4 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou dit even bij de GGD arts neerleggen, zij kunnen je het beste advies hierover geven.

茅茅n maand geleden

Mag ik vragen wat je uiteindelijk hebt gedaan en of je contact hebt gelegd met de GGD en wat daar uit is gekomen?

茅茅n maand geleden

Ik vlieg zondag naar Bonaire. Dan wel 12 weken zwanger. Ik heb twee weken terug contact gehad met GGD arts. Zei dat er geen negatief advies naar Bonaire is. Om de GGD in te dekken zei ze wel "het beste advies is niet gaan", maar dan mag je niks meer. Advies: mijd plekken met veel muggen, goed insmeren met 30% DEET, slapen onder klamboe, lange broek/jurk aan. ORS meenemen (ivm diarree) en als je verschijnselen van koorts hebt, direct bellen naar huisarts. Dan kunnen ze bloedtest doen of je een muggen ziekte hebt. Ik ga meerdere keren per jaar naar Bonaire, mijn ervaring is dat muggen er vooral in de ochtend vroeg (schemer) en avond (schemer) zijn.

茅茅n maand geleden

Hoi, ik woon op Cura莽ao en nu zwanger 12+1 van de 3e. Bij de eerste op vakantie hier en ze hebben me toen ook geprobeerd bang te maken. Echter niks aan de hand. Probeer vooral savonds je goed in te smeren met deeg (overdag weinig muggen in mijn ervaring), vooral genieten en je niet gek laten maken!