Hai (toekomstige) mama's,
Ik heb, helaas net als bij de vorige zwangerschap, weer last van vaginale schimmelinfectie. Vorige zwangerschap ook regelmatig last van gehad.
Nu ben ik net bij kruidvat geweest voor een vaginale zetpil, alleen die dingen worden als maar duurder.
Iemand nog een goeie oplossing om er wat goedkoper vanaf te komen?
Hallo eventueel deppen met biologische appelazijn dit helpt in ieder geval bij jeuk. Verder vitamine C en geen zoetigheid eten. Je kunt ook via de huisarts een recept aanvragen voor daktarin volgens mij wordt dit vergoed door de ziektekostenverzekering.
Ik heb het 6 weken geleden, na een geperforeerde blinde darmontsteking en dus antibiotica, ook gehad. De eenmalige canesten werkte tot 2x toe helaas niet. Via de huisarts een canesten kuur van 3 pillen gehad (1 per dag) en hierna verdween het. Deze werden vergoed. Wie weet kan jij die ook krijgen!
Hallo eventueel deppen met biologische appelazijn dit helpt in ieder geval ...
Maar dat is allemaal voor uitwendig of niet ?
Bij uitwendige jeuk/schimmelinfectie gebruik ik vaak gewoon miconazol en dst werkt goed, maar het zit nu ook inwendig...
Maar dat is allemaal voor uitwendig of niet ?
Bij uitwendige jeuk/schimmeli ...
De eerste drie wel, de daktarin is inwendig dus vaginaal. Met eten en mn de suikerrijke producten laten staan deze voeden de schimmel. Bij mijn dochter helpt het de schimmel te bestrijden
Ik heb er op dit moment ook last van en probeer het te bestrijden met kokosolie.. natuurlijk goedje tegen schimmels, hopelijk sterk genoeg! Loop er al even mee maar had niet door dat het een schimmel was.. jaren niet gehad
Ik ben heel benieuwd of het je met kokosolie is gelukt ?
Ik blijf ook een beetje tobben eerlijk gezegd (lees dat meer moeders hier last van hebben) en heb een uitstrijkje laten maten om zeker te weten dat het een schimmel is.. door de hormonen kan het namelijk ook gewoon droogheid zijn/ uiting van alle veranderingen. Maar kokosolie gebruik ik eigenlijk altijd voor alles, ook als glijmiddel omdat het zo antischimmel etc is en ik eigenlijk alleen natuurlijke producten gebruik