9 Reacties

9 maanden geleden

Lijkt wel berg. Zou dan dr leenarts kopen speciaal voor berg

9 maanden geleden

Dat is inderdaad berg volgens mij!

9 maanden geleden

Is dit geen Berg? Zit meestal op de hoofdhuid, maar kan misschien ook wel op het voorhoofd zitten? Zijn zalfjes voor die je erop kunt smeren en als het zacht is geworden kun je het eraf wrijven.

9 maanden geleden

Ik dacht dat berg ook op de hoofdhuid zat vandaar dat ik het niet zeker wist. Bedankt voor de suggesties in ieder geval ik ga wat proberen 😌

9 maanden geleden

Misschien kan je ook frambozenzalf of shea butter proberen. Helpt hier beter dan baby olie voor de droge huid. Shea butter moet je wel meer warm wrijven frambozenzalf smeert wat beter. Je hebt ook nog abrikozenzalf, die smeert ook fijn, maar gebruik ik kog wat minder lang. Ik bestel dat altijd hier. https://puurgelukstore.nl/ Ze heeft ook een proefpakketje met 3 mini's van shea butter, frambozenzalf en abrikozenzalf. Dat zou je eerst kunnen doen om te zien welke het beste helpt. Je kan haar ook altijd ene bericht sturen om te vragen wat ze zou aanraden. Hopelijk is je dochter er snel vanaf!

9 maanden geleden

Vaseline!

9 maanden geleden

Dat is denk ik inderdaad berg, dat zit ook rond de wenkbrauw soms. Dus vette crème heel dik erop om het zacht te maken en dan kan je het met een fijn kammetje weghalen. Die zalf van dr. Leenarts is super handig, zit ook een kammetje bij. Met shea butter oppassen, advies is om noten via de darmen te introduceren en niet via de huid om de kans op notenallergie zo laag mogelijk te houden (tenminste 2 jaar geleden was dat)

9 maanden geleden

Mijn dochter van 7 weken had ook zulke droge plekken bij beide wenkbrauwen. Ik smeerde eerst naïf Shea butter maar dat hielp niet, 100% kokos olie werd het alleen maar erger. Ze gaf er geen kik om dus gelukkig deed het niet zeer. Gisteren een pot vaseline gekocht en het is meteen met 90% minder geworden en de irritatie is ook weg. Hoe het er nu naar uitziet zal het morgen of overmorgen over zijn

9 maanden geleden

Onze dochter had dit ook heel erg en nog steeds soms kleine plekjes (ze is nu 3.5) op haar hoofdhuid. Toen had ze het ook bij haar oog. Nu onze zoon van 7 weken, die krijgt het helaas ook. Baby olie gebruiken, even laten intrekken en dan proberen met babyborstel, kammetje of heel zachtjes met een pasje weg te halen. Als het heel erg op de hoofdhuid wordt kun je via de dokter aan een shampoo komen, deze hielp bij ons destjjds ook niet voldoende, toen aan een creme gegaan en dat werkte wat beter!