17 Reacties

vorig jaar

Jep. Niet heel de dag door, maar heb het ook. Heel vervelend

vorig jaar

Reactie op Shaan96

Jep. Niet heel de dag door, maar heb het ook. Heel vervelend
Ooh! Ik hoor het niet vaak terugkomen. Niet zo fijn natuurlijk. Hopelijk trekt het nog wat bij.

vorig jaar

Reactie op Vince2103

Ooh! Ik hoor het niet vaak terugkomen. Niet zo fijn natuurlijk. Hopelijk tr ...
Ja hier helpt bij mij wel warmte of gaan liggen… maar ‘t is wel heel vervelend. Alsof je ribbenkast heel traag uit elkaar geduwd wordt ofzo… echt een zeurende pijn. Had het met mijn vorige zwangerschappen ook wel, werd wel erger naar het einde toe😵‍💫🫣

vorig jaar

Ik heb ook super veel last aan mijn linkerrib. Soms weet ik niet meer hoe ik me moet zetten (drukkende pijn) lig hierdoor meer op mijn rechterzijde. Ik ben morgen 29weken zwanger.

vorig jaar

Reactie op Shaan96

Ja hier helpt bij mij wel warmte of gaan liggen… maar ‘t is wel heel vervel ...
Ja warmte helpt inderdaad

vorig jaar

Reactie op Alison22/03

Ik heb ook super veel last aan mijn linkerrib. Soms weet ik niet meer hoe i ...
Oh :( zeer herkenbaar maar niet leuk natuurlijk. Hier inderdaad ook voornamelijk links

vorig jaar

Ik heb ook last van mijn rechter ribben. Ben 29 weken en de baby ligt al een tijdje met de voetjes tegen de ribben...

vorig jaar

Hier ook … Denk ook ongeveer een drietal weken nu, vooral rechts

vorig jaar

Hier ook al een dikke maand vreselijk pijn aan mijn onderste ribben langs links. Volgens de kine sterk ontstoken en is het een zogenoemde ribflare. Pijn keert snel terug als ik lang zit. Stretch oefeningen helpen wel om dat wat te verzachten. Kine doet ook iets om ze te mobiliseren en dat help dus mss ook eens met kine contact opnemen?

vorig jaar

Reactie op Pink lady

Hier ook al een dikke maand vreselijk pijn aan mijn onderste ribben langs l ...
Ja ik heb 13/1 sowieso controle en ga het zeker bespreken. Herkenbaar gevoel wel!

vorig jaar

Hier ook enorme last van mijn ribben. Van houding veranderen helpt een beetje, maar dan trekt de pijn vanuit mijn ribben naar m'n rug 😅 Daarnaast helpt het niet dat ik al 5 weken enorm verkouden ben en het hoesten ook voor pijn zorgt 🫠

vorig jaar

Reactie op Anonymous01

Hier ook enorme last van mijn ribben. Van houding veranderen helpt een beet ...
Ja de verkoudheid was ook de trigger 😅 de namiddag op het werk is het ergst. Ik heb dan precies elke houding getest.

vorig jaar

Ja, vooral naar de avond toe last van. Ben hiervoor een paar maanden geleden naar de kine geweest en als ik ze niet vergeet helpt het wel, vooral childpose relaxt heel erg. uitademen op kracht (fitness) oefeningen: 1. stand, voeten op heupbreedte, elastiek rond deurklink, elleboog gebogen, op uitademen naar achter en onder trekken en terug (opletten niet doorschuiven in het bekken) 2. handenknieensteun, op inademen opendraaien en op uitademen onderdoor steken ofwel aanhouden met doorademen ofwel ritmisch 3. child pose (+evt zijwaartse buiging)

vorig jaar

Ja enorme pijn, alsof ze gekneusd of ontstoken zijn. Had een week een enorme druk en sinds gisteren een stekende pijn. Was naar materniteit geweest (op vraag van gynae) maar konden niets zien, alles wel in orde met de baby. Tegen de avond kan ik mij geen houding meer aannemen en doet zelfs liggen pijn.

vorig jaar

Reactie op ivdb93

Ja, vooral naar de avond toe last van. Ben hiervoor een paar maanden gelede ...
Bedankt! Nog 12 weken en we zijn er !

vorig jaar

Reactie op isabeau

Ja enorme pijn, alsof ze gekneusd of ontstoken zijn. Had een week een enorm ...
Amaai dat is heftig.

vorig jaar

Reactie op Vince2103

Amaai dat is heftig.
Heb vanavond een icepack erop gelegd en dit helpt wel! Misschien ook eens proberen (met warmte werd het erger bij mij)