9 Reacties
één maand geleden
Ik denk dat 3 maanden zelfs gemakkelijker is dan 6 maanden. Ons zoontje was vorig jaar net 4 maanden toen we op vakantie gingen en het ging heel goed. Ik weet niet of je van plan bent borstvoeding te gaan geven, maar ik vond het echt een pre tijdens de reis. Je kunt altijd en overal voeden en loopt er niet tegenaan dat je geen (bubbelvrij) water hebt of het niet kunt verwarmen ofzo. Verder hebben wij ons echt aangepast aan zijn ritme. Smorgens gingen we erop uit en dan viel hij halverwege de ochtend in de wagen in slaap en smiddags hielden we lekker siesta en gingen we alledrie slapen, heerlijk! Het was de eerste vakantie in lange tijd waarvan ik ook echt uitgerust terug kwam, dat had ik niet verwacht 😉 Ik zou dus zeggen: lekker doen! Veel plezier 😘
één maand geleden
Mijn zoontje begint in oktober op de basisschool en wij zijn van plan heel september weg te gaan met een camper! De baby is dan dus 6 maanden maar ik neem ook ruim 6 maanden verlof dus bij ons is het wel de afsluiter van het verlof.
Toen mijn oudste 8 maanden was hebben we een maand met een camper door Amerika gereisd en dat was echt geweldig. Ik gaf idd borstvoeding dus altijd voeding mee en op temperatuur, waar we ook waren. En door die camper heb je altijd je huis bij je. Een draagdoek/zak was voor ons ook onmisbaar. Ik vond het super goed te doen op die leeftijd en verwacht hetzelfde van 6 maanden. Zo lang ze nog niet kunnen kruipen is het in elk geval veel makkelijker.
één maand geleden
Reactie op AnyaE
Ja ik kan me eerlijk gezegd voorstellen dat het met/voor je dochtertje van ...
We zijn met onze dochter gewend om te reizen. Zo zijn we vorig jaar naar Curaçao gegaan en afgelopen juni naar Japan. Dat ging super; ze is gelukkig heel flexibel hierin 😄 En vindt het reizen net als ons gelukkig erg leuk!
één maand geleden
Reactie op AnyaE
Ik denk dat 3 maanden zelfs gemakkelijker is dan 6 maanden. Ons zoontje was ...
Dat klinkt echt heel fijn! Ik wil borstvoeding net als bij de eerste weer gaan doen; maar geen idee of het nu ook makkelijk gaat. Rusten is een uitdaging met onze kleuter erbij; aan de andere kant zal het fijn zijn als de baby ook lekker rust in de kinderwagen bijv 😊
één maand geleden
Reactie op Evanna
Mijn zoontje begint in oktober op de basisschool en wij zijn van plan heel ...
Klinkt top! Het reizen lijkt me ook echt heel fijn en bijzonder samen. En lekker alles bij de hand. Enige wat ik dus lastig vind in te schatten is of 3 maanden of 6 maanden fijner is. Verwacht wel bij 6 maanden geen borstvoeding meer te geven; maar is lastig te voorspellen hoe dat gaat.
één maand geleden
Ja je weet natuurlijk niet hoe je jezelf voelt na de bevalling, maar een kindje van drie maanden vind ik makkelijker meenemen ik reis dan een kindje van zes maanden. Dus ik zou denk ik eerder kiezen voor gelijk na je verlof!
één maand geleden
Reactie op AnyaE
Ja ik kan me eerlijk gezegd voorstellen dat het met/voor je dochtertje van ...
Ja dat verwacht ik ook! We reizen redelijk veel en merk wel dat hoe groter hij wordt hoe meer rekening je met hem moet houden. Dat klinkt een beetje stom want natuurlijk houd je rekening met je kind🫢 Maar als baby gaan ze lekker overal mee naartoe in de draagzak, als peuter hebben ze veel meer een eigen willetje en ook eigen wensen. Een citytrip eerder dit jaar was echt geen succes, we waren allemaal kapot elke dag 😬 Maar zijn dus ook wel van plan de vakantie daar goed op aan te passen. Mooie rustige plekjes en goed eten doen we het allemaal goed op!