12 Reacties

vorige week

Leuk topic, ik volg ook voor inspiratie! Hier hebben we van het weekend erwtensoep gemaakt en meneer vond het heerlijk. Als de spliterwten lang genoeg gekookt hebben schep ik er een deel uit in een ander pannetje voor de kleine. Daar doe ik aardappels, knolselderij en wortel bij en wat laurierblaadjes, lekker laten pruttelen. Aan het einde, als alles lekker zacht is laurierblaadjes eruit en even grof (of fijn) pureren met de staafmixer. Was hier een goed succes en meerdere porties in de vriezer :)

vorige week

Ik gebruik ook veel kruiden maar ik hou de peper en zout weg als ik weet dat mn zoontje gaat mee eten. Normale kruiden mogen ze, zover ik weet wel namelijk. Ik zag laatst ook een receptje voor stoofvlees voor kleintjes. Ik weet niet of je tiktok hebt; maar staceymejan of iets in die richting deelt vaak receptjes, waaronder die van de stoofvlees Pasta is ook goed te maken voor kleintjes, alleen opletten op de ingredienten

vorige week

Ik kook vaak groente als wortels, broccoli en bloemkool wat extra. Dat vries ik in en als we dan bijvoorbeeld iets als chicken tonight eten geef ik haar wat kip zonder saus, rikst en 1 van deze groentes uit de vriezer erbij. Doperwtjes uit de vriezer vind ik ook heel handig!

3 dagen geleden

Ik heb een leuk recept! Zoete aardappel pannenkoekjes. Ze is er dol op. Wij geven deze mee naar de opvang ipv brood. Ze willen nog even wachten met brood omdat hier relatief weinig voedingsstoffen in zitten. Deze pannenkoekjes kan je ook invriezen en een paar dagen in de koelkast bewaren. https://www.laurasbakery.nl/zoete-aardappel-pancakes/

3 dagen geleden

Reactie op Marissababy2025

Ik heb een leuk recept! Zoete aardappel pannenkoekjes. Ze is er dol op. Wij ...
Oeh klinkt goed!

2 dagen geleden

Ik zag de zoete aardappel Pannekoek, en ik had deze ook nog 馃槃

2 dagen geleden

Voor ontbijt maken wij banaan pannenkoek ook maar wel met havermout voor de vezels! :) spinazie pannenkoek ook leuk! De zoete aardappel ga ik ook probere !

2 dagen geleden

Zijn er andere snelle pannekoekjes die je kunt maken zonder banaan? Die zoete aardappel zien der lekker uit maar lijken wat veel werk om ff snel snel te maken. Maar onze zoon heeft wat last van obstipatie dus wil niet te vaak meer banaan geven

2 dagen geleden

Als wij bijv dingen eten die mijn dochtertje niet mag, kook ik snel groente doe ik wat bloem en ei bij en maak ik er idd pancakes van. Zoals vanavond had ik courgette en wortel gekookt, ei en bloem en bakken maar. Ze vond het lekker, zo heb ik ook eerder pastinaak wortel aardappel pancake gemaakt

2 dagen geleden

Wat de kleine hier ook lekker vindt is zoete/normale aardappel, boontjes en appel. Dit vriezen wij vaak in meerdere bakjes in
Kip, zoete aardappel en groente naar keuze uit de oven. Kruiden zoals je zelf lekker vindt. Een hoop kruiden mogen ze gewoon. De oven doet het werk. 馃憤馃徎 Gebakken zalm met broccoli is ook snel gemaakt.

gisteren

Wij maken echt van alles voor ons zoontje om in te vriezen. Paar voorbeelden: - spinazie, cottage cheese, pasta - witlof, appel, aardappel - winterpeen, zoete aardappel, hamlap - nasigroenten, nasivlees, nasi - pompoen, aardappel, gehakt Wij maken vaak 2 soorten, allebei keer 6. Dan heb je 12 porties in de vriezer en hij krijgt dat dan als wij iets eten wat hij niet mee kan eten. Als de 12 porties op zijn dan maken we weer 2 andere maaltijden om in te vriezen