198 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Laat je weten hoe het gegaan is?🤞🏻
Ik zou nu 6,5 wk zijn maar van wat vk zag denk ze eerder aan 5,5 wk. Langzaam hartje heeft ze wel gezien. Volgende week nog een afspraak om beter te kunnen zien en betere inschatting te maken. Word nog wel even spannend.

2 maanden geleden

Wat fijn deze groep! Ik zal me even voorstellen. In april 2023 ons kindje verloren met 38+4 weken zwangerschap (zonder aanwijsbare oorzaak) nu pril zwanger na een periode van wachten en proberen 💜🌈

2 maanden geleden

Ik heb gisteravond wat bloed verloren. Het was echt heel minimaal (afscheiding zat eerst een mini stipje in, zo klein dat ik het niet eens op de foto kreeg en de keer daarna was mijn afscheiding heel licht roze) en heb verder geen buikpijn ofzo, maar ben mega erg geschrokken. Heb sinds dat moment geen bloed gezien, maar ook nog geen normale afscheiding. Ik zit nu in het buitenland maar ga zo wel een dokterspraktijk binnenlopen om te vragen of ze me kunnen helpen met het regelen van een echo. Zo spannend allemaal, kan echt twee kanten op nog…

2 maanden geleden

Na 2 miskramen nu opnieuw zwanger! Afgelopen maandag eerste echo gehad, 8+1 en een kloppend hartje. Zo fijn. Nu hopen dat alles goed blijft gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Kinderwens97

Ik heb gisteravond wat bloed verloren. Het was echt heel minimaal (afscheid ...
Heb een echo gehad en ze hebben met een eendenbek gekeken, gelukkig zag alles er goed uit en geen tekenen meer van een bloeding. Zo opgelucht 🙏🏻🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Kinderwens97

Heb een echo gehad en ze hebben met een eendenbek gekeken, gelukkig zag all ...
Wat fijn!! Konden ze op de echo ook al een kindje zien zitten?☺️

2 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Wat fijn!! Konden ze op de echo ook al een kindje zien zitten?☺️
Daar was het nog te vroeg voor. Er was wel een vruchtzak met dooierzakje erin te zien

2 maanden geleden

Ik ben voor nu in de laatste week van maart begin april ergens uitgerekend.. zou me alsnog graag melden hier. Sinds m’n eerste regenboogje is geboren, 9 zwangerschappen verloren.. nu weer pril in verwachting van een regenboogje. Hoop zo dat alles goed gaat, ben erg blij maar vooral ook heel bang en onzeker. Blijf maar lekker bij mama plakken kleintje 🩷🩵

2 maanden geleden

Reactie op anoniempje95

Ik ben voor nu in de laatste week van maart begin april ergens uitgerekend. ...
Tuurlijk ben je welkom❤️ kan de titel ook niet meer aanpassen maar iedereen die verlies heeft meegemaakt kan hier terecht. Wat spannend zeg, ga voor je duimen🤞🏻🍀

2 maanden geleden

Hi! Volgende week de eerste echt. Afgelopen januari ben ik van ons tweede kindje bevallen met 15weken. Helaas was er geen kans op leven voor haar. Nu zwanger van ons derde kindje. Ik heb nooit geweten dat hier een term als regenboog baby voor bestaat. Ik vind het mega spannend. We mochten een weekje eerder komen dan normaal, vanwege de laatste keer dat het niet goed ging. Ik zou dan 7 weken zij. Met de echo. Maar ik vermoed dat het een weekje minder wordt. Ik heb erg last van zeurende buikpijn zo nu en dan. En de afgelopen dagen wat bruin/roze afscheiding. Dat heb ik bij de vorige keren ook gehad, dus ik probeer mezelf niet gek te maken. Al is dat knap lastig. Eigenlijk ben ik gewoon de hele dag door bezig met het feit dat in zwanger ben en of het goed gaat...🙈

