6 Reacties

één maand geleden

Ik ben wel naar de spa geweest met meerdere sauna’s. Het moment dat ik me niet comfortabel voelde ben ik er uit gelopen. En in het zwembad is het mogelijk dat er veel bacteriën zijn, maar ik heb nergens last van gehad

één maand geleden

Volgens mij mag je als je vaker naar de sauna gaat vanaf 15 weken weer gaan. Baden mag gewoon, infra rood niet en voor de rest in de sauna’s gewoon naar je lichaam luisteren. Niet te lang en te heet

één maand geleden

Je mag er gewoon heen (dus ga lekker chillen). Wat afgeraden wordt is een grote overgang van warm naar koud (en andersom dan denk ik ook), dus spring niet vanuit de sauna het ijsbad in maar koel langzaam af door te douchen, pootjebaden, buiten te rusten. En verder gewoon luisteren naar wat je lichaam zelf aangeeft

één maand geleden

Mijn verloskundige gaf aan dat jacuzzi's allemaal geen probleem zijn. Ik merkte zelf dat ik er soms na een bepaalde tijd zelf oncomfortabel mee werd, en dan ging ik eruit. Sauna heb ik zelf niet gedaan, ik ga bijna nooit naar een sauna dus mijn lichaam is het niet gewend en voelde mij er zelf niet prettig bij. Maar je verloskundige even bellen kan soms duidelijkere antwoorden geven dan hier ;)

één maand geleden

Ik ben vorige zwangerschap een aantal keren naar de sauna geweest, heerlijk! Je hebt ook meestal sauna’s met verschillende temperaturen. Starten met bv 60-70 graden en ik zou die van 95 graden overslaan. Tussendoor lekker rusten. Afwisselen met water en luisteren naar je lichaam. Als iets niet prettig voelt, niet pushen. En geen ijsbaden inderdaad.

25 dagen geleden

Ik ben ook echt een sauna liefhebber, maar ik doe het nu bewust niet. Ik heb het idee dat de meningen daarover verdeeld zijn en hoewel ik het wel echt mis, wil ik het risico niet nemen. Stel dat er toch iets niet goed gaat, dan vergeef ik dat mijzelf nooit meer. Je kunt volgens mij ook niet in te warme sauna's, en die minder warme sauna's doen bij mij niet zoveel eigenlijk. Misschien ben ik te voorzichtig, dat kan. Maar het gaat wel om mijn kindje. Daar ga ik geen onnodige risico's meenemen.