13 Reacties

9 dagen geleden

Grappig, ik heb dit opgeschreven om morgen aan de verloskundige te vragen, zit met dezelfde vraag :)

9 dagen geleden

Reactie op Sil🩷

Grappig, ik heb dit opgeschreven om morgen aan de verloskundige te vragen, ...
omg keep me posted, ben erg benieuwd.

9 dagen geleden

Ik super duizelig wakker tijdens het slapen op mijn rug. Ben dan helemaal de weg kwijt. Geen idee of het kwaad kan, wou het donderdag vragen aan de verloskundige. Voor nu slaap ik alleen nog op mijn zij of buik

9 dagen geleden

Reactie op Humbly89

Ik super duizelig wakker tijdens het slapen op mijn rug. Ben dan helemaal d ...
sliep zo graag op m’n buik, maar merk dat ik dan echt op m’n mannetje lig haha, dus die heb ik al afgeleerd helaas. slapen is echt een nachtmerrie zo op m’n zij

9 dagen geleden

Reactie op elielieli

sliep zo graag op m’n buik, maar merk dat ik dan echt op m’n mannetje lig h ...
Hier gelukkig nog geen last van, heb wel een zwangerschap kussen tussen de benen misschien daarom? Zou gewoon op de rug blijven slapen tot je het echt gaat merken

9 dagen geleden

Door het gewicht van de baby, baarmoeder. Wordt een grote ader (vena cava) dicht gedrukt. Hierdoor kun je idd duizelig wakker worden. Dit is een teken van je lichaam dat je even naar je zij moet draaien.

9 dagen geleden

Volgens mij heeft het iets te maken met dat de druk van je buik op je longen/organen steeds zwaarder wordt. Dacht dat ik dat 6 jaar geleden las. Toen deed ik er alles aan om anders te gaan liggen. Maar rust en slapen is ook heel belangrijk tijdens een zwangerschap dus ja.. deze keer let ik er niet op

9 dagen geleden

De reden waarom op de rug slapen wordt afgeraden bij een groeiende buik is omdat grote bloedvaten (die moeder en kind van bloed voorzien) dan wat bekneld kunnen raken door het gewicht van de baarmoeder. Wanneer dat gebeurt merk je dat meestal door duizelig of misselijk te worden. Mijn verloskundige is er niet zo heel strikt in, die gaf aan dat je automatisch een andere houding aanneemt als je je niet lekker gaat voelen, ook in je slaap. Zolang dat bij jou niet gebeurt kan het denk ik niet echt kwaad. Maar misschien is het verstandig om toch alvast wat meer te gaan wennen aan (ook) op de zij slapen. Je buik groeit nog wel even door en misschien is de overgang dan minder groot als op de rug slapen op een gegeven moment niet meer prettig is. De beste slaaphouding is overigens op je linkerzij. Dan is de doorbloeding in je lichaam het beste. Als je je niet lekker voelt dan kan je het beste die houding aannemen. En laatste tip: stel je wilt straks niet/minder op je rug liggen maar het gebeurt onbewust, dan kan je een (voedingskussen) achter je rug neerliggen om te voorkomen dat je omrolt. Slaap lekker 😊😴

9 dagen geleden

Reactie op tanniegie

De reden waarom op de rug slapen wordt afgeraden bij een groeiende buik is ...
Bedankt voor de info! Ben blij dat ik iig wel lekkerder op m’n linker zij lig dan op m’n rechter haha. Je wanneer ik in de middag dut doe ik dit vanaf nu op m’n zij en slapen vooralsnog even op de rug. En precies, zal nu al wat proberen te doen met die kussen ook 😂

9 dagen geleden

Ik slaap ook nog veel op m'n rug, maar merk dat het steeds minder comfortabel voelt. Voel flink gewicht op mijn organen. Kan echt geen kwaad hoor, je lijf doet er wel wat mee als er iets bekneld zit of niet fijn. Later in je zwangerschap zul je gaan merken dat het ook echt niet meer fijn ligt!

8 dagen geleden

Reactie op elielieli

omg keep me posted, ben erg benieuwd.
Ik zou nog reageren :) VK zei dat het vanaf 30 weken pas een “ding” is. Gezien je dan echt zwaarder wordt. Gaat inderdaad om de grote ader waar je dan het gewicht op drukt wanneer je op je rug ligt. De grote ader is voor zowel jou als de baby. VK geeft aan dat je het écht wel merkt als je daar teveel druk op zet als je snachts op je rug ligt. In dat geval op je linker zij draaien. Maar als je snachts toevallig op je rug wakker wordt is er niks aan de hand. Advies is wel: slapen op je zij. Voorkeur links. Ik ben een buik slaper. My god mis dat zó erg. Heb week of 6 geleden besloten toch maar mezelf aan te leren om op mijn zij te gaan slapen. Sliep 2 weken echt ruk maar nu gaat t heel goed. Wel dankzij 2 van die worst/slangen om mee te slapen. Heb ik toch het idee dat ik ergens tegenaan lig. Mijn arme man ligt dus in een vol bed 😉