14 Reacties

7 maanden geleden

De kwaliteit van foto’s wordt in de app heel slecht, maar ik vind het haast op ringworm lijken. Ik zou even contact opnemen met de huisarts!

7 maanden geleden

Eczeem of een schimmeltje💜

7 maanden geleden

Dit is z’n elleboog Helaas lukt de huisarts niet meer omdat we morgen op vakantie gaan.

7 maanden geleden

Kun je niet naar de huisartsenpost? Het lijkt me slim om dit toch wel ook tijdens de vakantie te behandelen😅

7 maanden geleden

Ik zou toch even hiermee heen gaan. Kan eczeem zijn, maar inderdaad ook iets anders wat je graag behandeld ziet worden.

7 maanden geleden

Misschien eczeem inderdaad? Of een allergische reactie op de cetamacrogol, als de roodheid is ontstaan sinds je dit smeert? Zou in elk geval naar de huisartsenpost gaan voor je morgen vertrekt om te laten checken en op de juiste manier te kunnen behandelen. Oh en in elk geval géén sudocrème! Dat is echt agressieve troep, zou ik zeker niet op zulke kwetsbare stukken huid smeren!

7 maanden geleden

Mijn zoontje heeft dit ook, schijnt een eczeem te zijn, heb hormoonzalf gekregen met een cremetje

6 maanden geleden

Heeft jullie zorgverzekering misschien ook de service van de app "app de verpleegkundige"?

6 maanden geleden

Reactie op LB22

Misschien eczeem inderdaad? Of een allergische reactie op de cetamacrogol, ...
Sudocrème droogt uit, ik zou dit juist vet willen maken als ik het zo zie.

6 maanden geleden

Mijn peuter kreeg dit ook rond 3 maanden, hier was het eczeem.. hij heeft er nog steeds last van. Vooral bij dit weer

6 maanden geleden

Update: lijkt op een schimmelinfectie, dus miconazol smeren en daarna sudocreme

6 maanden geleden

Heeft mn zoon toen ook gehad 4 jaar geleden bij warm weer. Kreeg hormoonzalf, wat ik kortdurend heb gesmeerd. Was een combi met schimmeltje. En geen sudocreme!! Droogt alleen maar uit en zit zo ontzettend veel parfum in, zoiezo is sudocreme zo zo slecht! Snap eerlijk gezegd niet waarom het nog geadviseerd word. Tussendoor goed vet houden met de creme die je al doet. En dan qua combi t best met doktersrecept. Dan ben je er zo snel mogelijk van af. Omdat je met een hormoonzalf zeker niet telang wilt smeren, kortdurend kan het echt geen kwaad. En miconazol zou je zelf zo kunnen kopen bij de drogist, mag je max 6 weken gebruiken. (Apothekersassistente)

6 maanden geleden

Reactie op Voorheteerstmama22

Update: lijkt op een schimmelinfectie, dus miconazol smeren en daarna sudoc ...
Had je update niet gezien, maar zou zeker met de ceto blijven smeren tussendoor. En anders wellicht voor langere termijn de lijn van La roche posay. Lipikar baume b5, of de badolie. Mag al vanaf baby 0 maand en is een hele fijne lijn. P.s weet niet of je borstvoeding geeft? Anders borstvoedingsbadje, doet wonderen

6 maanden geleden

Weet je inmiddels al wat het is? Het zou ook ringworm kunnen zijn, daar doet het mij in ieder geval aan denken. Mijn oudste kindje heeft ook hardnekkige ringworm gehad en bij hem dacht de huisarts in eerste instantie dat het eczeem was.