55 Reacties

één maand geleden

Ik heb het 1x met ruggenprik gedaan en 1x zonder pijnstilling.. ik zou het nu weer zonder pijnstilling doen.

één maand geleden

Hoi hoi, Ik heb ook een hele lage pijngrens en kan echt niks hebben. Toch wist ik vanaf het begin dat ik bij onze 1e dochter het geheel zonder medicatie wilde doen. Je staat echt versteld wat je lichaam aan kan. Heb geen moment de ruggenprik gewild en voelde me enorm sterk. Vertrouwde echt op mezelf, mijn lichaam en geest. Maar laat je vooral goed voorlichten met wat je mogelijkheden zijn, wat de voor en nadelen zijn en wat voor bevalling je precies wil!

één maand geleden

Ik wilde ook zonder pijnstilling bevallen. Maar eenmaal daar was voor mij de pijn te heftig en naar het zh gegaan. Eenmaal daar en 3 kwartier aan de monitor om te kijken of het wel veilig is om een ruggenprik te krijgen was ik al te ver voor een ruggenprik. Heb toen een morfine pompje gehad. Zou daar nu ook voor kiezen ipv ruggenprik

één maand geleden

Optie openlaten is indd het allerbeste! Ik wilde het liefst geen pijnstilling maar ik vond de rugweeen super pijnlijk en uiteindelijk sloeg de vermoeidheid toe waardoor toch gekozen voor een ruggenprik. Vond het eerst lastig omdat ik zonder wilde maargoed het is alsnog bikkelen dus je kan alsnog trots zijn op jezelf! Zelf vind ik het heel lastig als mensen: ja heel pijnlijk maar heb het toch zelf gedaan. Geen bevalling is hetzelfde dus je kan niks vergelijken 🙃

één maand geleden

Reactie op YoungMomK

Hoi hoi, Ik heb ook een hele lage pijngrens en kan echt niks hebben. Toch w ...
Dit! Ik heb ook een lage pijngrens, maar de bevalling lukte zonder pijn medicatie. Ik heb bij de zwangerschapsyoga ook vaak de bevalling gevisualiseerd, dat heeft me ook enorm geholpen.

één maand geleden

Ik ben 2x zonder bevallen al had ik bij de 2e keer niet eens de optie gehad zo snel ging het. Ik vond het fijn dat het zonder gelukt is maar kan me ook heel goed voorstellen als het lang duurt het anders gaat oid dat die behoefte er wel is. Opties open laten.

één maand geleden

Ik heb 6 bevallingen gedaan zonder pijn bestrijding, 2 bevallingen waarvan ik weeën opwekkend kreeg en echt geen rust had tussen de weeën, ik heb tijdens mijn bevallingen altijd de knop omgezet om in mijn eigen wereldje te gaan zitten bij mijn jongste heb ik de hele bevalling in een bevalbad gezeten, heerlijk! Dat is echt een aanrader als dat mogelijk is,

één maand geleden

Ben van m’n eerste 7 thuis bevallen en van m’n 8ste in het ziekenhuis ivm stilgeboorte, allen zonder pijnstilling. Het is echt een persoonlijke overweging er is geen goed of fout. Het is zo dat je lichaam dit zowiezo aankan maar omstandigheden hebben er zeker invloed op. Vooral dat wat er voor zorgt in hoeverre het voor jou lukt om “in je bubbel” te komen.

één maand geleden

Ik vind het een lastige keuze. Mijn eerste bevalling was een plotselinge inleiding ivm een zwangerschapsvergiftiging. Op het moment dat het werd ontdekt moest ik per direct ingeleid worden en het lukte me niet om er lekker in te komen. Dat met het feit dat ik meerdere keren achter elkaar hoorde, je hebt nog steeds 4 cm, ik al de hele nacht wakker was en de wee opwekkers maar hoger moesten, maakte dat ik uiteindelijk voor de ruggenprik gekozen heb. BESTE keuze ooit! Het duurde even voordat het goed werkte en er moest nog extra bij gegeven worden maar uiteindelijk heb ik van het laatste stuk t/m geboorte en hechten echt niks maar dan ook niks gevoeld. Hierdoor kijk ik dus ondanks alles heel positief terug op mijn bevalling. Dus aan de ene kant heb ik zoiets van hupsakee, zet die prik maar weer! Ik vond het prikken zelf dus ook niet pijnlijk. Echter kan ik me ook voorstellen dat als alles geleidelijker gaat en het je lukt om in je eigen bubbel te komen het misschien niet nodig is. Dat lijkt me ook een bijzondere ervaring. Dus ik denk dat het in mijn geval afwachten wordt hoe de zwangerschap en bevalling lopen en dan gewoon op het moment zelf kiezen.

één maand geleden

Reactie op YoungMomK

Hoi hoi, Ik heb ook een hele lage pijngrens en kan echt niks hebben. Toch w ...
Hier kan ik mij ook volledig in vinden! Ben twee keer thuis bevallen en het lukte mij goed om in de bubbel te blijven. Het laatste stukje (cm’s) is uiteraard het zwaarste maar dan is het einde al in zicht. Ik had bij mijn tweede bevalling een Tens apparaat en dat vond ik wel wat voor het middelste deel van de bevalling! Laat je van te voren goed informeren over hoe een bevalling in zijn werk gaat en dan ga je het hoe dan ook rocken 💜 En uiteraard, niks is fout!

één maand geleden

Ik wilde het liefst geen medicatie, als back up had ik in mijn plan gezet dat ik liever het "morfine-pompje" wilde. (Nog liever lachgas maar dat is niet kn dit ziekenhuis) Ik vond de weeën zo zwaar en intens (het ging heel erg snel bij mij) dat ik het tijdens de bevalling toch wel wilde. Ineenmaal in het zh had ik 10cm ontsluiting dus kon het niet meer ;-) achteraf heel erg blij mee. Lees je vooral ook in wat mogelijk is en de risico's e.d. dat kan helpen met de keuze!

één maand geleden

Reactie op YoungMomK

Hoi hoi, Ik heb ook een hele lage pijngrens en kan echt niks hebben. Toch w ...
Super knap en mooi verhaal! De meeste vrouwen die van zichzelf zeggen een lage pijngrens te hebben, hebben vaak juist een hoge pijngrens! Blijkt bij jou ook maar tijdens je bevalling!😊

één maand geleden

Mijn eerste bevalling heb ik bewust voor de ruggenprik gekozen . Ik heb ook een erg lage pijngrens en vond het heel spannend en ook wel een beetje eng ( was toen 22 ) het bracht mij wat meer rust als ik dacht over de bevalling want ik was heel bang voor de pijn . Nu ben ik weer zwanger van mijn 2e en wil ik graag weer een ruggenprik

één maand geleden

Ik had alle opties opengelaten en gekeken hoe het ging! Bij mij vorderde de ontsluiting niet terwijl ik op gegeven moment wel om de minuut weeën had. De hele nacht weeën opgevangen met als resultaat 2 cm ontsluiting. Toen wilde ik echt naar het ziekenhuis en een ruggenprik, want ik was doodop! Het duurde in het ziekenhuis ook nog 2 uur voordat hij gezet kon worden omdat ze andere spoedjes hadden. Maar wat gaf dat rust voor even! Ik heb daarna gewoon de persweeën goed gevoeld en goed kunnen persen. Zou bij dezelfde ervaring weer een ruggenprik doen. Maar mocht de ontsluiting sneller gaan is het misschien niet nodig. Ik zou er open in staan als ik jou was!