2 maanden geleden

Hey, ik sluit hier ook graag aan. Ik ben 34 en heb in 2021 en 2022 1 miskraam en 2 missed abortions gehad. Die laatste twee waren vrij traumatisch (eindigde in spoedopname in het ziekenhuis na gebruik van de misoprostol). Afgelopen oktober wel onze lieve dochter mogen krijgen en nu weer pril zwanger. Ik schiet alle kanten op qua emotie.. blij dat zwanger worden altijd vrij vlot gaat maar het zwanger blijven niet zo goed gaat. Dus het is weer overleven tot de eerste echo (14-8) en dat was altijd het moment dat het mis bleek te zijn. Voel me daar erg dubbel over. Ik heb minimale klachten (beetje gevoelige borsten en kleine vlagen van misselijkheid en wat meer moe) en dit maakt me ook onzeker.. meer vrouwen die dit herkennen? Ergens doet het me wel goed dat ik hierin niet de enige ben 🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Hey, ik sluit hier ook graag aan. Ik ben 34 en heb in 2021 en 2022 1 miskra ...
Hier hetzelfde qua klachten. Vorige zwangerschappen vaak pijnlijke borsten gehad, deze keer aan het begin niet en pas vanaf 6 weken op en af. Maakte me ook heel onzeker. Ondertussen 8+6, nog weinig krampjes gehad. Wel last van maagzuur en voedsel aversies. Maar dat is het

2 maanden geleden

Wij hebben 18 juli een goede echo gehad van 8 weken. Zo blij en opgelucht. Ik merk nu, 2 weken later dat de zenuwen, twijfel en angsten weer toe nemen richting de termijn echo. Ik ben nog elk toiletbezoek bang om bloed te zien, elk ‘pijntje’ in mn buik geeft me stress en onrust en ik heb alweer allemaal rampscenario’s in m’n hoofd. Herkennen jullie die eindeloze onzekerheid? Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook wel maar ik kon dan wel rationaliseren ‘alles is tot nu toe goed geweest, het gaat vaker goed dan fout’. Maar sinds onze MA kán ik het vertrouwen gewoon niet vinden… zelfs niet na een sterk kloppend hartje op 8w termijn gezien te hebben. Ik mis het positieve en het ‘genieten’. Ik geniet niet, en maak me eigenlijk vooral zorgen… (okee en ik braak ook veel want ben mega misselijk 😅)

2 maanden geleden

Hier nog zo'n stresskip. Donderdag een mooie echo gehad met kloppend hartje. Maar ben denk ik een uur zorgeloos geweest. Wat als het hartje stopt? Dit had ik in april namelijk. Na weken misselijk en moe, vandaag nergens last van. De onzekerheid neemt mega toe. De misselijkheid was toch een soort bevestiging. Maar heel herkenbaar; bij elk toiletbezoek, tussendoor, elk 'pijntje' of wat... heel stressvol. Ik probeer erop te vertrouwen dat het ukkie in m'n buik het goed doet en lekker doorgroeid, maar het liefst zou ik wekelijks een echo willen. Nu moet ik nog 3 weken wachten. Ik vond zwanger worden een hele klus (met ivf gelukt), maar dit is ook een klusje 😉

2 maanden geleden

9 weken vandaag! 🥹🍀 Het verst dat we ooit kwamen was 9+2, dus we hopen zo dat we de komende week samen doorkomen❤️

2 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama1995

9 weken vandaag! 🥹🍀 Het verst dat we ooit kwamen was 9+2, dus we hopen zo ...
Spannend, weet hoe het voelt. Ben zelf tot 11+1 gekomen en zit echt met biddende handen te wachten. Pas vanaf dan zal ik waarschijnlijk rust vinden in dit alles. Ik kijk bij iedere toilet gang of er geen bloed is of iets😪

2 maanden geleden

Ondanks dat ik eind maart ben uitgerekend meld ik me ook hier 😊 Afgelopen maart ben ik met 28+2 bevallen van mijn dochter. Zij is tijdens de zwangerschap overleden. Lang geleden hebben we een miskraam doorgemaakt. Een paar dagen geleden echter een goede echo gehad. Heel spannend weer! Hopelijk gaat het allemaal goed!🍀🍀🤞🏻

2 maanden geleden

Yes, hier ook zwanger van ons eerste regenboog gezin🌈🏳️‍🌈en vandaag 9 weken zwanger 🥂🥳

2 maanden geleden

Ohh dames ik ben zo zenuwachtig, morgenochtend om 8.30uur heb ik eindelijk m’n eerste echo met 5+6 🥹 hoop zo dat alles goed gaat 🌈🩵🩷

2 maanden geleden

Oh even mijn hart luchten, nu 5+5 weken zwanger en ik was deze week behoorlijk misselijk. En dat is sinds gisteren weg. Gelijk weer in de stress. Die missed abortions hebben er echt voor gezorgd dat het vertrouwen in mijn lijf minimaal is in deze fase. Ondanks een eerdere goede zwangerschap.. zo vermoeiend dit 😔