40 Reacties

één maand geleden

Het kan zeker, maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen. Je moet dan altijd elders zeggen; het is noah met een streepje op de a. In emailadressen, op de envelop van de post etc. Zal het altijd of verkeerd staan of mensen schrijven het verkeerd.. Een vriendin van mij heet Esmée en heeft altijd precies hetzelfde probleem..

één maand geleden

Reactie op Positiefzwanger

Het kan zeker, maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen. Je moet dan alt ...
Voor ons is dat niet echt een probleem dit word de 2e naam! Maar verder kan het dus wel kwa schrijf wijze??

één maand geleden

Alles kan natuurlijk! Het is wel de klemtoonteken, dus dan zeg je dat de klemtoon op a ligt.

één maand geleden

Voor ons is dat niet echt een probleem dit word de 2e naam! Maar verder kan ...
Leuke naam, komt op die manier ook wijnig voor!

één maand geleden

Reactie op Babywens77

Leuke naam, komt op die manier ook wijnig voor!
Jaa toch! Daarom!!

één maand geleden

Jaa toch! Daarom!!
Ah sorry, had even niet begrepen dat het de 2e naam is ☺️

één maand geleden

Voor ons is dat niet echt een probleem dit word de 2e naam! Maar verder kan ...
Zonder je te veroordelen hoor, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je het anders geschreven zou willen? De naam en uitspraak worden er toch niet perse anders van? 🙈

één maand geleden

Tenzij je wil dat het klinkt als No-WAAAH zou ik dat niet doen, is een compleet onnodig teken.

één maand geleden

Dit moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar als ik t zou lezen zou ik t wel anders uitspreken. Denk meer als no-wah

één maand geleden

Reactie op SabineH1994

Zonder je te veroordelen hoor, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je het a ...
Iets unieker dat zo standaard noah die zie je heel erg veel en met noáh toch even anders meer uniek

één maand geleden

Reactie op Oostende

Tenzij je wil dat het klinkt als No-WAAAH zou ik dat niet doen, is een comp ...
Ik vind dat noah sws een beetje al Zo klinkt

één maand geleden

Iets unieker dat zo standaard noah die zie je heel erg veel en met noáh toc ...
Wil je de uitspraak dan ook anders? Een andere schrijfwijze, helemaal met streepjes op de a of o, maakt ook een andere klank!

één maand geleden

Reactie op GERDA93

Wil je de uitspraak dan ook anders? Een andere schrijfwijze, helemaal met s ...
Niet helemaal dit word ook de 2e naam van ons zoontje dus hij zal nooit uitgesproken worden, zijn eerste naam word maiyson. Dus het word dan maiyson noáh staat dan toch even wat mooier vooral omdat we de eerste naam ook alle behalve standaard zullen schrijven maar wel als uitspraak mason

één maand geleden

Niet helemaal dit word ook de 2e naam van ons zoontje dus hij zal nooit uit ...
Ik snap wat je bedoelt, maar taal technisch klopt het dan niet. Een á schrijf je alleen zo als je de letter a wil benadrukken. Dus mochten mensen het uitspreken, zullen ze het waarschijnlijk zo doen: noAA. Als je dat niet wil, zou ik het toch noah laten. In principe is het al een bijzondere schrijfwijze omdat je de h er bij toevoegt en die hoor je (denk ik?) niet. En even mijn ongezouten mening, je kind zal zijn hele leven zowel zijn voornaam als zijn tweede naam moeten gaan spellen.

één maand geleden

Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen. Ook niet voor de schrijfwijze van de eerste naam. En vooral niet puur en alleen om unieker te zijn of omdat het mooier staat. Het gaat z’n leven lang vragen opleveren wat de schrijfwijze is. Zal op school veel fout gaan etc…

één maand geleden

Ho, drukte al op enter. In z’n werk kan het veel fout gaan, in mails, maar ik eventuele officiële papieren. Ik zou daar persoonlijk wel goed over nadenken. Vooralsnog, als jullie het een mooie naam / mooie namen vinden en de ‘problemen’ niet zo zien, dan moet je natuurlijk bij je keuzes blijven!

één maand geleden

Reactie op Macy92

Ho, drukte al op enter. In z’n werk kan het veel fout gaan, in mails, maar ...
Nee dat is ook wel zo! Het is echt een beetje lastig ook

één maand geleden

Niet helemaal dit word ook de 2e naam van ons zoontje dus hij zal nooit uit ...
Zou je de eerste naam dan ook uitspreken als Mason (dus als ‘mejsen’)? Want zoals je hem nu schrijft zou ik hem uitspreken als ‘Majsen’. Ik zou dan eerder kiezen voor Mayson als je dan toch een andere schrijfwijze wil maar dezelfde uitspraak.

één maand geleden

Over het algemeen ligt de klemtoon van de naam Noah op de ‘no’. Dus stel je wilt iets anders en ook verwarring voorkomen, dan is ‘Nóah’ missen een handiger optie?

één maand geleden

Missen = misschien