17 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb ook Rhesus D negatief. Als je kindje Rhesus D positief is dan krijg je, ik dacht 1 of 2 keer een injectie waardoor je geen antistoffen aanmaakt tegen de bloedgroep van je kindje

2 maanden geleden

Mijn ervaring is dat je er geen zorgen om moet maken. Ik had dit tijdens mijn eerste zwangerschap en kreeg toen een injectie, waardoor alles goed ging komen. En na de bevalling moest ik nog een injectie. En hier loopt nu een drukke 2 jarige rond 😉

2 maanden geleden

Reactie op JSRX

Ik heb ook Rhesus D negatief. Als je kindje Rhesus D positief is dan krijg ...
Heb jij dit al eerder meegemaakt?

2 maanden geleden

Reactie op TinekeHansen

Mijn ervaring is dat je er geen zorgen om moet maken. Ik had dit tijdens mi ...
Dat is fijn om te horen

2 maanden geleden

Reactie op althom

Heb jij dit al eerder meegemaakt?
Nee beide kinderen dezelfde bloedgroep dus ik heb hiervoor geen injectie gehad

2 maanden geleden

Ik heb ook die bloedgroep en mijn dochtertje had dat niet. Één injectie tijdens de zwangerschap en eentje na de bevalling, voor de rest niets van gemerkt. Hartstikke gezond meisje loopt hier rond :)

2 maanden geleden

Mijn moeder had dit van mij, maar ik ben er ook nog steeds en m’n moeder trouwens ook 😊

2 maanden geleden

Reactie op Shell_95

Ik heb ook die bloedgroep en mijn dochtertje had dat niet. Één injectie tij ...
Kreeg je ook extra controle echo's?

2 maanden geleden

Ik had dit ook (en mijn moeder ook bij mij). Met 27 weken ofzo een injectie en een paar dagen na de bevalling. Verder niks van gemerkt :)

2 maanden geleden

Reactie op althom

Kreeg je ook extra controle echo's?
Nee, het werd ook niet gezien als iets gevaarlijks. Puur een extra injectie en klaar!

2 maanden geleden

Niet spannend! 2 injecties, 1 bij 27 weken en gelijk na de bevalling.

2 maanden geleden

Als je de bloedgroep van je partner/vader van de baby weet en die is ook negatief hoef je je sowieso geen zorgen te maken. Want als jullie beide een negatieve resusfactor hebben dan heeft jullie kindje dat ook

2 maanden geleden

Reactie op SenneZwanger

Als je de bloedgroep van je partner/vader van de baby weet en die is ook ne ...
Dat is helaas niet bekend

2 maanden geleden

Reactie op JSRX

Ik heb ook Rhesus D negatief. Als je kindje Rhesus D positief is dan krijg ...
Klopt. Je krijgt tijdens de zwangerschap een prik en na je bevalling..

2 maanden geleden

Hee je hoeft je niet druk te maken hoor, vroeger toen ze dit nog niet wisten bracht het wel gevaar met zich mee. Niet met een eerste kindje vaak ,maar naarmate je meer kindjes krijgt met een positieve bloedgroep terwijl je zelf negatief hebt wel doordat jou lichaam steeds heftiger reageert op de andere bloedgroep..

2 maanden geleden

Ik heb 4 kindjes en bij mij had alleen de oudste een andere bloedgroep waardoor ik bij hem 1 prik tijdens en 1 na de bevalling moest. Verder gelukkig allemaal de zelfde :-)