Hey allemaal,
Misschien heeft iemand tips of wat dan ook, schrijf het in ieder geval graag even van mij af:)
Deze zwangerschap kwam voor ons heel onverwacht, niet gepland en eerst ook niet gewenst (sorry als ik hier vrouwen mee kwets die wel graag willen maar waarbij het niet lukt). Ik heb lang gehangen op wel of geen abortus en uiteindelijk gekozen om het te houden. Ik ben er alleen niet “blij” mee. Ik heb al drie kinderen waar ik gelijk zoveel bij voelde en dat heb ik gewoon nu niet. Deze grote rollercoaster heeft zich grotendeels afgespeeld in mijn vakantie, maar na mijn vakantie heb ik mij wel ziekgemeld omdat ik mij mentaal gewoon niet goed voel. Dit is nu een week zo. Mijn leidinggevende hangt redelijk in mijn nek en wil mij zo snel mogelijk aan het werk hebben. Ze belt meerdere keren per week, ik moet te pas en te onpas naar kantoor komen voor een gesprek met haar enz. Na de tweede heb ik een postnatale depressie gehad en de sombere gevoelens die ik nu al heb wil ik niet zoals toen negeren. De verloskundige heeft wederom de pop poli aanbevolen en daar sta ik nu ook voor op de wachtlijst. Waar ik dus mee zit is het werk. Ik werk er nog niet zo heel lang, minder dan een jaar, en voel mij haast gedwongen om weer te gaan werken door alles wat er aangedragen wordt waarom ik zeker niet ziek thuis kan zijn. Aan de andere kant voel ik nog totaal geen binding met het kindje wat er wel gaat komen en wil ik dit eigenlijk wel hebben. Zeker omdat ik weet door wat voor een diep dal ik gegaan ben toen ik een postnatale depressie had.
Dus eigenlijk zegt mijn gevoel, neem de tijd je bent vervangbaar op je werk en werk is niet zo belangrijk als je eigen gezondheid maar mijn ratio vindt dat ik toch echt wel weer beginnen moet. Wat vinden jullie? Iemand tips over hoe ik dit aan moet pakken?
Nog een extra ding is dat ik 2 maanden geleden ouderschapsverlof aangevraagd heb voor 8 uur met ingang van 1 september en ik vandaag te horen heb gekregen dat ze hier niet mee akkoord gaan. Waarschijnlijk krijg ik alleen een deel. Ook hier heb ik de smoor in.