198 Reacties

één maand geleden

Reactie op Kinderwens97

Helaas slecht nieuws gekregen net. Twee weken geleden een echo gehad waarop ...
Wat erg, heel veel sterkte toegewenst 🫂🫶

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Een regenboog baby is als je een baby krijgt nadat je een kindje (of meer) ...
Oh wat een mooie benaming! Dank voor je toelichting! ✨

één maand geleden

Reactie op Kinderwens97

Helaas slecht nieuws gekregen net. Twee weken geleden een echo gehad waarop ...
Wat een verdrietig nieuws 🥺 heel veel sterkte en een hele dikke knuffel 🤍

één maand geleden

Hey meiden, hoe gaat het met jullie? Ik merk dat ik eindelijk volledig vertrouwen heb en nu durf te genieten. Na een positieve 11 weken echo en een goede NIPT uitslag, ga ik er nu echt in geloven ☺️ ik zit nu op 12,5 week. Maar de eerste 10 weken lukte mij dat nog niet, te veel angst dat het fout zal gaan 🙁

één maand geleden

Reactie op Suuskexx

Hey meiden, hoe gaat het met jullie? Ik merk dat ik eindelijk volledig vert ...
Fijn dat je het vertrouwen hebt gekregen! Écht genieten nu🙏🏻🥰 Hier in afwachting van de nipt en 13 weken echo heb ik volgende week maandag. Merk dat ik nog niet 100% durf te genieten nu en er van alles door m'n hoofd spookt wat er nog mis zou kunnen gaan... Baal er echt van, maar de angst zit er gewoon na 2 miskramen. Hoop echt dat als deze beide goed zijn, ik ook mag gaan genieten en vertrouwen hebben dat t echt goed zit 🙏🏻

één maand geleden

Onze nipt en termijn echo was goed, helaas is er een cyste in de buik gezien tijdens de termijn echo en leek de buikomvang veeel te klein. Vandaag in het ziekenhuis nog een keer gemeten en toen kwam het wel normaal terug. Morgen UMCU, zijn we naar doorverwezen na de 13 weken echo. Hopen daar meer informatie en hopelijk goed nieuws te krijgen. 🍀 Wel even schrikken

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Onze nipt en termijn echo was goed, helaas is er een cyste in de buik gezie ...
Cyste en buikomvang gezien op 13 weken echo*, typefoutje

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Onze nipt en termijn echo was goed, helaas is er een cyste in de buik gezie ...
Pff wat enorm schrikken.. kleine gerustelling dat de echo vandaag in het zh wel goed was🙏🏻 hoop op goed nieuws voor jullie!❤️

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Onze nipt en termijn echo was goed, helaas is er een cyste in de buik gezie ...
Heel veel succes vandaag! Ik hoop zo voor je dat alles goed mag gaan 🙏🏻

één maand geleden

Nu 13+4 zwanger van ons tweede kindje! Ons eerste dochtertje is met 22 weken stilgeboren ivm een ernstige afwijking. We hadden 25 procent kans op opnieuw dezelfde afwijking en na een vlokkentest vorige week uitslag gehad dat alles goed is! Ongelofelijke spannend weken zijn het geweest waarvan ik denk ik nu eindelijk mag genieten van het feit dat ik zwanger ben😊 Maandag de 13 weken echo, ook nog best veel spanning voor maar het verlicht zo dat we het nu niet opnieuw hoeven af te breken. Fijne zwangerschap voor iedereen en hopelijk dat alles goed mag verlopen 🍀

één maand geleden

Reactie op S x

Nu 13+4 zwanger van ons tweede kindje! Ons eerste dochtertje is met 22 weke ...
Oh wat moeten jullie een vreselijke stress hebben gehad. Zo blij voor jullie dat alles nu goed is! 🍀

één maand geleden

Morgen weer een echo en merk dat ik me behoorlijk zit op te vreten van binnen, ondanks de vorige echo alles prima in orde was. Merk dat ik het toch wel echt heel moeilijk vind om er een beetje van te genieten, durf me ook niet goed aan de zwangerschap te hechten ? If that makes sense 🙈 Hoe gaan jullie hiermee om ?

