5 Reacties
13 uur geleden
Hier krijgt ze gewoon stukje brood en de korst in haar hand.
Verder krijgt ze elke soort groente en fruit eigenlijk wel. Het ene natuurlijk vaker dan het andere en echt harde stukken laten we natuurlijk achterwege.
Ik ben verpleegkundige dus ik weet hoe ik moet handelen. Een EHBO cursus zou ik zeker aanraden, al is het alleen voor je eigen vertrouwen.
Verslikken is op deze leeftijd heel normaal en juist heel goed want daardoor leren ze dat ze dus niet altijd hele grote happen kunnen nemen.
Stikken daar in tegen is natuurlijk anders. Dan maken ze geen geluid en hoesten ze niet en lopen ze blauw aan.
12 uur geleden
Zo herkenbaar, snap je helemaal. Ik vind het ook mega spannend.. laatst bhv gehad op mijn werk (ook baby) en hierdoor wel iets meer vertrouwen gekregen, maar grote stukjes blijft een ding. Ik blijf alles heel gecontroleerd aanbieden.. heb daar voor nu vrede mee. Maar volg even voor de tips.
11 uur geleden
Ik geef alles, grote stukken en kleine stukken. Ronde dingen even plat drukken (blauwe bessen en doperwten bijvoorbeeld). Gaat allemaal prima hoor. Je baby is echt handiger dan je denkt.
Gewoon doen is eigenlijk mijn methode. Soms propt ze haar mond vol maar dan realiseert ze zichzelf ook dat dat niet handig is en spuugd weer wat uit. Beide kide zijn nooit gestikt of iets. Wel verslikken of net iets te groot stukje door proberen te slikken maar dat hoort bij het leren. En dat lossen ze echt zelf heel erg goed op.
Ik heb het niet zo heel spannend gevonden eigenlijk. Maar door te doen leer je wel vertrouwen te krijgen in je baby en leer je kennen wat ze eigenlijk allemaal al kunnen!