12 Reacties

2 maanden geleden

Hallo, ik ga met regelmaat naar de sauna. (Ook Vorige zwangerschap) Het kan geen kwaad zolang jij goed Naar je lichaam luistert. Krijg je het te warm? Ga eruit.

2 maanden geleden

Reactie op mom to be chantal

Hallo, ik ga met regelmaat naar de sauna. (Ook Vorige zwangerschap) Het kan ...
Ohja ook de man die de opgieting deed had iets met een medisch achtergrond en die had dat dus gezegd tegen mij 😅

2 maanden geleden

Volgens mij wordt het aangeraden om in het eerste trimester niet naar de sauna te gaan. Met als reden dat je baby dan het gevoeligst is voor het ontwikkelen van afwijkingen door invloeden van buitenaf. Een hogere lichaamstemperatuur kan dan risico’s met zich meebrengen, zoals een miskraam of afwijkingen aan de hersenen of het hartje. Dus ik zou het persoonlijk niet doen..

2 maanden geleden

Het wordt in het eerste trimester en de laatste paar weken van je zwangerschap afgeraden. Ik ga toevallig zondag een dag en een nacht naar de sauna. Ik kies er zelf voor om geen gebruik te maken van de sauna's zelf, maar wel van de warme baden en rustruimte.

2 maanden geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/sauna-zwanger-bezoeken/ Dit staat er op deze website over naar de sauna gaan. Ik ga over 4 weken ook (ben dan 10 weken zwanger). Het komt er vooral op neer: kies niet de heetste sauna's, en blijf er niet te lang in, en duik daarna niet direct in een ijskoud bad

2 maanden geleden

Reactie op Angelavanbergen1989

Het wordt in het eerste trimester en de laatste paar weken van je zwangersc ...
Ik zou inderdaad ook zondag naar de sauna gaan en wilde het ook zo gaan doen. Toch even een ontspannen dagje en lekker wat extra slapen🫢 ik moet alleen nog even mijn vriend overtuigen dat ik dan wel aan mijn moeder en zus moet vertellen dat ik zwanger ben, hij wil dat ik liever een smoes gebruik dat ik buikgriep heb 😔

2 maanden geleden

Ik ben nu zelf 5 weken en ga geen saunabezoek inplannen in het eerste trimester. Het is mijn derde zwangerschap voor ons eerste kindje & ik hou echt heel veel van de sauna 😊 In principe is je baarmoeder heel goed in staat om de temperatuur optimaal te houden voor het embryo. Pas als je echt heel intensief (lang, kort achter elkaar) van de sauna’s en warme baden gebruik maakt zal de temperatuur in de baarmoeder problematisch kunnen worden voor de ontwikkeling. Maar het gaat ook om jouw gevoel en vertrouwen in je keuze om te gaan: wat als je een miskraam krijgt in week 8, kun je dit los zien van je saunadagje? Als je gaat zou ik enkel de koelere sauna’s pakken, maximaal 10-15min per keer en ruim voldoende afkoelen tussendoor 😉

2 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Ik zou inderdaad ook zondag naar de sauna gaan en wilde het ook zo gaan doe ...
Haha hij denkt dat ze dat geloven? Ik zou met buikgriep eerder de sauna ingaan dan een bad 😂

2 maanden geleden

Ik zou het persoonlijk niet doen. En eerlijk aan mijn vriendin vertellen waarom niet. Misschien een ander leuk uitje doen samen?

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, houd echt van de sauna maar voel me er gewoon niet prettig bij. Dan zou het maar in m’n hoofd blijven spoken, terwijl ik best relaxed ben onder deze zwangerschap. Dus maar gewoon eerlijk verteld en die vriendin begreep het helemaal, we gaan nu lekker ergens eten.

2 maanden geleden

Reactie op fleur.1993

Haha hij denkt dat ze dat geloven? Ik zou met buikgriep eerder de sauna ing ...
Nou als ik echt buikgriep heb met diarree en overgeven ben ik toch echt liever thuis😅😅

2 maanden geleden

Wij hadden ook een dagje gepland staan als ik 11 weken zou zijn, deze hebben we naar 20 weken verplaatst.