er zo min mogelijk bij stil te staan want anders lijkt de tijd zo langzaam te gaan… ☺️😅

3 maanden geleden

Reactie op lotte010820

Met 7 weken mogen wij een echo, dat is aankomende donderdag heel spannend i ...
Wij hebben ook aanstaande donderdag een echo met 7 weken 😉

3 maanden geleden

Ik heb donderdag mijn eerste echo maar weet al 2 weken dat ik zwanger ben en wachten duurt langggg! Donderdag moet ik volgens berekening 7 weken zijn.

3 maanden geleden

Reactie op lotte010820

Met 7 weken mogen wij een echo, dat is aankomende donderdag heel spannend i ...
Spannend zeg! Fijn dat het begint op te schieten. Ik duim met je mee! Is er een reden dat je met 7 weken terecht kan? Mijn verloskundige zei dat ik vanaf 8 weken mag.. Heb niet doorgevraagd waarom eigenlijk, maar ga misschien nog bellen of met 7 weken ook kan 🙈

3 maanden geleden

Ik weet sinds afgelopen maandag dat ik zwanger ben. Ben waarschijnlijk rond de 4w+4. Eerste echo pas 1 augustus gepland staan, ik snap je spanning helemaal! Zit er net zo mee. Ten eerste het besef dat ik zwanger ben is er nog niet.. denk dat dat ook pas echt komt als we daadwerkelijk wat gezien/gehoord hebben. Ik probeer mezelf niet te gek te maken in m’n hoofd met dat het fout kan gaan. En niet achter elke steek/kramp gelijk iets negatiefs te zoeken. Ervaar momenteel best veel klachten zoals vermoeidheid, pijnlijke borsten, hoofdpijn en veel steken/krampen onder in mijn buik. Dus zie dat ook als een teken dat mijn lichaam hard bezig is. Het is ons eerste kindje dus er komen veel nieuwe dingen op ons af maar proberen het op zijn beloop te laten. Het is nou eenmaal een onzekere tijd. Maar probeer er ook zeker van te genieten !

3 maanden geleden

Reactie op stephaniee1993

Spannend zeg! Fijn dat het begint op te schieten. Ik duim met je mee! Is ...
Ik zit bij verlosmoeder en bij haar mag het vanaf 7 weken vroege echo

3 maanden geleden

Reactie op stephaniee1993

Spannend zeg! Fijn dat het begint op te schieten. Ik duim met je mee! Is ...
Ik mag met 7 weken omdat ik eerder het jaar twee miskramen heb meegemaakt, dat is de reden bij mij. 🥲

3 maanden geleden

Reactie op Yilllll

Ik heb donderdag mijn eerste echo maar weet al 2 weken dat ik zwanger ben e ...
Heel herkenbaar! Ik weet sinds afgelopen dinsdag dat ik zwanger ben. Was er vroeg bij en kan 7 augustus pas terecht. Dan ben ik 7 +6. 😱

3 maanden geleden

Reactie op lotte010820

Ik mag met 7 weken omdat ik eerder het jaar twee miskramen heb meegemaakt, ...
Oh jeetje. Nou dan ga ik extra voor je duimen dat het deze keer goed zit!!

3 maanden geleden

Reactie op stephaniee1993

Heel herkenbaar! Ik weet sinds afgelopen dinsdag dat ik zwanger ben. Was er ...
Duurt lang he! Ooh, ja inderdaad dat duurt nog wel even. Ik mag met 7 weken omdat ik pcos heb en met medicatie zwanger geraakt ben, weet niet of daar een verschil zit.

3 maanden geleden

Reactie op stephaniee1993

Oh jeetje. Nou dan ga ik extra voor je duimen dat het deze keer goed zit!!
Awhh zoo lief!! Slopende weken dit wel hoor, ik hoop ook met jou mee

3 maanden geleden

Reactie op lotte010820

Ik mag met 7 weken omdat ik eerder het jaar twee miskramen heb meegemaakt, ...
Ik heb ook 2 miskramen gehad, een echo zo vroeg is wel fijn.

3 maanden geleden

Wij gaan ook met 7 weken (6wkn en 6 dagen om precies te zijn haha) maar dat heeft puur te maken met de vakantie periode. Anders zou de eerst volgende keer rond de 10 weken zijn. Ik probeer gewoon wat afleiding te zoeken. Leef nu een beetje per 2 dagen: dit weekend werken (afleiding), als weekend voorbij is dan 2 daagjes werken, dan woensdag lekker vrij beetje sporten en heb een kappersafspaak en dan is het alweer zo ver. Dacht tot vorige week elke keer van oh wat duurt het lang, maar dat helpt niet mee. Dus dan maar korte periodes ergens naartoe werken ofzo. Dat helpt mij!

3 maanden geleden

En hoe doen jullie dit met ouders/dierbaren inlichten? Houden jullie het voor je tot de echo? Of zelfs tot de 13 weken? Ik wil het heel graag met mijn ouders delen, want zou het ook delen als het mis is gegaan, maar wil ze niet ook zo lang in spanning laten zitten..

3 maanden geleden

Reactie op stephaniee1993

En hoe doen jullie dit met ouders/dierbaren inlichten? Houden jullie het vo ...
Wij delen het onze ouders en zus na de echo. Wanneer precies na de echo weten we nog niet. Ligt eraan wat goed voelt. Komt ook omdat ik het op mijn werk eerder moet vertellen vanwege vervangend werk wat ik moet gaan doen. Vind het raar als mijn collega's het eerder zouden weten. En vind het ook fijn om het met ze te delen! Maar dan willen we wel weten dat het eerste deel in ieder geval goed is verlopen

3 maanden geleden

Ik ben zwanger geworden middels ivf en heb over 2 wk mijn 1e echo. Dan ben ik 7 weken. Super spannend! In april een miskraam gehad bij 8 weken.

3 maanden geleden

Wij hebben volgende week vrijdag de eerste afspraak staan. Ik ben dan denk ik 6+5 en ik vind het doodeng

3 maanden geleden

Ik weet sinds 21-06 dat ik zwanger ben en a.s maandag 15-07 eerste echo, ben dan 7+2 , we vertellen het morgen onze ouders en de rest van de week de rest van de familie, als de echo goed is. Waren wel lange weken en blij dat ze om zijn😅

3 maanden geleden

Ik heb dinsdag de 23e de eerste echo met 6+4. Vind het heel spannend, nadat ik twee rondes geleden een miskraam heb gehad. Deze keer mooi opgelopen testen gelukkig. Maar wel wat roze/bruin verlies afgelopen dagen. Nu weer nagenoeg over gelukkig en niet doorgezet.

3 maanden geleden

Ik weet sinds 28 juni dat ik zwanger ben, 23 juli mn eerste echo 7+4, mijn (schoon) ouders zussen en broers, beste vriendin z'n al op de hoogte. Ook 2 collega's omdat ik me niet goed voelde op werk. Ik heb heel erg het gevoel dat het allemaal goed zit, toch zit ik de dagen af te tellen tot ik de kleine freumel zie. ❤️