8 Reacties

3 maanden geleden

Allereerst gefeliciteerd! Je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

3 maanden geleden

De verloskundige zei me dat ik vanaf m’n ovulatie moest rekenen want had op cyclusdag 17 pas m’n ovulatie

3 maanden geleden

Ik ben vandaag ook 4+4 en hou mijn ovulatie aan. Had een iets late eisprong dus vandaar dat ik ovu aanhoudt. Anders zou ik te vroeg een echo hebben in week 6.

3 maanden geleden

Reactie op HdHD

Ik ben vandaag ook 4+4 en hou mijn ovulatie aan. Had een iets late eisprong ...
Dankje! Dit had ik ook deze maand vandaar mijn vraag. Dan houd ik ook ovulatie aan

3 maanden geleden

Reactie op xosuve

Dankje! Dit had ik ook deze maand vandaar mijn vraag. Dan houd ik ook ovula ...
Ja slim! Als je teruggezet word is soms alleen maar vervelender haha. En ben zelf anders bang dat ik te vroege echo heb en geen hartje zie. Onnodige stress...

3 maanden geleden

Ik zou ook van je eisprong uitgaan! Ik was 12 mei voor het laatst ongesteld, maar nu pas bijna 6 weken zwanger 😋 Zou toch een verkeerd beeld geven als je dan uitgaat van de eerste dag van je laatste menstruatie.

3 maanden geleden

Ik reken ook vanaf eisprong +2weken. In het ziekenhuis en bij de verloskundige doen ze dit ook als je ovulatie testen gebruikt hebt. Mijn folliculaire fase is wat langer, vaak rond dag 19/20.

3 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was het vanaf de ovulatie gerekend 38 weken. Dus op de ovulatiedag ben je 2w0d. Het was zelfs zo dat ik op de termijnecho werd uitgerekend op 29 dec 2022, maar toen ik vertelde wanneer ik iui had gehad, ze gewoon 38 werken erbij op telden en toen werd mijn datum 23 dec. Ik ben vandaag 3w6d en mijn uitgerekende datum is dan 22 met (29 juni iui)