één maand geleden

Reactie op anoniempje95

Morgen weer een echo en merk dat ik me behoorlijk zit op te vreten van binn ...
Moeilijk hè. Zo herkenbaar hoor! Ik vind dat ook echt lastig en ik kon pas een beetje gaan vertrouwen na de goede 13 weken echo. Ik ben nu dus voor verwerking en die angsten bij een psycholoog geweest (en ik ben notabene zelf psycholoog en ik vind het ook moeilijk 😉) om het hier over te hebben en wat zij zei heeft me wel geholpen: wél hechten gaat de uitkomst niet veranderen, maar misschien kijk je wel terug op iets wat je gemist hebt als je het niet probeert. Ik was namelijk altijd bang om als het ware iets te jinxen als ik positief ging denken hierover. Ik heb met haar toen een soort ‘afspraak’ gemaakt om elke dag even kort contact te maken met de baby. En, het maakt mn angst dus niet erger (was ik bang voor), maar het voelt eigenlijk heel fijn!

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Moeilijk hè. Zo herkenbaar hoor! Ik vind dat ook echt lastig en ik kon pas ...
Ja vind zo lastig om die angst en onzekerheid een beetje los te laten, of in elk geval een beetje naast me neer te leggen. Dat contact maken doe ik inderdaad ook elke dag even bewust, m’n dochtertje helpt daar ook wel bij die geeft graag kusjes en knuffeltjes aan m’n buik. Geniet wel van die momentjes op het moment zelf, alleen niet lang erna schieten er dan toch weer van die angst gedachtes door mn hoofd “wat als”.. Denk dat ik er misschien toch wel goed aan doe om hierover met een professional te gaan praten 🙈 Strakjes om half 2 de controle en echo, dan ga ik dit ook eventjes bij m’n verlos neerleggen. Dankjewel voor je lieve en uitgebreide reactie 🥰🤍

één maand geleden

Hoi, ik ben nieuw hier en op het forum, maar wilde toch reageren. Wat een verhalen, en wat mooi om ook bemoedigende teksten te lezen. Zelf ben ik nu 10+3 weken zwanger. Onze eerste zwangerschap was een miskraam, daarna een prachtig ventje mogen krijgen die nu net 5 is. Na zijn geboorte hebben we weer 3 miskramen gehad. Ook deze zwangerschap had ik in week 6 bloedverlies wat twee weken heeft aangehouden. Op de eerste echo was een leeg vruchtzakje te zien, dus we dachten dat het weer mis was. Op de tweede echo was er wel iets te zien, op de derde echo klopte een hartje en op de 4e ook. Vrijdag hebben we termijnecho. Maar ik vindt het heel spannend en moeilijk om blij te zijn en merk dat ik heel voorzichtig blijf...'als alles goed gaat'. Vindt het zo moeilijk om gewoon blij jnte zijn en de onzeker en angst inderdaad los te laten. Fijn om hier ook bemoedigende teksten te lezen!

één maand geleden

Alles was weer helemaal goed, prachtig op de termijn mee gegroeid en een heel mooi en sterk hartje gehoord weer 🥰 Volgende echo bij m’n verlos is 1 Oktober pas, gelukkig wel nog de 13weken echo daartussen anders zou t erg lang duren 🥹

één maand geleden

Reactie op AlidaO

Hoi, ik ben nieuw hier en op het forum, maar wilde toch reageren. Wat een v ...
Wat super spannend weer dan inderdaad! Hou vol en hoop voor je dat het deze keer goed mag blijven gaan❤️🍀

13 dagen geleden

Hoi hoi hoe gaat het hier met iedereen ? Het is zo stilletjes ineens, hoop dat het goed gaat met iedereen 🥰

13 dagen geleden

Reactie op anoniempje95

Hoi hoi hoe gaat het hier met iedereen ? Het is zo stilletjes ineens, hoop ...
Ik ben in verwachting van een meisje na eerder al eens een meisje te zijn verloren. Maakt het nu toch ook weer extra spannend. Maandag een echo. Heb toch weer wat stress want ja, behalve af en toe een plopje voel ik mij niet echt zwanger. Herinner ik me wel van mijn zwangerschap van mijn zoon, ik haatte de 13 tot 18 weken… Hoe is het met jou? 😊

13 dagen geleden

Niet in de eerste week, maar op 12 maart uitgerekend van ons eerste kindje. Een jongen 💙 In mei heb ik een vroege miskraam gehad. Ik ben dolgelukkig en kijk er onwijs naar uit. Maar ik leef nog steeds wel maar de (laatste) echo’s toe en hopelijk voel ik hem dan ook tegen die tijd. Dat zou me meer zekerheid geven. Het gaat nog wel vaak door m’n hoofd: zou alles nog wel goed zitten..